3 Reacties

één jaar geleden

Wat een vervelende situatie. Ik snap dat je even niet goed weet wat je kan/moet doen. Onze oudste was ook een moeilijke slaper. Wij hebben toen zelf wat dingen opgezocht , youtube slaaptipsvoorbabys, geeft naar mijn mening heldere uitleg wat kan helpen. En dit ook leeftijdsgebonden. Bij ons heeft het geholpen om te zorgen dat de oudste prikkelvrij naar bed ging(geen drukke spelletjes bijv voor het slapen gaan). Daarnaast heeft het ons geholpen om en vast ritueel te maken van het slapen. Zo wordt het voorspelbaar. Wat ik merkte is sinds de oudste goed kan praten (sinds de oudste een jaar of 2 is) het een stuk makkelijker gaat, omdat het uiten van frustratie nu ook met woorden kan. Misschien een kleine troost maar kinderen uiten hun boosheid vaak bij degene bij wie ze zich vertrouwd voelen. En dat ben je vaak als ouder. Hopelijk heb je er wat aan en anders zou ik misschien overwegen om een slaapcoach in te huren. Wie weet helpt dat nog. Succes!

één jaar geleden

Wat vervelend wellicht heb je een boekje al geprobeerd. Bij mij wordt ze heel rustig als ik met haar samen een boekje lees in haar kamer voor het slapen gaan. Zeker met luikjes of voelboekjes. Kamer een beetje donker en slaapruis aan. Ze gaat dan al knikkebollen tijdens het lezen. Soms lees ik wel echt lang met haar en doe ik alles heel kalm en rustig

één jaar geleden

Hier ook vanaf dag 1 een moeilijke slaper met veel temperament. Heb in het afgelopen jaar 1 ding geleerd en dat is dat als ze niet wil, het geen zin heeft. Als ik haar bijvoorbeeld naar bed brengt en het lukt niet dan ga k gewoon nog een half uur naar beneden. Doorzetten heeft echt geen zin bij zulke kindjes. Dat wordt alleen maar een fysieke worsteling. Misschien is het tijdelijk en gaat ie straks weer overdag slapen. Hoe werkt een rondje rijden met de auto of kinderwagen?