8 Reacties

10 maanden geleden

Mijn dochter had hier ook veel last van. Wij hebben de laatste keer flink veel babyolie erop gesmeerd, kwartiertje latennin trekken en daarna flink gekamt. Alsof je aapjes bent. Hierdoor is het er helemaal afgegaan!

10 maanden geleden

Mijn dochtertje heeft ook nog best wat berg. Ik wacht gewoon totdat het natuurlijk weg gaat. Volgens mij kan het geen kwaad?

10 maanden geleden

Hier hebben we het weg gekregen met bergzalf van dr leenarts. Dik insmeren, intrekken en goed kammen. Hierna lekker wassen in bad. Dit enkele dagen herhaald en weg was het. Nu doen we het nog af en toe. Ook een dikke bos haar overigens. Wel heel licht waardoor het voor een ander niet opvalt maar wij hadden de indruk dat het jeukte.

10 maanden geleden

bij ons hielp het ook om regelmatig in te smeren met olie. dikke laag, ik deed dat voor het avond eten en dan savonds in bad/douche om het eruit te spoelen, daarna met een borstel/kam eruit kammen.

10 maanden geleden

Ik weet niet welke shampoo je gebruikt maar bij onze oudste zoon gebruikte wij zwitsal. Hij had ook best wel wat berg. Bij de jongste heb me er een beetje in verdiept en ben ik erachter gekomen dat shampoo berg kan verergeren. Het advies was om bijv. Naïf te gebruiken. Deze hebben we bij hem gebruikt en hij heeft er zo goed als geen last van gehad.

10 maanden geleden

Reactie op Hetiswathetis

Ik weet niet welke shampoo je gebruikt maar bij onze oudste zoon gebruikte ...
Hier altijd neutral gebruikt, en niet meer dan 1x per week haar haartjes gewassen ermee. En nog een koppie vol met berg. Ze had het zelfs in haar wenkbrauwen, daar kwam al helemaal geen shampoo 😂. Maar ik lees inderdaad graag even mee. Willen het nu ondertussen langzamerhand wel weg halen.

10 maanden geleden

Kokosolie veel, is ook schimmeldodend. Dan kammen en uitspoelen.

10 maanden geleden

Ik ga nu over na naïef. Thanks voor de tip. Ook omdat ze rond haar ogen en wenkbrauwen schilfers heeft en achter haar oren . Denk toch een soort eczeem 🤗