13 Reacties

één jaar geleden

Ik vind het eigenlijk niks stouts om jullie eten te willen. Ergens heel logisch als ie jullie dat met smaak op ziet eten! En evolutionair gezien is dat ook een teken dat jullie eten sowieso "veilig" is. Kleintjes kunnen vaak prima kruidig eten naar mijn weten, en misschien kun je jullie eten wat minder zout maken zodat ie toch eventueel wat van jullie bord zou kunnen pakken als ie wil? Lijkt me het eten een stuk gezelliger maken! En misschien helpt het ook om zelf wat hapjes van het eten van je zoontje te pakken zo nu en dan, dat ie ziet dat mama dat ook net zo goed eet.

één jaar geleden

Reactie op SC1987

Ik vind het eigenlijk niks stouts om jullie eten te willen. Ergens heel log ...
Neeee sorry het gaat me niet om het eten haha! dat is idd helemaal prima maar meer om aan te geven dat er wel een lekker eigenwijs kopje op zit en hij echt niks doet wat hij niet wil. Dat hij ons eten wil helemaal prima!

één jaar geleden

Wij hebben dat met onze jongste ze is net 1 geworden, super lief ding. Maar ze gaat ons niet uit testen, hondenbrokken pakken en gooien, waterbak spetteren, gordijnen trekken. Met nee weet ze het gewoon, ze draait zich om zo van, mag niet hè lachen en dan gaat ze. Ik blijf volhouden maar het is echt vermoeiend. De laatste paar dagen geef ik ze een 'tik' op de vingers en zeg heel streng nee en pak ze op en zet ze ergens anders neer. Als ze jengelig/ huilt heeft ze hem begrepen. Maar tis uittesten, is vermoeiend maar uiteindelijk ook al ist over een paar weken ,/ maanden... Ik ga winnen. En ja heel moeilijk niet lachen 😉😂❤️

één jaar geleden

Reactie op CL1991

Wij hebben dat met onze jongste ze is net 1 geworden, super lief ding. Maar ...
Ja dat doe ik nu idd ook vaak, gewoon steeds herhalen en uit de situatie weg halen en afleiden. En dan maar volhouden haha. Maar echt die kop van hem af en toe, zo moeilijk om niet in de lach te schieten soms🤣

één jaar geleden

Reactie op CHMB

Ja dat doe ik nu idd ook vaak, gewoon steeds herhalen en uit de situatie we ...
Ohhh zo herkenbaar en zo lastig!😂

één jaar geleden

Ik ben verbaasd dat er eerst wel geluisterd werd bij jou 😅 hier echt nog niet. Ik heb het gevoel dat ze Oost-Indisch doof is, of het gewoon echt nog niet zo goed snapt…

één jaar geleden

Reactie op CHMB

Ja dat doe ik nu idd ook vaak, gewoon steeds herhalen en uit de situatie we ...
Nou dat doe ik gewoon hoor. Kunt er beter om lachen 🤣🙈 anders zijn het zware dagen hahaha. Ik maak er ook vaak een spelletje van en dan is de lol er na 3 of 4x ook wel af. Hier ook een honden waterbak die regelmatig geterroriseerd word. Deed de oudste ook op die leeftijd, is helemaal goed gekomen. Hij krijgt echt wel te horen dat het niet mag, maar ik kies ervoor om dit met een lach te doen. En als ik het eerder beu ben dan hem dan zet ik de water bak weg en/of bied ik hem wat anders aan 😁 En inderdaad herhaling is key. Ze gaan nu kijken of het bij de 100ste keer nog steeds niet mag 🤣😅 Is echt de leeftijd (en karakter haha)

één jaar geleden

Herhalen herhalen herhalen ✌️ wij gebruiken daarvoor de woorden: Nee, uhh-uhhh & afblijven. Zodra je de aandacht hebt, de bewustwording dat het niet mag, leggen we uit waarom niet. En dan door blijven gaan met nee zeggen en de handjes er vanaf halen. Na een x aantal keer hebben we vaak genoeg “geoefend” en til ik mijn zoontje op en gaan we ergens anders spelen. Dan is de interesse ook meteen weer (even) weg 😜 Ik vind het trouwens mooi om te zien, dat als hij niet weet dat hij gezien wordt, hij de grens nooit over gaat! Pas als hij merkt dat we hem in de gaten houden, gaat dat handje er heen en wordt de gens weer getest. Slimme wezentjes zijn het toch he 🤭

één jaar geleden

Hier ook, het opvoeden is begonnen 🥲. Ons zoontje kijkt ook met een hele ondeugende grijns wanneer je zegt dat hij iets niet mag en doet het dan toch. Ik leid hem altijd af, als hij bijvoorbeeld duidelijk zijn zinnen heeft gezet op het bakje met kattenbrokken zet ik snel de kat bij zijn bakje en dan kijkt hij er gewoon lief naar terwijl de kat eet. Als hij echt niet luistert en bv toch de kattenbrokken wil pakken, pak ik hem op en zet ik hem ergens anders neer, dan gooit hij zich boos achterover in mijn armen en jengelt hij even, maar gaat daarna lief met iets anders spelen. Geen idee of ik er zo goed aan doe, maar tot nu toe is hij heel makkelijk afgeleid met iets anders dus het werkt iig wel 😅

één jaar geleden

Hier ook, het opvoeden is begonnen 🥲. Ons zoontje kijkt ook met een hele o ...
Hier ook sinds een paar dagen, inderdaad die kleine boeven grijns, zo schattig maar owww wat een draakje is ons zoontje soms. Als ik nee zeg en heen en weer zwaai met mijn vinger, dan doet hij het vrolijk na 😅. De eerste 'boos achterover vallen in mijn armen' had ik vandaag. De kleine drama kont 🤣🤣🤣🤣. Ik probeer een serieus gezicht te trekken maar het is zo zo lastig.

één jaar geleden

Haha mijn zoontje gaat zelf “nee” met zijn hoofd schudden nog voordat hij iets doet en dan weet ik dat hij iets gaat doen wat niet mag 😂 want vervolgens kruipt hij dan naar de stopcontacten om een stekker eruit te trekken (en dan weer zelf nee schudden, maar dan toch doen haha)

één jaar geleden

Oooh de ondeugd 😂 Hier ook hoor! En over dat zout - uiteraard is het beter geen pre-made voedsel geven, maar als je vers kookt, hoef je je echt niet druk te maken over het zout. Hij is bijna 1 en kan langzaamaan steeds meer zout hebben. Daarnaast kun je dat narratief met een klein korreltje zout (haha) nemen, want dat is gebaseerd op 1 studie uit 1940 (ja echt). Sterker nog, er is totaal geen peer-reviewed evidence dat je geen (of heul weinig) zout mag geven 😉

één jaar geleden

Mijn dochter zegt ja als je nee zegt🤣. Heb wel.gemerkt dat nee niet altijd werkt en afleiden soms beter werkt. Anders kan je 100x terug. Ze heeft veel temperament en begon al vroeg met niet luisteren. Dus ik probeer heel consequent te zijn, want anders krijgen we er later heel veel last van. Maar hier dus een variatie van haar weghalen, nee zeggen of afleiden. Ik doe de meeste opvoedtaken en je ziet dat als mijn man nee zegt ze nu ook naar mij kijkt, van mag het echt niet. Dus dan herhaal ik het nog een keer. Dus ze begint ook al papa en mama tegen elkaar uit te spelen🤣