11 Reacties
één jaar geleden
Hoi!
Ik geef nog 4 keer per dag borstvoeding.
1. Als hij wakker wordt in de ochtend
2. Na zijn eerste slaapje
3. Na zijn tweede slaapje
4. Ik leg hem in bed om aan de nacht te beginnen (als hij niet wil slapen, voed ik hem en dan komt hij niet meer voor een voeding). Meestal slaapt hij 1 / 1,5 uur en wordt dan zelf wakker. Ik voed hem en daarna slaapt hij weer verder tot de volgende ochtend. Soms komt hij nog een keer maar meestal niet.
Hoe vaak geef je nog borstvoeding? Ik ben benieuwd naar hoe het handig is om af te gaan bouwen.
Liefs
één jaar geleden
Reactie op Dutchgirl
Hoi!
Ik geef nog 4 keer per dag borstvoeding.
1. Als hij wakker wordt in d ...
Ohja, komt best overeen zo te zien ! Ik geef ook 4 keer nog voeding
1. Ook als ze wakker word
2. Rond lunchtijd, voor of na het broodje of slaapje, verschilt wel eens.
3. Voordat ze de nacht ingaat, soms drinkt ze nauwelijks omdat ze daarvoor gegeten heeft.
4. Als ze weer wakker word, vaak ook na 2 uur ongeveer!
Afbouwen ben ik nog niet echt bewust mee bezig.. ik volg haar, maar vind het nu wel lastig met de vaste voeding!
één jaar geleden
Reactie op Mies12
Ohja, komt best overeen zo te zien ! Ik geef ook 4 keer nog voeding
1. Ook ...
Wat toevallig!
Ik ben ook niet bewust bezig met afbouwen maar ik wil er vast een beetje bij stil staan want vanaf 1 jaar is vaste voeding steeds belangrijker maar dat gaat hier nog niet geweldig. Meer als 120 gram fruit, een boterham en 120 gram groenten gaan er niet in. Ik geef hem naast de hapjes ook stukjes fruit en groenten. Soms eet hij een klein beetje maar soms ook niet. Tussendoortjes vindt hij tot nu toe ook echt niet lekker en ik geef toch genoeg variatie 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Ik geef nog bv op verzoek. Zo’n 5 keer per 24 uur nu naast de vaste voeding?
Dochter is volgende week een jaar.
Als ze naar bed gaat rond 19:00 uur dan krijgt ze sowieso bv en vaak rond 23:00 uur nog een voeding en rond 4:00 uur.
Ik ben niet bewust bezig met afbouwen. Dochter beslist dit zelf. Ze eet Rapley met de pot mee, zoveel als ze wil.
één jaar geleden
Het verschilt hier; ergens tussen de 2 en 5x per nacht. Het is ook een manier om weer lekker tot rust te kunnen komen, zeker nu mijn zoontje weer in een onrustige periode zit met veel ontwikkelingen. Qua voeding zal het niet zo vaak nodig zijn denk ik, dat merk ik wel aan hoe hij drinkt. 1 of 2x per nacht nog echt met volle teugen. Voor de rest is het denk ik meer voor de geruststelling.
Ik merkte wel rond 10 maanden dat hij ineens veel meer melk nodig had, toen hij zich begon op te trekken- dus je misschien valt wel terug te redeneren wanneer het echt nog nodig is of niet.
één jaar geleden
Fijn om te lezen dat jullie ook nog vaker voeden! Hier bij het naar bed brengen rond 19.00, dan wil ze vaak rond 22 nog melk en vervolgens rond 3. Als ze die van 22 overslaat, is het meestal rond 1 en daarna niet meer. Maar vannacht elke 3-4 uur 🥱 Ik vind het wel lastig dat ik zo zelf niet aan mijn slaap toe kom. Mijn man doet de luier als dat nodig is en weer naar bed brengen en kunnen ook wel soms een flesje kunstvoeding geven. Maar ik wil niet elke nacht alleen maar kunstvoeding geven dus dan zal ik toch echt wakker moeten worden.
één jaar geleden
Ik voed nog op verzoek. Dat is nog steeds 7-8 keer per etmaal. Hij kan ook aardig eten overdag, maar doet dat niet elke dag. En hij is niets te zwaar. Hij heeft het dus echt nodig.
één jaar geleden
Hier nog 2-5x per nacht… het is verplicht volgens madam om weer verder te kunnen slapen 😅
één jaar geleden
Yep, hier ook nog 2-3x snachts… als hij ziek/verkouden is vaak minder maar erna wil hij het inhalen. Vannacht paar keer wakker maar laten liggen en na een minuutje of 2 jammeren weer doorgeslapen. 1x steeds harder huilen rond 02.00 dus toen lekker gevoed. Ben benieuwd of we dit kunnen volhouden 🙌
één jaar geleden
Hier nog rond 23.00 uur en daarna wordt ze vaak 1 of 2 keer wakker maar dan is een aai over haar bol, een kus en speentje inmiddels voldoende.🥰
één jaar geleden
Hier geen bv, maar geef alsnog 2x een fles s nachts. De 2e fles is meestal rond 5 of 6 uur dus die tel ik als een ochtendvoeding. Zonder flesje slaapt ze niet verder. Ook als ze bijvoorbeeld bij mijn ouders logeert vraagt ze om de nachtvoeding. Fysiek zal ze het niet nodig hebben, maar misschien wel mentaal. Heb ook weleens geprobeerd om het niet te geven, maar dan slaapt ze echt niet meer verder