1011 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Binciii

Bij mij wordt de productie heel erg beïnvloed door stress. Als ik emotionee ...
Ja, dat klinkt logisch. Ik ben er ook zo mee bezig en op gefocust. Ga het eens proberen, kijken wat dat oplevert!

één jaar geleden

Reactie op nvo_

Ik vind het zo’n struggle. Wil dolgraag borstvoeding geven maar het maakt m ...
Je kindje krijgt je borst altijd beter leeg, dan een kolf. Als je het echt wil, vraag dan een lactatiekundige om hulp. Kan zij precies zien/meekijken waar het verkeerd gaat.

één jaar geleden

Reactie op dorien136

Hoihoi, ik leg goed aan maar de kloven blijven dus is echt pijnlijk. Iemand ...
Mindblowing hoe goed t werkt: zilveren tepel kapjes. Je doet ze op als je klaar bent met voeden en houdt ze gewoon “op” in je bh. Ik heb exht helemaal geen geïrriteerde tepels of kloven of iets anders. Het zilver werkt kennelijk helend. Ik was sceptisch maar wat een uitvinding!

één jaar geleden

Reactie op nvo_

Ja, dat klinkt logisch. Ik ben er ook zo mee bezig en op gefocust. Ga het ...
Die stress is zo begrijpelijk maar werd bij mij ook bijna het einde van de borstvoeding. Alle borstvoeding die je geeft is mooi meegenomen, dus probeer de druk eraf te halen of hij wel genoeg krijgt met bijvoeding. Positief tegen jezelf of de baby praten als je borstvoeding geeft (je krijgt nu allemaal antistoffen die jouw beschermen, lekker warm bij mama drinken etc), lekker zitten, kaken en schouders ontspannen. En als je kolf NIET kijken tussendoor of je al milliliters ziet, dat is echt zo'n downer.. Dit waren iig tips van de kraamhulp die ik je even wilde doorgeven. Vaak als je meer ontspannen bent gaat het weer beter lopen, hopelijk voor jou ook!

één jaar geleden

Reactie op nvo_

Ik vind het zo’n struggle. Wil dolgraag borstvoeding geven maar het maakt m ...
Zie het niet als falen hoor, dat is zonde van je gemoedstoestand! Bijvoeden is niet erg. Ik geef borstvoeding aan een tweeling, na elke voeding moet ik inmiddels bijvoeden met kunstvoeding omdat ze gewoon nog niet tevreden zijn na de borst. Hier is gisteren een lactatiekundige geweest, ze drinken gewoon goed. Ik kreeg wel als tips om havermout te eten en capsules met fenegriek en gezegende distel te nemen (boezemvriendjes heten ze), ook heb ik milkbars besteld van yummymummy milksupply. Geeft het een boost dan is het mooi, zo niet, ook goed dan blijven we doen wat we nu doen. Zolang je baby gevoed en tevreden is maakt de ‘hoe’ niet zoveel uit lieve moeder(s)

één jaar geleden

Hoi dames! Even getwijfeld of ik dit zou delen, maar omdat positieve verhalen hopelijk positieve energie geven en dat zo veel helpt bij borstvoeding, wil ik toch graag mijn ervaringen delen. En ook om de mama’s to be ook vertrouwen te laten krijgen dat het niet perse afzien hoeft te zijn. Momenteel ben ik twee weken moeder van ons tweede kindje. En de borstvoeding loopt gewoon supergoed. Dat kan dus ook! Waarschijnlijk scheelt het dat ik tot een maand of vijf geleden mijn zoontje nog borstvoeding gaf. Alles kwam super op gang, productie echt top afgestemd op wat mijn meisje vraagt. Geen pijnlijke harde plekken in de borst, geen noemenswaardige stuwing gehad en de kleine groeit als kool. Tepels zijn ook echt niet zo gevoelig als toen ik bij mijn zoontje begon. En ik geniet enorm van de voedingsmomentjes, zo lekker samen en zo fijn dat mijn lichaam haar kan helpen bij het groeien. En ja, ik ken ook de struggles… bij mijn zoontje ook bijvoeding moeten geven omdat hij geel zag en dat voeden én kolven was zo zwaar in die eerste week! Gelukkig groeide hij toen goed en mocht ik snel stoppen. Pijnlijke tepels, we hebben ook spruw gehad, wel pas veel later, maar dat was ook geen pretje. En ik wil absoluut niet zeggen dat iedereen koste wat t kost door moet gaan, want ik lees hier verhalen van ontzettend stoere mama’s die keihard werken voor de borstvoeding maar waar t moeilijk blijft. En dan is overstappen op of de voeding aanvullen met kunstvoeding waarschijnlijk een ontzettend goede optie. En zoals al vaak genoemd, zoek een fijne lactatiedeskundige als je vragen hebt. Die heb ik bij mijn zoontje ook langs laten komen, ondanks dat het toen ook prima liep, maar gewoon om mee te denken. En wees lief voor jezelf! Zorg voor goed en gezond eten, met een beetje geluk kan je partner hier ook veel in betekenen. Want het is wel echt keihard werken, zo’n baby voeden! Dames, iedereen doet het goed op haar manier! Kijk wat bij je past, wat goed voelt en waar je je ook op langere termijn goed bij blijft voelen zonder helemaal leeg te lopen qua energie. Die eerste weken zijn vaak het zwaarst, maar het kan echt zo zijn dat het na een tijdje veel makkelijker en soepeler gaat!

één jaar geleden

Heeft iemand tips om van een borstontsteking af te komen? Ik dacht dat ik ineens heel erg de griep te pakken had maar gezien mijn borsten erg zeer aanvoelen denk ik dat het een borstontsteking is. Heb gelukkig nog geen koorts gehad maar wel overal pijn, koude rillingen, hoofdpijn

één jaar geleden

Hier even met mn handen in mn haar.. misschien dat jullie tips hebben? Mijn meisje is nu 2,5 week oud en ik geef borstvoeding. In principe gaat dit hartstikke goed. Ik heb genoeg productie en de kleine komt goed aan. Nou is het zo dat ze sinds een week enorm gulzig drinkt met het gevolg dat ik haar kaakje gewoon hoor knakken. Ook komt er (denk ik) alsnog veel lucht bij daardoor omdat ze vaak tussendoor moet hoesten met het gevolg dat ze kort erna moet spugen en nog eens de hik krijgt. Ik heb nu een flesje geprobeerd te geven met een prematuur speentje erop en haar op haar zij gevoed (op aanraden van het consultatiebureau) zodat ze het misschien wat rustiger zou drinken. Ook nu kwam er vrijwel meteen erna wat uit en zit ze alsnog te vragen om mn borst. Ik weet dat spugen normaal is maar soms komt het uit haar neus en al en verslikt ze zich er in. Het is mn eerste kindje en ik merk dat ik nog erg onzeker ben ik alles. Misschien is er wel niks aan de hand maar ik maak me zo druk om alles.

één jaar geleden

Reactie op Bilivilo

Heeft iemand tips om van een borstontsteking af te komen? Ik dacht dat ik i ...
Ik moest van de kraamzorg mijn borsten koelen. Heb zoogcompressen nat gemaakt en in de vriezer gelegd. Goed drinken en rusten voor zover dat lukt. Borst eigenlijk zo veel mogelijk met rust laten. Als je borstvoeding geeft kindje eerst aanleggen aan de zieke borst en deze helemaal laten leegdrinken. Bij de volgende voeding ook weer beginnen met de zieke borst. Je eigen temperatuur ook goed in de gaten houden. Zit je op 39 graden moet je je huisarts of de HAP bellen.

één jaar geleden

Reactie op isaisa

Ik heb dit dus ook.. ik denk misschien dat het spruw is. Werken de tepelhoe ...
Werkt wel iets maar doet nog steeds zeer en ze zuigt de kloofjes alsnog steeds weer open

één jaar geleden

Reactie op CM9293

Hier even met mn handen in mn haar.. misschien dat jullie tips hebben? Mijn ...
Heb je geprobeerd haar liggend te voeden (dus zij op jou) en regelmatig even een pauze in te lassen? Dat snelle/gulzige drinken zorgt ook voor veel lucht en evt meer krampjes.

één jaar geleden

Ik wil t toch even delen. Ons dochtertje is nu net een week oud, maar als het aan haar ligt slaapt ze snachts al door. Gisteravond om 23.30 was de laatste voeding, en om 6 uur heb ik haar echt wakker moeten maken (ook omdat mijn borst op ontploffen stond🙄) Maar ik vraag me dus af hoe lang ik hier mee door moet gaan om haar echt wakker te maken. Als ze echt honger heeft zou ze zich toch ook wel uit zichzelf melden? Ik wil trouwens ook zelf een babyweegschaal aan gaan schaffen zodat ik haar gewicht in de gaten kan houden nu ze er snachts steeds langer tussen laat

één jaar geleden

Reactie op MamaJake

Ik wil t toch even delen. Ons dochtertje is nu net een week oud, maar als ...
Ligt er een beetje aan, zit ze al op/boven haar geboortegewicht? Ze krijgt nu nog wel een flinke dip in het glucosegehalte als je de nachtvoedingen eruit laat. Daarbij kan het ook zijn dat je productie terug loopt, in de nacht produceer je meer melk namelijk. Als je pas een week voedt kan dat funest zijn voor je borstvoeding. Ik zou bv toch in de nacht een luier verschonen dat ze wat wakker wordt en dan voeden

één jaar geleden

Reactie op nada005

Heb je geprobeerd haar liggend te voeden (dus zij op jou) en regelmatig eve ...
Ja ook al geprobeerd, dat lijkt iets beter te gaan. Ik ben de hele nacht bezig geweest omdat ze zoveel last van lucht heeft nu😥

één jaar geleden

Reactie op MariaSophia

Ligt er een beetje aan, zit ze al op/boven haar geboortegewicht? Ze krijgt ...
Zelfs luier verschonen heeft dan geen nut😬 En heb ook geprobeert haar gewoon aan te leggen maar dan doet ze dus gewoon niks. Laatste keer dat ze gewogen is was vrijdag en toen zat ze op 2985 (geboortegewicht 3160) Donderdag komen ze van t cb om te wegen

één jaar geleden

Reactie op MamaJake

Zelfs luier verschonen heeft dan geen nut😬 En heb ook geprobeert haar gewo ...
Ze is trouwens op dag 2 afgevallen naar 2950 en dag 3 naar 2890, daarna alleen maar terug aangekomen. Dag 4 2910, 5 2940, 6 2945, 7 2985

één jaar geleden

Wat eten en drinken jullie zo al om gezonde voeding te produceren? Ik kan wel tips gebruiken. Ik ben van mezelf niet zo' goede eter. Ik eet nu wel 1x groente en 2x fruit minimaal, drink veel water en suikervrije siroop en thee. 2 of 3 broodjes. Yoghurt. What else?

één jaar geleden

Reactie op Joe joe

Wat eten en drinken jullie zo al om gezonde voeding te produceren? Ik kan w ...
Ik heb gehoord dat cashewnoten goed zijn voor de productie😊

één jaar geleden

Hoeveel uur zit er tussen jullie Borst voeding? Mijn kleine man komt in de avond vanaf een uur of 6 a 7 soms wel om het uur. Snachts gaat het beter dan is het om de 3 a 4 uur

één jaar geleden

Reactie op Nikkivd

Hoeveel uur zit er tussen jullie Borst voeding? Mijn kleine man komt in de ...
Overdag om de 3 uur maar dan moet ik haar echt wakker maken. Snachts soms wel elk uur 😅