103 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Mommy to be november

Ik geef nu ook nog steeds 11 maanden lang borstvoeding erg trots!! Maaaaaar ...
Teddy Roorda (lactatiekundige) heeft toevallig net op Instagram een filmpje over bijten gezet. Sowieso fijne vrouw om te volgen wb borstvoeding.

één jaar geleden

Reactie op miraherlyak

Even een vraagje , mijn dochter wil absoluut niks anders eten dan moedermel ...
Hij wil dolgraag eten, maar krijgt overal buikpijn van. We verblijven nu in het ziekenhuis voor onderzoek omdat hij niet voldoende groeit 😔

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Jaaa, dat is dan wel een voordeel! Ik geef ook nog bijna volledig bv, hij e ...
Nee hoor zolang ze goed groeien is dat helemaal niet erg. Er zijn wel meer kindjes die pas vanaf 1/1,5 jaar echt beginnen te eten 😉

één jaar geleden

Reactie op doreenk

Purelan is heel fijn en desnoods even Lactatiekundige mee laten kijken voor ...
Cb heeft gratis lactatiekundige

één jaar geleden

Hier nog eentje van 11,5 maanden die nog bijna niet wil eten. Spelen met het eten is wel heel leuk natuurlijk, maar het is veel leuker om het uit je mond te peuteren dan door te slikken :p Hopelijk gaat ze wel een keer meer interesse tonen. Zeker de boterhammen zijn geen succes 😅

één jaar geleden

Reactie op CWTH

Hier nog eentje van 11,5 maanden die nog bijna niet wil eten. Spelen met he ...
Belangrijke vaardigheid om onder de knie te krijgen toch: iets uit je mond halen. Wel zo handig mocht hij zich verslikken

één jaar geleden

Na bijna 1 jaar live bv met pijn in mijn hart langzaam aan het afbouwen met yoghurt en koemelk. Ik had nooit verwacht dat ik bv geven zo gewoon zou gaan vinden en het zelfs ga missen nu we aan het afbouwen zijn. A new era 😊. Maar we hebben geen haast met afbouwen ook, ik laat het aan de baby over.

één jaar geleden

Reactie op CWTH

Hier nog eentje van 11,5 maanden die nog bijna niet wil eten. Spelen met he ...
Is gepureerd eten geven geen optie? Ik geef bijna uitsluitend gepureerd nog.

één jaar geleden

Reactie op serrabre

Is gepureerd eten geven geen optie? Ik geef bijna uitsluitend gepureerd nog ...
Hahaha ja wij hebben echt alle mogelijke varianten geprobeerd 😅. Maar ook gepureerd eten kun je met veel interesse met je tong naar buiten werken en dan met je hand er vanaf schrapen 🤣 Ze kan overigens gewoon prima eten doorslikken, maar daar ligt de voorkeur niet op het moment. Komt vast vanzelf wel, zolang ze genoeg BV blijft drinken en goed op haar groeilijntje blijft maak ik me er niet zo heel druk om 😊

één jaar geleden

Reactie op Lisannenovember

Jaaa.. het doet zo veel pijn. Heb aan één kant ook een wondje en iedere kee ...
Lanoline flink smeren en even met blote borsten slapen (leg iets tegen het vet op je hoeslaken 😇). En subtiel loskoppelen elke keer…

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hij wil dolgraag eten, maar krijgt overal buikpijn van. We verblijven nu in ...
Zwaar zeg. Hoe is het nu? Is er nog wat uitgekomen?

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Zwaar zeg. Hoe is het nu? Is er nog wat uitgekomen?
Hey. We zijn dinsdag middag thuis gekomen na 2 weken ziekenhuis. Hij krijgt nu een week sondevoeding met neocate en dat gaat goed. We zijn weer gestart met vaste voeding en deze keer lijkt het beter te gaan! Ze denken dat zn darmen langer nodig hadden om te rijpen en hij daarom overal heel veel buikpijn van kreeg en we toen ik een vicieuze cirkel terecht zijn gekomen. Nu door de neocate komen zn darmen tot rust en kunnen we rustig opnieuw starten met vaste voeding en hopelijk snel de sonde afbouwen!

één jaar geleden

Vraagje, hoe laat geven jullie de ochtendvoeding? Ik had een kind die vaak nog 3 keer snachts wakker werd voor een voeding. De laatste was 6 uur en daarna sliep hij tot half 8 verder. Ik gaf dan de ochtendvoeding pas na het ontbijt rond 9 uur. Sinds een weekje slaapt mijn zoon veel langer achter elkaar. Laatst werd hij alleen om 2 uur nog wakker. Ik weet dan niet zo goed wanneer ik hem moet voeden. Hoe doen jullie dit?

één jaar geleden

Reactie op Ananassap

Vraagje, hoe laat geven jullie de ochtendvoeding? Ik had een kind die vaak ...
Ik voed altijd als ze wakker wordt en ze krijgt vrij snel daarna ontbijt. De volgende voeding is dan ca 4 uur later. In de tussentijd krijgt ze zelfs nog fruit. Dus meestal is het ritme: 5.30 borstvoeding, 6.15 ontbijt, 8.30 fruit, 10.00 borstvoeding

één jaar geleden

Ons kindje slaapt tot 8 uur in de ochtend. Dan krijgt ze direct borstvoeding. En vrij snel daarna een halve boterham en fruit.

één jaar geleden

Reactie op Ananassap

Vraagje, hoe laat geven jullie de ochtendvoeding? Ik had een kind die vaak ...
Onze dochter wordt tussen 7 en half 8 wakker en voed ik dan meteen. Na drie kwartier ongeveer geef ik haar als ontbijt ook nog granenpap gemaakt met havermelk.😊

één jaar geleden

Ik ben echt jaloers op tot hoe laat jullie kindjes slapen haha. 6 uur is hier al uitslapen. Mijn kind krijgt nu nog 5 voedingen (4 overdag, 1 in de nacht). Ze wordt volgende week 1 en dan stop ik ook met kolven overdag. Ze krijgt nu al 2 kleine flesjes kunstvoeding op de opvang (120mL). Ik wil zo lang het kan 's ochtends en s avonds live voeden. Hoe kan ik nou vanuit hier haar voedingen overdag afbouwen? Vervangen door normale melk, helemaal niet meer geven, eerst 1 grote fles (180cc) ipv 2 kleine? Wat hebben jullie gedaan?

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik ben echt jaloers op tot hoe laat jullie kindjes slapen haha. 6 uur is hi ...
Hier ook een vroeg vogeltje hoor! 5:20 vandaag. Wij hebben op de opvang gewoon een fles minder meegegeven vanaf 11 mnd, thuis drinkt ze nog wel 4x overdag en 's nachts ook een paar keer. Zolang ik genoeg kolf blijf ik gewoon een flesje mee geven maar zodra het achteruit loopt wordt het gewoon 's ochtends en 's avonds bij mij drinken en verder bekertjes koude sojamelk/erwtenmelk/koemelk en (soja)yoghurt bij de maaltijden. Zou gewoon even kijken wat je kindje fijn vindt en wat er goed in gaat.

één jaar geleden

Ja ik weet dat we geluk hebben met half 8. Ik wil ook afbouwen als mijn zoontje 1 wordt zondag. Eerst de middagvoeding. Dan hopelijk de nacht en als laatste de avond en ochtend. Cb gaf aan dat ze 300 ml zuivel (incl bv) nodig hebben en dat je dan het beste bij ontbijt en/of lunch wat andere melk (bijv koe) in een open beker of als toetje yoghurt in een bakje kan geven. Ik denk dat ik donderdag als hij naar de opvang gaat nog 1 keer kolf en dan stop ik daar ook mee.

één jaar geleden

Vandaag voor de aller aller aller laatste keer borstvoeding gegeven 😭😭😭😭🙏❤️❤️❤️❤️. Zo dankbaar dat ik het zo lang heb mogen doen.