25 Reacties
één jaar geleden
Het CB adviseerde mij dit ook (de wordt over 3 weekjes 1 jaar). Maar ik volg mijn eigen gevoel en dat is dat ik merk dat ze nog behoefte heeft aan melkvoedingen. Ze krijgt nog 3x daags 180 ml kunstvoeding, laat daar soms wel wat van staan. En verder in de ochtend fruit, met de een boterham, in de namiddag een soepstengel of cracker en in de avond eet ze met de pot mee zoveel als ze zelf wil.
één jaar geleden
Onze dochter drinkt nog 3 flessen en zit op ong 600ml per dag. Ze is over 4 weken 1. Afgelopen vrijdag nog bij kinderarts geweest en die zei zolang ze dit nog wilt lekker blijven geven.
Ik zou me er niet zo druk over maken en je eigen gevoel blijven volgen ☺️. Ze geven zelf wel aan wanneer ze de melk niet meer willen.
één jaar geleden
Ik zou het mooi negeren 😅. Ons cb rekent trouwens alleen het water. 150ml water, daar komt dan nog 5 scheppen voeding bij.
Je zou kunnen proberen 1 schep af te bouwen. Ons zoontje krijgt in de ochtend een fles en voor het slapen 's avonds.
één jaar geleden
Je eigen kindje en gevoel volgen! Tuurlijk groeit je kindje ook van deze melk, er zitten tenslotte gewoon passende voedingsstoffen in😅 vind dat nogal een bijzondere opmerking…
Wel fijn om herkenning te lezen in ieder geval. Mijn kindje wordt aankomend weekend 1 en wij zitten nu net op 2x 180mlx6 (ochtend en avond) en dan bij lunch nog een keer 100x3. Het voelt wel alsof we al verder afgebouwd had moeten zijn… Puur eigen gevoel hoor! Mijn kindje geniet nog zo van de melk en zie niet gauw gebeuren dat ze op korte termijn geen flessen meer drinkt. Dus, aan mij om het los te laten en ik zie wel wanneer er weer iets af gaat. Verder wordt er super goed met de pot meegegeten 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Ik zou mij niet te druk maken hierom. Die 60 ml meer of minder zorgt echt niet dat je kleintje minder vaste voeding eet. Met mijn dochter van 2,5 tel ik ook niet op een dag meer op wat ze drinkt aan melk of water. Ze nemen toch wel wat ze nodig hebben. Gewoon lekker blijven aanbieden, je kleintje gaat vanzelf minder ervan drinken als hij of zij het niet meer wilt. Het is wel iets beter of straks die fles niet meer te geven maar een gewone beker maat ook dat is een keuze die je zelf moet maken..
één jaar geleden
Wij kwamen er laatst ook achter dat ze met 10 maanden op max 400 ml mogen zitten. We zijn toen naar behoefte van ons kindje gaan afbouwen en geven nu 1x 180+5, 1x 120+3 en 1x 150+4. We verdunnen de melk met meer water omdat hij anders te weinig vocht binnen krijgt 👍🏻 uiteraard krijgt hij ook meerdere keren per dag water aangeboden en krijgt 3 maaltijden, we halen er meer vanaf als hij meer laat staan eerder niet!
één jaar geleden
Hm dit geld niet voor alle kindjes hoor. Ons dochtertje krijgt nog 3 flessen en zit rond de 600 ml melk. Zij heeft ook ondergewicht dus misschien dat ze er daardoor niet moeilijk over doen, kinderarts zei juist dat ze het nog nodig had, lijkt me dus sterk dat ze er niet van groeien. Overigens hier ook fruit, boterham, groente, maisvingers en babykoekjes, eerste fles doen we met granen maken
één jaar geleden
Dat gezeik van dat consultatiebureau. Wordt er toch zo misselijk van. Hier nog 3 en vaak ook 4 flessen van 180 naast al het vaste voedsel. Want meneer wilt toch echt nog rond de nacht vaak die 4e fles. Hij moet over 2 weken voor controle. Ik ben benieuwd. Overweeg gewoon te zeggen wat ze willen horen, want dat commentaar toch altijd. Als hij nou onvoldoende vast voedsel zou nemen kon ik denken misschien melk eraf maar blijkbaar heeft hij het nog nodig. Gewoon doen wat goed voor jezelf voelt hoor. De ene is met 1 jaar van de flessen af de ander bij 1,5. Ja niet alle kindjes zijn hetzelfde. De 1 eet vast voedsel bij 6 maanden de ander wilt alleen gepureerd en ga zo maar door. En sinds wanneer groeien ze niet van melk haha. Hoe zijn ze de eerst 4 tot 6 maanden gegroeid dan? Van melk toch 😂.
één jaar geleden
Bij mij krijgt ze nog 4 tot 5 flessen aangezien ze snachts ook 1 of 2x komt... ze eet verder heel goed. Dat beetje extra melk gaat ze niet dood aan. Ze stopt vanzelf wel met vragen. Zou me er echt niet te druk om maken. Elk kindje is anders
één jaar geleden
Hier meestal 4 flessen.. 1 voor middagdutje en 1 voor de nacht (valt hier ook alleen in slaap met de fles). En dan s nachts meestal ook nog 2 flessen 😅 van die nachtflessen wil ik wel af. Maar 1 overdag en 1 voor de avond vind ik helemaal prima 👍. Wel geef ik avondeten en lunch voordat hij fles krijgt
één jaar geleden
Hier bijna 1 jaar en krijgt voor het slapen ook nog 180 of 210 😂 en als ze s’nachts wakker wordt staat ze altijd meteen aan dus dan krijg ze ook nog een melkje zodat we haar slaperig kunnen wegleggen anders kunnen we uren met der bezig zijn. Lekker je eigen ding doen als je kindje verder goed groeit prima toch 😊