13 Reacties

6 maanden geleden

Dit herken ik helemaal. Mijn zoon (nu bijna 19 maand) wil ook alles zelf doen. Het tuigje die hij op de fiets omdoet mag wel los maar niet af. Zijn jas mag niet dicht maar wel aan. En als ik die dan uit doe krijgen we een tirade. Wij gaan er soms in mee. Maar soms moet hij ook gewoon luisteren. Dit lijkt echt een fase te zijn van alles zelf doen!

6 maanden geleden

Oh meid het is alsof ik mijn eigen verhaal hier lees😂 ook een dochter van 19 maanden die onwijs aan het uittesten is. Kattenbrokken eten, op me tv meubel staan, in de kattenbak graaien met dr handen, op de bank springen, in de box bij haar broertje klimmen, op de eettafel klimmen, etc etc etc. Ik kan nog wel even door gaan😂. Wij hebben nu een plekje in huis waar we haar 1 min (leeftijd) laten na denken als ze gedrag vertoont waar we haar al 100 x op hebben gewaarschuwd. Dit gebeurd ook vaak wanneer ik mijn zoontje van 4 weken aan het voeden ben, erg vervelend!!! Maar bekijk het vanaf je dochter haar kant. Alles wordt voor haar bepaald en ze denken dat ze alles kunnen. Ze willen graag eigen regie in handen nemen en dat mag soms natuurlijk ook. Er zijn natuurlijk ook grenzen en die mag je ook zeker aantonen. Het is echt een pittige leeftijd maar ook een leeftijd waar ze regels en structuur nodig hebben. Zelf kom ik ook uit de kinderopvang en ervaar ik het ook anders als verwacht. Het is een fase en uiteindelijk komt alles goed!

6 maanden geleden

Hier ook hoor! Niet in de buggy willen zitten maar zelf willen lopen, als iets niet mag ook met dingen gooien, we tellen maar tot 10🙈

6 maanden geleden

Hier ook, eerst voorbeeldige baby en sinds kort overal boos om, alles zelf willen doen, niet in kinderwagen willen ect. Niet zo leuke fase haha

6 maanden geleden

Zorgen voor andermans kinderen in de opvang is zoveel makkelijker 🤣 je dienst draaien en naar huis 🤣 Nu heb je ze dag en nacht en alle verantwoordelijkheid. Ik kom ook uit de kinderopvang en mijn man zei altijd dat ik daardoor voordeel had, maar het is zoooo anders! Hier ook regelmatig driftbuien als hij iets niet mag/wil/kan/moe is/ziek/slecht geslapen/..... We zijn net terug van vakantie en daar ging hij ook een keer plat in de Market Dome 🤭 ik ben er naast gaan zitten tot hij naar me toe kwam en toen lekker in de draagzak gedaan om te kroelen en slapen 😁

6 maanden geleden

Wij hebben dit ook een week of 6 ofzo gehad, echt met zichzelf slaan en kop op de grond stoten. Ging echt om de meest nutteloze dingen! Het is nog af en toe maar al echt ZO veel beter, van de een op de andere dag minder geworden. Hou vol!

6 maanden geleden

Zooo herkenbaar! Enige wat helpt is om in Jip en Janneke taal te praten en alles uit te leggen: nee, het mes is scherp en je kunt je ermee pijn doen. Ik leg het weg. Hier heb je een vork waar je mee mag prikken. Of: we kunnen niet naar buiten zonder jas, want buiten is het koud en trek je een jas aan.’ Het is echt lastig soms, maar zo praten verkort soms wel de driftbui.

6 maanden geleden

Vooral dat geschreeuw! Pff

6 maanden geleden

Oh heel herkenbaar dit. Mijn dochtertje weet vanaf het begin al precies wat zij wel en niet wil. Ze was ook al een heel alert babytje we konden haar alleen de fles geven als we met haar ondertussen gingen wandelen (zodat ze alles kon zien..) anders dronk ze niet. Ze is heel temperamentvol en ze weet precies wat ze wel en niet wil. Als niet gebeurd wat zij wil dan breekt de hel los.. boos met driftbuien. Inderdaad ook zichzelf naar achteren gooien maar meestal gaat ze op haar knieën en gaat ze expres haar hoofd op de grond stoten 😅 We geven haar ook vaak haar zin want anders zijn we de hele dag door bezig met driftbuien en het kost ons ook veel energie. Ze kan al wel veel aangeven zoals de hele dag ‘HELPEN!’ want dan lukt er iets niet wat zij wil. We hopen dat als ze meer gaat praten dat het minder gaat worden..

6 maanden geleden

Herkenbaar maar dan echt bij mij. Mijn vriend is duidelijk en consequent geeft niet snel toe. Bij hem heeft ze minder driftbuien. Bij mij weet ze dat ik gek wordt van haar gegil en uiteindelijk toegeef, dus bij mij is ze vaker een dramaqueen. Ik probeer ook nu ook consequent en duidelijk te zijn want zie dat het echt helpt maar is zo moeilijk 😞😞 ze is gek op haar vader dus het is niet zo dat ze dan minder van je houdt

6 maanden geleden

Reactie op Schelpje

Oh heel herkenbaar dit. Mijn dochtertje weet vanaf het begin al precies wat ...
Fijn om te lezen dat er meer kinderen bewust op de knieën gaan zitten bonken met het hoofd 😅 kleine draken..

6 maanden geleden

Reactie op Annemiek1990

Fijn om te lezen dat er meer kinderen bewust op de knieën gaan zitten bonke ...
Haha ja erg he! Als ze zichzelf op haar knieën laat vallen dan weten we al hoe laat is.. Ze loopt ook vaak met een blauwe plek op haar voorhoofd 😅

6 maanden geleden

Reactie op Schelpje

Haha ja erg he! Als ze zichzelf op haar knieën laat vallen dan weten we al ...
Hier gelukkig geen blauwe plek, maar inderdaad die bewuste move heeft ons ook al redelijk wat sprintjes gekost 😆