Hoi dames! Ik kan jullie tips misschien wel gebruiken nu!
Mijn dochter is nu 19 maanden en de laatste weken is ze echt de drama queen aan het uithangen.. zelf heb ik voor de zwangerschap in de kinderopvang gewerkt op de babygroep maar dat is toch echt een hele andere ervaring dan zelf een kindje hebben. De groep ging ook maar tot 11 maanden.
Mijn dochter was het eerste jaar echt een makkelijk kind en ik kon haar overal mee naar toe nemen zelfs op vliegvakantie. Ik kreeg ook maar steeds te horen van andere en zelfs van de opvang dat ze echt een voorbeeld kind was. Tot de laatste maanden en vooral de afgelopen weken. Ze zit nu in de fase dat ze alles maar dan ook echt alles zelf wilt doen. Helaas gaat dat dus niet altijd.. Afgelopen week gingen we lunchen. Onze dochter wilde zelf haar pannenkoek snijden maar dat lukte haar natuurlijk nog niet en het mes was veel te scherp voor haar. Ik mocht haar ook niet helpen. Dat zorgde voor flink wat gekrijst en mevrouw wilde dan ook niet meer verder eten. Ik schaamde me echt dood! en ze was echt met niets rustig te krijgen. Dit is maar een voorbeeld want eigenlijk hebben wij dagelijks te maken met dit soort dingetjes. Als ze haar zin niet krijgt dan schreeuwt ze alles en iedereen bij elkaar en dat kan echt om kleine nutteloze dingen gaan. Afleiden werkt vaak ook niet bij haar ze blijft er echt in hangen. Ik ga het liefst niet eens de deur uit met haar zoals een kleine boodschap of iets doen want er is altijd wel een moment dat ze iets wilt wat niet kan op dat moment en ze dan weer mega boos wordt. Als ze boos is slaat ze haar zelf en gooit ze haar zelf achterover of gooit met spullen/eten.
Wat zijn jullie ervaringen en hoe gaan jullie hiermee om?