9 Reacties

7 maanden geleden

Ik volg, wij hebben hetzelfde met onze dochter. Heel intens regelmatig en ik ben soms heel jaloers op de ‘makkelijke’ kindjes. Sowieso heeft onze dochter nogal een pittig karakter en nu ook al regelmatig driftbuien enzo 🥲 ze is wel iets jonger, 17 maanden.

7 maanden geleden

Ik denk dat het karakter is. Het ene kind is aanhankelijker dan de andere. Voorbeeld: als ik ergens kom met mijn dochter moet ze letterlijk 2 minuten ontdooien en dan is ze all over the place. Ze is heel ondernemend en eigenlijk nergens bang voor en wil alles zelf doen. Een collega van mij heeft een dochter van dezelfde leeftijd. Laatst gingen ze bij 2 nichtjes van haar spelen. Haar dochter heeft 2 uur lang op haar schoot gezeten en haar ogen uitgekeken, maar verder niets gedaan dan bij mama op schoot zitten en observeren. Mijn dochter wil als we ergens zijn niet eens 1 minuut op mijn schoot zitten. Nu klinkt dat jou misschien als muziek in de oren, maar een ondernemend kind, zonder angst heeft zo zijn eigen uitdagingen haha. Ik zit zelf geen minuut stil🤣 denk dat elk kind zijn eigen uitdagingen heeft en dat je daarom ook bijvoorbeeld nooit twee kinderen hetzelfde kan opvoeden. Waar jullie misschien soms meer zullen moeten 'pushen' met 'probeer het eens alleen' of nu ga je even tien minuutjes zelfstandig spelen. Is het bij mij eerder 'voorzichting, want straks val je' ''nee die step is niet van jou, je mag het niet afpakken'🤣

7 maanden geleden

Ik ga weleens naar mama meetings en dat bevestigt voor mij wel echt dat het karakter is en niet iets dat je zelf in de hand werkt :) ik heb ook een aanhankelijk manneke. Een andere moeder was daar juist jaloers op en dacht dat er iets mis was met haar kind omdat hij zo zelfstandig was. Alles heeft z'n voor- en nadelen.

7 maanden geleden

Heel bekend. Mijn dochter heeft echt een super pittige karakter cb zegt dat zelf ook 😂. Ze heeft super eigen willetje en als het niet gaat zoals hoe zij het wilt krijg ze echt een woedeaanval. Ik ben ook 24/7 met haar bezig ze kan en wil gewoon niet alleen spelen. Soms best vermoeiend 😂

7 maanden geleden

Hier ook een kindje met pit waarbij de verlatingsangst met 4 maanden al begon. Ik snap dat het soms lastig is, maar ik kwam net een hele mooie post tegen op Instagram; “A baby who is very attached to their mother is not a sign of a problem, it’s a sign of a well established bond of love.” Ik zie dit dus als het grootste compliment wat mijn dochter mij kan geven; ik ben veilig, ik ben haar thuis.

7 maanden geleden

Ah fijn jullie reacties en om te lezen dat we niet de enige zijn haha ♥️

7 maanden geleden

Hebben wij gehad met ons zoontje van nu ruim 3. Het is echt veranderd! Hij blijft een knuffel en aanhankelijk kindje maar zoooooo veel minder. Als ik naar boven ga dan kan hij even beneden blijven en op visite gaat hij nu ook lekker spelen. Niks speciaals gedaan! Ik vond het ook een pittige tijd maar merk dat het nu echt anders is!

7 maanden geleden

Oja, en wij hebben nu een dochter van 1,5jr. Totaaaaaaal ander kind. Veel 'makkelijker'. Doet ook lekker haar ding enz. Echt, ik heb 2 totaal verschillende kinderen gekregen 😂