8 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij hadden ook zoiets van, waar komt dit vandaan? At namelijk altijd gewoon prima. Wat echt de oplossing is weet ik niet dus ik lees mee. Denk wel dat het iets is dat ze weer veel ontwikkelingen meemaken.

één jaar geleden

Reactie op RoRo8

Heel herkenbaar! Wij hadden ook zoiets van, waar komt dit vandaan? At namel ...
Ik twijfel zelf heel erg of er misschien kiezen doorkomen, omdat hij ook heel de dag met n vinger in zijn mond zit en daar achter bij zijn kaken op aan het bijten is..

één jaar geleden

Wij hebben het ook.. nu geven we hem een extra flesje melk als hij geen avondeten op heeft! Gewoon nutrilon 4 😊

één jaar geleden

Hier ook gehad. Om te voorkomen dat ze eraan ging wennen dat ze wat anders kreeg hebben we niet gekozen om iets anders aan te bieden. Wel hebben we de groente omgewisseld met der fruit overdag. Werkte prima! Paar dagen at ze om 11 uur groente en dan was de druk met het avondeten weg en at ze in de avond der fruit. Na paar dagen weer terug gewisseld en toen at ze weer groente savonds 😊

één jaar geleden

Ik ervaarde dit ook bij mijn dochter.. Slecht tot niet willen eten zonder duidelijke oorzaak.. Overdag gaat alles prima, maar avondeten.. De oplossing bleek bij ons te liggen in het allemaal zelf willen doen.. Gewoon stukjes eten op het bord en laat maar lekker aanmodderen.. Als ze nu heel soms een potje nog krijgt, dan accepteert ze die ook ineens beter..

één jaar geleden

Reactie op Melisduijf

Ik ervaarde dit ook bij mijn dochter.. Slecht tot niet willen eten zonder d ...
Wij beginnen iedere avond met stukjes op het bord, wanneer zit niet werkt prakken we het en proberen we te helpen. Laatste oplossing is een potje of in de blender maar als dat ook niet werkt is het gewoon pech en dan eet ie niks.. heel frustrerend

één jaar geleden

Wij hadden dit ook een paar weken geleden, zelfs zijn lievelingseten spuugde hij uit of sloeg hij uit mijn handen. Hier bleef het een paar weken aanhouden en het gaat pas sinds 3 dagen weer goed, maar hij heeft in die tijd 4 kiezen gekregen dus ik weet wel zeker dat het daarmee te maken had. Soms hielp het om het te pureren of het af te laten koelen, want warm eten of kauwen was af en toe duidelijk niet fijn voor zijn tandjes. Als hij echt niet wilde eten kreeg hij yoghurt en/of geprakte banaan, dat lukte dan wel altijd. Ik vrees dat je er verder niet echt veel aan kan doen en het gewoon een kwestie van uitzitten is, maar het is wel een hele zware en vervelende fase!

één jaar geleden

Mijn dochter van bijna 3 eet soms ook in de avond niets. Ze gaan er niet dood van, zoals je zelf zegt gaat overdag wel goed en als je het gewoon blijft aanbieden komt er wel een moment dat ze eten. Eventueel wat yoghurt na geven of een ander toetje? Het is frustrerend maar soms is er iets zoals tandjes en dat kunnen ze je niet echt vertellen helaas. Ze groeien er echt niet veel minder om gelukkig.