9 Reacties
één jaar geleden
Fase 😬. Hier ook met vlagen om alles moeten huilen. Alles strijd. Alles meh.
Aankleden. Uitkleden. Verschonen. Aan de borst. Als iets niet lukte. Als ze iets niet mocht.
Kan nog wel even doorgaan 😜.
één jaar geleden
Hier ook. Inderdaad ook bij neerleggen op de commode, als iets niet lukt, als iets niet mag. Maar ook als ik de kamer uitloop, als ik haar niet kan optillen tijdens het koken, als ze twee seconden moet wachten met eten, als ze wil dat ik op de grond kom zitten anders gaat ze niet (zelf) spelen... Echt om allerlei verschillende dingen, voor het één wat harder dan voor het ander. Soms ook echt krijsen. We weten ook niet altijd goed hoe ermee om te gaan.
één jaar geleden
Reactie op Toad
Hier ook. Inderdaad ook bij neerleggen op de commode, als iets niet lukt, a ...
Heel herkenbaar. Super vervelend, maar toch fijn om te lezen dat we er niet alleen in zijn. Vind het heel sneu voor haar, maar wat jij ook zegt: het is soms ook lastig hoe je ermee om moet gaan. Wel aandacht geven, niet aandacht geven… Ze heeft ook echt een hele harde, boze, dwingende huil waardoor het soms een reactie bij mij oproept. En dan denk ik ook weer aan het begin. Ik wil het liefst het huilen bij haar wegnemen, maar probeer het soms ook maar te accepteren. Hopelijk wordt het uiteindelijk beter.
één jaar geleden
Reactie op Gerda2504
Oh ik herken dit van m’n zoontje. Hij huilde ook in de auto en in de wandel ...
Fijn dat het nu beter gaat! We zijn toen ze een paar weken oud was een aantal keer bij de chiropractor geweest, maar dit had weinig effect of maar tijdelijk. Ze heeft ook een reset gehad in het ziekenhuis, daarna ging het wel beter. In de auto of de kinderwagen slaapt ze niet, maar dit werd in onze situatie ook afgeraden.
Nee, ik heb eigenlijk een hele fijne en natuurlijke bevalling gehad.
één jaar geleden
Toen ze 1 slaapje deed had ze bij mij ook een korter loontje en snel huilen nu weer 2 slaapjes overdag en ze kan veel meer hebben en merk echt aan haar gedrag wanneer het bedtijd begint te worden. Ze werd ook vrolijker toen ze begon te lopen en dingen kan aanwijzen, ze is hierdoor erg opgewekt en niet meer snel aan het huilen. Ze is in het algemeen weinig aan het huilen maar alles is een fases.
één jaar geleden
Reactie op Toad
Hier ook. Inderdaad ook bij neerleggen op de commode, als iets niet lukt, a ...
hier precies ook dit 😅
één jaar geleden
Heel herkenbaar. Hier 'huilt/schreeuwt'' hij ook heel vaak. Luier verschonen, als iets niet mag, als iets niet lukt, als die op zijn billen valt met lopen, als die getilt wilt worden etc.
Hij heeft een hele sterke wil en is beresterk. Dus als hij iets niet mag dat zet hij het op een brullen, wat je denk ik 3 straten verder nog hoort, hahah.
Nee maar is een fase, ik heb het idee dat hij zich meer wilt uiten qua praten en dingen duidelijke wilt maken maar dit niet helemaal lukt en dat het vooral frustratie is.