5 Reacties

6 maanden geleden

Ik lees mee! Mijn dochter eet sowieso al slecht maar houdt ook niet van stilzitten dus we moeten haar dan echt vermaken of afleiden. We gaan dan ook niet vaak ergens eten want het eindigt altijd met iemand die haar kalmeert van der driftbui en met haar gaat rondlopen zodat ze rustig wordt en de ander kan eten en daarna neemt de ander het weer over. We komen met zijn drieën maar eten altijd allebei alleen 😂😅

6 maanden geleden

Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het erbij hoort. Peuters houden nou eenmaal niet van stilzitten, sommigen misschien wel, maar dan moet je net gelukt hebben. Of je moet een plek zoeken waar zij lekker kan spelen en jij kan zitten. En vooral niet teveel vergelijken met anderen die het wel allemaal lijken te kunnen, want je weet nooit het hele verhaal.

6 maanden geleden

Opzoek naar een plek waar ze kan spelen? En wachten tot ze ouder is. Onze oudste vond zulke dingen prima, maar onze middelste en jongste hebben er ook gewoon geen geduld voor... komt vanzelf als ze wat ouder zijn.

6 maanden geleden

Ik denk dat er niet heel veel aan te doen is. Ik ga zelden uiteten met mijn dochter, want die heeft er het geduld niet voor. Zodra ze uitgegeten is, is ze er klaar mee en wil ze uit de stoel. Afleiden helpt iets, met rietjes laten spelen, onderzetters, menukaart etc, maar heel relaxed is het niet. Komt vanzelf wel als ze ouder is. Sommige kindjes kunnen wel gewoon een uur in de kinderstoel zitten en andere niet. Kun je zelf niet zoveel aan veranderen.

6 maanden geleden

Mijn zoontje precies zo.. wij zorgen nu gewoon dat we ergens gaan eten waar hij ook kan spelen voor kindjes en anders echt een oppas en dan maar zonder hem. Wij willen hem en ons dat niet meer aan doen die driftbuien etc. Omdat hij eigenlijk gewoon puur niet stil kan zitten en dan drama maakt.