3 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook een zeer energieke jongedame in huis. Ik laat haar haar gang gaan en bedenk met dat de energie er ook gewoon uit moet. Aan de andere kant vind ik het wel lastig om haar tot rust te brengen, bijv voor het slapen gaan. Ze kan echt letterlijk tot het in bed liggen zo energiek zijn, in bed duurt het dan ook altijd even voor ze haar rust gevonden heeft. Al met al vind ik het niet iets ‘zorgelijks’ of iets waar ze last van heeft. Ik denk dat het ook wel bij de leeftijd hoort.
Naar school gaan duurt gelukkig nog even, maar zoveel stil zitten in de schoolbanken is mijns inziens eigenlijk onnatuurlijk. Ergens vind ik het ook wel confronterend om te zien. Klaarblijkelijk worden we dus geboren met een drang om te bewegen en hoe ouder we worden, hoe meer dit verandert naar stil zitten en passief zijn… nouja goed, een beetje off topic dit.
Enfin; als je je echt zorgen maakt waarom dan niet even bespreken met het cb?
5 maanden geleden
Hier ook een hele drukke dametje. Altijd rennen springen & rondjes draaien. Springen op de bank/bed. Levensgevaarlijk afentoe ze valt daardoor ook altijd erg veel op de koppie of zit onder de blauwe plekken. Cb heeft aan ons verteld dat ze gewoon aan het ontdekken is. Wij zetten haar regelmatig ook voor de tv of geven haar de ipad zodat ze toch echt rustig een x kan zitten. Zelfs met slapen is ze super druk en duurt het soms 1/2 uurtjes voordat ze keer slaapt.
5 maanden geleden
Ah hier ook.. ons zoontje staat de hele dag bij de achterdeur omdat hij zo graag buiten wil rennen en op zn loopfiets. En schreeuwt/krijst zodra we weer naar binnen gaan na het buitenspelen. En als hij terug komt van de opvang en ze daar niet naar buiten zijn geweest, dan laten we hem altijd nog extra rennen, want anders slaapt hij niet. Hij is inderdaad ook al super vaak gevallen, want doet absoluut niet voorzichtig, zit onder de blauwe plekken 🙈