10 Reacties

10 maanden geleden

Mijn kleine slaapt nu nog 2 slaapjes, al is soms het eerste slaapje maar 15 min. Wat ik heb begrepen is dat zodra je kleintje “toe” is aan 1 slaapje het slaapje eerder wordt dan je gewend bent van het middag slaapje. Dus het slaapje is van 11.30/12.00 tot hopelijk 13.30/14.00. Dan hoef je het niet zo lang te rekken en kloppen de wakker tijden beter. Succes!

10 maanden geleden

Mijn dochter gaat rond 12.00/12.15 naar bed. Misschien iets eerder dan 13.00 naar bed?? Als dat lukt hoor

10 maanden geleden

Ons zoontje doet al zo’n 4 maanden maar een slaapje. Hij gaat rond 12 uur op bed. De ene keer slaapt hij 1,5 uur de andere keer 3 uur, hij pakt wel wat hij nodig heeft. Ik denk dat je het beste het ochtendslaapje kunt laten vallen en het middagslaapje dan rond 12 uur doen ipv 13 uur, zou dat een optie zijn?

10 maanden geleden

Bij ons waren de ochtenddutjes ook een drama, ben na 2 maanden maar over gegaan naar 1 dutje. Hij gaat tussen en 11.30 en 12.30 op bed ( beetje afhankelijk van hoe laat hij in de ochtend wakker word) soms slaapt hij een uur soms 1.5/2 uur en gaat dan tussen 18.15 en 19 uur weer op bed. Natuurlijk merk ik dat hij in ochtend moe word maar ga geen ochtenddutje meer proberen want als hij in de ochtend slaapt weigert hij middagdutje of andersom, daarom 1 dutje en lang wakker houden.

10 maanden geleden

Ik zou het ochtenddutje laten zitten en hem gewoon op bed leggen als ie moe wordt. Ook al is dat dan om 11, 11.30 of 12.00 uur. Dan maar vroeg een boterham. Zo deden wij dat in ieder geval en dat ging soepel. Dat schoof vanzelf weer naar achter tot na de lunch ☺️

10 maanden geleden

Mijn kindje begint zn dutje al rond 11 uur. Langer lukt niet dus prima zo.

10 maanden geleden

Reactie op Norae

Mijn kindje begint zn dutje al rond 11 uur. Langer lukt niet dus prima zo.
Oh ja dan krijgt hij nog een boterham voor het slapen is en als hij wakker wordt zn fruit!

10 maanden geleden

Zijn jullie kindjes dan niet erg moe in de middag? We gaan het morgen eens proberen, ik ben wel bang dat hij een half uurtje slaapt en daarna de rest van de middag wakker blijft..

10 maanden geleden

Voor mij is flexibiliteit het sleutelwoord 🫣 Soms 1 slaapje, soms 2 en dan wat later naar bed. Het tweede slaapje kun je eventueel ook inkorten om het geen 23u te laten worden (tenzij je het zelf okay vindt). Bij ons ging hij in de overgangsfase telkens ergens tussen 7:30 en 22:15 naar bed. Zoiets. Het gaat niet zozeer om ritme, maar om het volgen van je kindje 🥰 Daarin kun je natuurlijk best een beetje sturen, maar bij ons was die overgang van 2 naar 1 best rommelig en duurde een maand of 3/4. Inmiddels nog heeeel af en toe 2 slaapjes (of ik forceer het als het me beter uitkomt 😂).

10 maanden geleden

Zijn jullie kindjes dan niet erg moe in de middag? We gaan het morgen een ...
Nee hij slaapt dan vrij goed. Wordt hij te vroeg wakker help ik m met slapen. T is wel eens fout gelopen maar het is een kwestie van doorzetten en dan kom je in het ritme. Geef het even de tijd. En soms in de avond al om half 7 naar bed als het dutje te kort is.