Hii,
Ik weet dat het een fase is die erbij hoort, maar ik vroeg me af hoe jullie omgaan met de overgang van twee dutjes naar 茅茅n. Mijn zoontje wil namelijk 鈥榮 ochtends echt helemaal niet meer slapen, maar hij houdt het niet vol tot zijn middagdutje. Ik bied hem een dutje aan rond half 10/10 uur en hij wil dan eigenlijk nooit slapen terwijl hij wel constant in zijn ogen loopt te wrijven. Vaak probeer ik het even aan te zien en dan gaan we een rondje lopen, of we gaan meteen lopen. Af en toe valt hij dan rond half 12 in slaap en is hij dus helemaal ontregeld, want om 1 uur zou ik hem zijn middagdutje laten doen. Als hij een ochtenddut doet slaapt hij 鈥榮 middags helemaal niet meer, ook al slaapt hij 鈥榮 ochtends maar een kwartiertje. Als hij het wel volhoudt tot 1 uur, is hij meestal om 2 uur alweer wakker en slaapt hij dus alsnog veel te weinig. Als hij 1,5 uur slaap overdag haalt voelt dat al als een hele overwinning, maar het komt zelden nog voor dat dat lukt.
Hoe gaan jullie om met deze fase? Ik ben heel erg zoekende naar een ritme, dus ik hoor graag verschillende ervaringen! 馃槉