34 Reacties
10 maanden geleden
Dit is voor mij heel erg herkenbaar! Slapen is hier sinds een maand ook echt een ding geworden. Bij ons is het ook nog zo dat als hij 1 keer een uurtje slaapt hij de dag zelf heel goed volhoud alleen de volgende dag oververmoeid is. Hij slaapt dan de dag erna weer wel 2 slaapjes maar dan is de nacht ook een stuk korter en word hij weer vroeg wakker. Zo komen we een beetje in een cirkel terrecht.
Het lukt ons zoontje ook niet om die ene slaap tussen de middag langer te maken als 1 tot 1 1/2 uur.
Ik heb ook geen tips helaas wel heel veel herkenning.
10 maanden geleden
Hier zijn we idd met 15 mnd ook over gegaan naar 1 slaapje, die is heel vaak maar 1,5 uur. Dat is vaak wel een beetje krap idd, waardoor we hem dan een half uur eerder op bed leggen (maar hij gaat altijd pas om 8u en slaapt dan tot 8, dus dan heb je die ruimte). Op de opvang heeft hij zeker een paar keer al geen of maar een half uur geslapen (niet gezellig), maar gister hier thuis 4 uur! Het is denk ik echt even zoeken naar een nieuwe balans ofzo…
We leggen hem dan vaak wel pas na de lunch weg met nog een klein flesje melk/borstvoeding zodat ie i.i.g. geen honger/dorst heeft.
10 maanden geleden
Reactie op MomofSeth
Dit is voor mij heel erg herkenbaar! Slapen is hier sinds een maand ook ech ...
Ohja dit hebben wij trouwens ook die eerste 3 weken ofzo gehad. Toen was het echt iedere keer kijken hoe lang ie het volhield. In die tijd wel nog een dubbele oorontsteking dus toen weer terug naar 2 slaapjes.
Het is wel mega onhandig met plannen maar echt tips dus helaas niet, behalve dat hij nu wel echt over is op 1 dus dat dat ook weer vanzelf komt 😉
10 maanden geleden
We gingen hier met 11 maanden al over op 1 slaapje en nu hebben we sprong 9 en de 18 maanden slaapregressie tegelijkertijd te pakken. Onze dochter is nu ook 15 maanden, maar loopt dus op sommige vlakken veel voor.
Als ze ‘s nachts goed slaapt zie ik geen probleem 🤷🏼♀️.
10 maanden geleden
Hier zit hij er ook tussenin. Hij zou er eigenlijk 2 kunnen gebruiken maar als we hem in bed leggen in de vm ligt hij idd een uur wakker voor hij in slaap valt. Vrolijk in bed wel maar eigenlijk geen doen. En dan toch een tweede slaapje nodig maar weer hetzelfde verhaal. Met nog een baby in huis zouden we dan hele dag wel een kind op bed hebben 😅. Wij zijn dus over gegaan op 1 slaapje vanaf 11u. Dus in de ochtend is het even rekken, geven hem voor t slapen nog wat te eten en dan slaapt hij nu wel meteen en voor 2 uurtjes dus tot 13u dus zo lukt het hem wel de dag door te komen. In de nacht slaapt hij van 18u30 tot 7u, soms langer. In de opvang blijven ze 2 dutjes doen maar gaat vaker slecht dan goed.
10 maanden geleden
Als ze dan om 11.15uur wakker word, leg je haar dan 's middags pas op bed als ze weer moe is of houd je een bepaald schema aan?
Onze zoon slaapt 's ochtends ook 1 a 2 uur. soms dus van 10 tot 12uur. Dan begint hij rond 1530uur moe te worden en slaapt dan van 16-17uur nog en gaat dan 's avonds om 20uur weer naar bed. Misschien is het een idee om dus aan het eind een powernap dutje aan te bieden? Onze oudste deed het ook zo en zijn ochtend dut schoof steeds verder op naar de middag en werd uiteindelijk zijn middagdut van 3 uur en de powernap verviel vanzelf
10 maanden geleden
Ik had dat ook met mijn zoontje en nog steeds slaapt ie 1,5 uur.
Maar ik rek het wel uit hij word meestal om 7:30 wakker en doe hem om 12:00-12:30 na bed voor zijn dutje dan slaapt ie meestal tot 13:45- 14:00. En gaat on 19:30 na bed
Cb geeft aan dat dat wel genoeg is waarschijnlijk gewoon weinig slaap nodig
10 maanden geleden
Reactie op Noahmybaby
Ik had dat ook met mijn zoontje en nog steeds slaapt ie 1,5 uur.
Maar ik r ...
Sliep hij wel meer toen hij 2 slaapjes deed?
10 maanden geleden
Reactie op Kaat0201
klinkt wel echt als dat ze naar 1 slaapje gaat inderdaad. lukt het niet om ...
Vandaag ging ze om 12:20 slapen en dat ging prima. Maar ze heeft wel even wakker in bed gelegen vanmorgen. Dat ontprikkelt natuurlijk ook wel een beetje. Wel om 13:50 alweer wakker.
Soms gaan 2 slaapjes wel goed, de andere keer weigert ze of duurt het heel lang voordat ze in slaap valt. Er valt eigenlijk geen touw aan vast te knopen haha
10 maanden geleden
Reactie op Annemiek1990
Als ze dan om 11.15uur wakker word, leg je haar dan 's middags pas op bed a ...
Meestal deed ik het 2-3-4 of 3-3-4 ritme en ik kijk gewoon naar haar. Maar ze is niet echt voorspelbaar wat dit betreft 😂
10 maanden geleden
Reactie op Waterval
Hier zit hij er ook tussenin. Hij zou er eigenlijk 2 kunnen gebruiken maar ...
Hmm ja misschien toch hier ook maar doen voor de rust.. dit is namelijk ook heel onrustig. 2 uurtjes lijkt me opzich nog acceptabel. 1,5 uur is wel vrij kort voor een hele dag denk ik, maarja..
10 maanden geleden
Reactie op Pien32
mn dochtertje doet vanaf 10 maanden maar 1 dutje overdag. Ze weigert om een ...
Fijn dat je er zo makkelijk instaat! Daar kan ik nog wat van leren 😂
10 maanden geleden
Hier hetzelfde! Alleen slaapt ze vaak zelfs maar 45 min/ een uur. Wordt er soms helemaal gestoord van.🙈 Vanochtend bijvoorbeeld een uur, maar nu is ze nog steeds wakker.🥴 Ik denk dat we toch maar naar één slaapje moeten gaan en dan maar hopen dat deze ooit langer gaat worden.🥲
10 maanden geleden
Meestal deed ik het 2-3-4 of 3-3-4 ritme en ik kijk gewoon naar haar. Maar ...
Zelf slaap je ook niet elke dag evenveel toch. Vaak afhankelijk van de activiteiten overdag etc. Onze zoon sliep vandaag 2x een uur. 2 dagen geleden was dat nog 's ochtends 2 uur en 's middags 1,5. Nee je dagen zijn niet voorspelbaar en iets plannen lijkt lastig. Maar soms betekend dat dat hij even ergens mee naar toe moet terwijl hij eigenlijk al moe begint te worden en slaapt hij die dag wat minder en haalt dat dan de volgende dag als we thuis zijn weer in.. Go with the flow 😁