Mijn vorige topic werd niet goed begrepen, dus ik zal het nogmaals proberen uit te leggen. Een hele lange tijd heeft onze dochter 2 slaapjes gedaan van 1,5 per slaapje. Dus 3 uur in totaal. De laatste tijd gaat het in slaap vallen steeds moeizamer. Soms duurt het wel 30 tot 90 minuten. Natuurlijk gaan we dan na een poosje even naar haar toe of proberen we het later weer. Maar soms is de dag gewoon te kort, waardoor het 1 slaapje wordt. Omdat ze simpelweg 1 van de 2 weigert.
Nu weet ik dat die overgang eraan zit te komen. Ik merk alleen dat 1 slaapje echt nog te weinig is voor haar. Ze slaapt ‘s nachts wel 12 tot 13 uur, dus in theorie zou het misschien moeten kunnen. Maar als ze maar 1 slaapje doet, is het vaak niet langer dan 1 tot 1,5 uur. Voor een hele dag is dat te weinig. Ik kan haar dan helaas niet aansporen om langer te slapen.
Herkennen jullie dit en zo ja, is het na verloop van tijd wel langer geworden? Gisteren heeft ze over de hele dag maar 1 uur en 10 minuten geslapen. Om 11:15 werd ze wakker uit haar ochtendslaap en de middag wilde ze niet meer. Om 18:30 als een blok in slaap gevallen. Merk echt dat ik struggle met deze fase.