8 Reacties

茅茅n jaar geleden

Dat ze het niet helemaal opeet komt gewoon omdat ze de ene avond meer trek heeft dan de andere lijkt me. Dat heb je zelf toch ook afhankelijk van hoe je dag is gelopen? Sowieso gaan ze rond 1 jaar soms weer minder eten omdat ze minder hard gaan groeien. Ik zou me geen zorgen maken, ze eten echt wel hoeveel ze nodig hebben.

茅茅n jaar geleden

Hier ook ja!

茅茅n jaar geleden

Zou je er geen zorgen over maken. Heeft onze oudste ook een tijdje gehad. Mij is altijd verteld: "Een gezond kind verhongerd zichzelf niet." En ik denk dat dat zeker zo is. De ene periode eten ze meer omdat ze groeien en een andere periode minder omdat ze minder hard groeien.

茅茅n jaar geleden

Doorkomende tandjes kunnen ook een rol spelen. Komen er tandjes aan? Is het kwijlen weer vermeerderd?

茅茅n jaar geleden

Ik snap je zorg want je wil dat je kindje eten binnen krijgt. Ik zou het zelf los laten. Ik heb soms ook meer honger en soms minder. Een paar happen is toch wat. Hier thuis vinden we een fijne sfeer aan tafel belangrijk en geven ze zelf aan hoeveel ze eten. Wij bepalen wat ze eten. Vol is vol zeggen we dan. Volgende dag of eet moment weer een kans. Zolang je kindje goed groeit etc. mag je erop vertrouwen dat het wel los loopt!

茅茅n jaar geleden

Sluit me aan bij wat andere mensen hebben gezegd. Je zou evt ook nog kunnen proberen om de warme hap onder de middag te geven :)

茅茅n jaar geleden

Ik heb dit paar weken geleden ook gehad. Heeel frustrerend. Ik bleef het aanbieden en als ik zag dat ze echt niet wilde liet ik t gaan. Uiteindelijk is ze na twee weken weer normaal gaan eten. Niet teveel druk op leggen en gewoon blijven aanbieden. Niet te veel druk om maken!

茅茅n jaar geleden

Hier ook af en toe zo'n 'fase' gehad. Dan groeien ze gewoon even iets minder denk ik en hebben ze minder eten nodig. Gewoon aanbieden en hebben ze genoeg dan zal het voldoende zijn. Onze oudste heeft dit heeel vaak gehad, ook heel vaak zonder avond eten naar bed omdat hij niet wil eten. Nouja dan niet.