17 Reacties

één jaar geleden

Ik zou de podcasts van Liefde van een Moeder gaan luisteren. Dit is heel vermoeiend, maar heel normaal voor een baby van 13 maanden. Doe waar je achter staat. Dat voelt je baby namelijk ook. Er zijn nog meer alternatieven ipv slaaptraining.

één jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Ik zou de podcasts van Liefde van een Moeder gaan luisteren. Dit is heel ve ...
Ja, dit :) Wat bij ons ook hielp is kijken hoe je wél meer slaap kunt krijgen, zodat je minder moe bent. Drie oplossingen bijvoorbeeld die voor ons heel erg helpen: eerder naar bed, ‘s avonds de ontbijttafel voor de volgende dag al dekken en kleding klaar leggen, en vaker thuis starten met thuiswerken en dan evt tijdens een belletje naar kantoor.

één jaar geleden

Oh en als ‘ie niet in slaap valt: - zou het kunnen dat hij overdag te veel slaapt? - zou het kunnen dat jij zelf te leuk bent en daardoor voor afleiding zorgt? Wij hebben met deze twee dingen geëxperimenteerd. Dat eerste: ja, dat lijkt bij ons een factor te zijn, maar ze lijkt van 2 naar 1 slaapjes te gaan. Dus slaapbehoefte verschilt nu per dag heel erg. Die tweede: ja, wij waren te leuk ;) na het flesje en even wiegen gaan wij weg, zodat ze zich op zichzelf kan richten. Dat helpt heel erg. Soms moet ze heel even huilen, maar dat is vaak vanuit frustratie omdat ze moe is merk ik. Ik zet dan altijd een stopwatch (anders houd ik het niet vol! Gevoel van tijd is heel anders als een baby huilt) en als het gehuil binnen 2 minuten (meestal rond 90sec) niet minder wordt, ga ik terug omdat er dan iets aan de hand is. Alle andere keren verandert het huilen in murmelen en valt ze daarna heerlijk in slaap. Dit laatste is volgens mij geen slaaptraining, maar gewoon het kindje de ruimte geven om de eigen emoties te reguleren. Wij merkten dat ze daar op een gegeven moment behoefte aan kreeg (in plaats van bij huilen direct erheen om te troosten - dat werkte ineens juist averechts).

één jaar geleden

Hoi, wat voor soort melk geef je de kleine man?

één jaar geleden

Hi mama, je bent niet de enige. Wij gaan er ook met regelmaat nog een keer uit voor een flesje. En een aai over de bol heeft ie ook nog een paar x nodig snachts. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe het voelt om een nacht volledig door te slapen 🤣 We hebben ervoor gekozen dat hij bij ons slaapt. Dat geeft enig gemak als ‘ie wil kroelen ‘s nachts. Wij gaan ook vroeg naar bed. In het weekend doen we dutjes als het nodig is. Doe waar je jezelf goed bij voelt. Misschien kan hij 1 of 2 nachtjes ergens logeren zodat je even kan bijtanken? Plaatst vaak het eea net even beter in perspectief als je niet oververmoeid bent. Oh de keren dat onze baby heeft doorgeslapen is dat hij de avond ervoor een goed bord pasta op had 🤣 een goed gevuld buikje dus.

één jaar geleden

Geen zorgen, is normaal en hier komt ze ook nog zo'n 2 tot 4 keer per nacht met 1 jaar.

één jaar geleden

Belangrijkste is om te doen wat goed voelt want elk kind is anders, en het moet voor jou oke voelen. Maar toch mijn advies… mijn kindje sliep 11 maanden lang zo slecht (3-6 keer wakker elke nacht), ik was kapot en zat er volledig doorheen. Uit pure wanhoop toch een soort waiting approach geprobeerd omdat mn man mij basically heeft gedwongen 😂 we hadden alles geprobeerd behalve dit. Het voelt hard maar zoveel mensen zeggen dat het werkt, dus toch maar gedaan. En als het na een paar dagen niks zou opleveren zouden we ook zeker weten stoppen. Nou, echt hallelujah!!!! HIJ SLAAPT. 1 rotnacht gehad met veel gehuil, en daarna ging het al zoveel beter. En na 1 week sliep hij praktisch door, werd wel 1x wakker maar zonder gehuil en hoefde er niet heen. Wij hebben de Ferber methode gebruikt. Hier is ook echt onderzoek naar gedaan en het geeft echt een goede houvast. Mn zoontje slaapt zo ongelofelijk goed nu (inmiddels al een maand geleden begonnen en ziek zijn overleefd en alles) het heeft hem zo veel rust omdat hij gewoon weet wat er van hem verwacht wordt. Ik zou dit iedereen gunnen dus echt mijn tip is: probeer het 2 dagen/nachtjes. 🙏🏻 stel me gerust vragen over deze methode. Hopelijk vindt je snel iets dat voor jullie werkt.

één jaar geleden

Reactie op Flopje23

Belangrijkste is om te doen wat goed voelt want elk kind is anders, en het ...
Omg dankjewel voor je reactie! Slaapt je kind wel zonder speen? Kan je mij jouw avond routine vertellen en hoe die sliep. Want speen pakt hij niet en speelt er alleen mee. Knuffeldoekje vind m’n kind ook niet bijzonder. Dus ben echt benieuwd hoe kreeg je hem rustig of wat kan ik doen …

één jaar geleden

Reactie op Mvrhappyzwanger

Omg dankjewel voor je reactie! Slaapt je kind wel zonder speen? Kan je mij ...
Ik volg! Hier hetzelfde verhaal dus ook alle tips welkom!

één jaar geleden

Reactie op Mvrhappyzwanger

Omg dankjewel voor je reactie! Slaapt je kind wel zonder speen? Kan je mij ...
Hij wilde ook nooit een speen. Daarom vrij snel begonnen met een knuffeldoekje bij hem te leggen, ook steeds in de buurt houden bij het spelen enz, nu heeft hij hem de hele nacht vast dus denk dat dit hem wel een veilig gevoel geeft. Verder onze avond routine: pyjama aan, tanden poetsen, gordijnen dicht enz, op de bank voeden (bv) en daarna slaapzak aan, even op de arm knuffelen liedje zingen en dan op bed leggen. Hij draait zich dan om en gaat slapen. Eerder wS ik altijd aan het lopen en wiegen de helft vd nacht. Nu pak ik hem pas sochtends weer uit bed! Met de Ferber methode ga je met intervallen terug zolang je kindje huilt of jou roept. Ik pakte hem dan even op, of dat niet eens, even aaien en sussen, max 2 min en dan weer weg. We hebben het schema van deze site aangehouden https://huckleberrycare.com/blog/ferber-method-for-sleep-training-what-age-to-start. Het doel is steeds om je kindje te laten weten dat je er wel bent, niet om hem in slaap te krijgen.

één jaar geleden

Wat ontzettend zwaar. Laten huilen is moeilijk maar bij ons was dit echt de oplossing. Je kindje ligt lekker in een warm bed vast in een mooi kamertje, hij heeft het goed. Geen reden om te huilen dus laat hem maar even zelf in slapen huilen. Ik moest het ook leren maar je ziet snel verbetering . Nu zitten wij wel in een slaapregressie 👍🏻

één jaar geleden

Wij hebben de slaaptraining van Eindelijk slapen gedaan. Het huilen viel gelukkig heel erg mee en de tweede nacht huilde ze al niet meer. Een fijne en liefdevolle methode die hier goed heeft gewerkt!

één jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Wat ontzettend zwaar. Laten huilen is moeilijk maar bij ons was dit echt de ...
Hoi bedankt voor je reactie, slaapt jouw kindje met een speen. De mijne is echt gewend met de fles en begint te huilen als ik het afpak. Het duurde gisteren zolang heb je aub tips hoe jij het hebt gedaan en qua routine alvast bedankt 🤍🤍🤍

één jaar geleden

Ja ze slaapt met een speen en lig er zeker 5 in haar bed. Zodat als de ‘s nachts wakker wordt kan ze er 1 vinden. Ik geef haar fles in haar eigen donkere kamer op mijn schoot in een stoel. Daarna even knuffelen ze heeft daar dan echt behoefte aan maar blijf wel echt in haar donkere kamer. Dan leg ik haar in bed met 1 speen in haar hand en andere in haar mondje geef ik haar een kus. Dan ruim ik haar kamer op zodat ze mij ziet bewegen in haar kamer maar ik kijk haar niet aan. Als ze echt onrustig is dan ga ik haar kleertjes opvouwen dan voelt ze mijn aanwezigheid maar ik geef haar geen aandacht en dan ga ik naar 10 min weg. En soms duurt het wel lang voordat ze echt in slaap maar ze huilt niet . En als ze wel huilt laat ik haar eventjes dan komt gewoon de vermoeidheid eruit en wil ze zichzelf even in slaap huilen maar dat komt niet meer zo vaak voor. Als ze huilde liet ik haar even huilen 6 min lang en vaak viel ze in slaap en soms langer.

één jaar geleden

En als ze lekker in slaap valt met de fles dan zal ik denk de fles lekker laten in haar bed en als ze in slaap gevallen is die fles weer pakken. Desnoods spoel je even de fles om als die lekt en geef je haar die weer. Als dat is wat ze nodig heeft om in slaap te vallen 🤗 soms beetje buiten de lijntjes kleuren, heb haar wel is met een boek en al in bed gelegd omdat ze die niet los wilde laten 😝 uiteindelijk valt ze in slaap en haal ik het boek uit haar bed

één jaar geleden

Hii, Ik heb niet per se tips. Mijn dochter slaapt ook niet door. We hebben alles geprobeerd: Laten huilen, in onze armen slapen, bij ons in bed slapen, etc Het komt er op neer dat ze elke nacht bij ons slaapt, anders slaapt niemand. Ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets ‘mis’ is. Haar eerste ziekenhuis opname was toen ze 2,5 week oud was, vervolgens hebben we continue met haar op de spoed gezeten. De huisarts wilde niet doorverwijzen, want baby’s zijn nou eenmaal veel ziek. Uiteindelijk heeft het consultatiebureau ingegrepen en is ze doorverwezen. Het ziekenhuis heeft zelfs de huisarts op het matje geroepen hierdoor. Sinds een paar weken weten we nu dat er een medische reden is dat ze zo slecht slaapt. Doordat dit zo vreselijk lang geduurd heeft, is het slaapprobleem erger geworden en is er ook een patroon ontstaan die niet makkelijk te doorbreken is. Maar alles is dus begonnen doordat er medisch iets aan de hand is. Ik zeg zeker niet dat dit bij jullie ook zo is!! Maar wellicht de moeite waard om eens met de huisarts over te spreken? In de hoop dat jullie huisarts hier wel voor open staat. E

één jaar geleden

Reactie op Meimamma

Hii, Ik heb niet per se tips. Mijn dochter slaapt ook niet door. We hebb ...
Hey! Herkenbaar verhaal. Wat was de medische reden? Die van ons gaat nu over 2 weken voor onderzoeken naar kinderhuis in Utrecht.