22 Reacties
10 maanden geleden
Wij zitten nu in sprong 9 icm de 18 maanden progressie. Ze is bijna 16 maanden maar ontwikkelt dus best rap.
Ik kan je vertellen. De hel is er niks bij hahaha😂. Dus ik HOOP dat sprong 10 gaat meevallen.
9 maanden geleden
Wij zijn begonnen! 😬 nachten zijn ruk. Haar humeur ook. Maar ze telt nu bijna tot 10 😅
9 maanden geleden
Volgens de oei ik groei app begint sprong 10 over 3 dagen maar ik denk dat we al begonnen zijn. Hele heftige driftbuien vooral uit het niets 😵💫 Ook veel frustratie als wij niet meteen begrijpen wat hij wil of als iets niet lukt.. vind dit een pittige fase. Als ik het goed zag is dit wel de laatste sprong klopt dat? 🥳
9 maanden geleden
Ik hoor net van de opvang dat ze sinds deze week baldadiger naar andere kindjes is en hen slaat en andere kindjes daardoor moeten huilen. Ook onze kat moet het ontgelden. Ik voel me dan zo schuldig, ook omdat ze zich lastig laat aanspreken. Wel lijkt het alsof ze vaak honger heeft op die momenten en ze weer rustig en tevreden is als ze weer wat in haar buikje heeft
9 maanden geleden
Meestal begon ze zo’n 2 weken eerder aan de sprong dan de app zei. (Volgens de app zit ze er nu een week in)
Maar nu merk ik weinig aan haar humeur, ze is vrolijk, speelt lekker, maar laat daarintegen ook nieuwe vaardigheden zien die bij sprong 10 horen.
Ze eet nu sinds een paar dagen slecht, maar er staan 2 hoektanden op doorkomen.
9 maanden geleden
Driftbuien om alles 😂 👌🏻 hoektandjes die door komen. Twee woorden achter elkaar zeggen, nieuwe gebaren laten zien en duidelijker articuleren.
Maar die driftbuien 🫡
9 maanden geleden
Reactie op HevE
Ik hoor net van de opvang dat ze sinds deze week baldadiger naar andere kin ...
Ohh dit is bij ons ook zo en we ik vind dit ook zooo lastig. Ons zoontje was altijd heel sociaal, alle kindjes knuffelen en kusjes geven. Nu met momenten hoeft er maar een ander kindje naar zijn speelgoed te kijken en hij begint al boos te gillen.
Krijgen ook op de opvang te horen dat hij andere kindjes slaat en boos doet. Onze katten moeten er ook aan geloven en ik sprak laatst met vriendinnen met kindjes af waar hij ook dit gedrag liet zien. Ik vind dit echt heel vervelend en probeer dit dan ook af te leren maar het wil nog niet lukken 😵💫
9 maanden geleden
Voor de mama’s met kindjes die slaan, het komt vast goed!
Onze oudste deed dit ook een periode en is er ook weer mee opgehouden.
Achteraf ben ik ervan overtuigd dat herhalen the key is (en gewoon een stukje ouder worden).
Maar ik voelde me dan altijd ook opgelaten.. maarja ze zijn nog zo jong dat met 1x uitleggen dat niet beklijft
9 maanden geleden
Hier nu ook net gearriveerd in sprong 10. Inslaan komen duurt veel langer. Eet heel slecht. Huilt en jammert veel meer. Overdag ineens veel meer aandacht nodig anders wordt ze boos. Slaapt wel ineens een middag dut van bijna 3 uur. Hopelijk is ze er snel doorheen en heb ik m'n blije meisje weer terug.
9 maanden geleden
Hier is ook niks goed. Alleen maar huilen en zeuren als ze niet vastgehouden wordt of even alleen moet spelen 🤦♀️ Brood mag niet meer in stukjes, maar ze wil een hele boterham.. Avondeten mogen we niet meer helpen, dus duurt uuuuuuuuren. Ze wil alles zelf doen! Alleen lopen nog steeds geen behoefte aan 😅