16 Reacties
één jaar geleden
Lastig, hier gaat alles ook grotendeels naar de grond. Vaak is ie dan niet eens klaar met eten. We geven hem soms wel iets anders maar wel iets gezonds..
één jaar geleden
Reactie op Debbie Lindsayx
Lastig, hier gaat alles ook grotendeels naar de grond. Vaak is ie dan niet ...
Wij bieden hem ook eerst altijd fruit of griekse yoghurt aan, maar dan neemt hij een hap en pakt het met zijn handje weer uit zijn mond om het op de grond te gooien… Ik ben de laatste paar dagen uren bezig geweest met zorgen dat hij eet en alternatieven aanbieden, maar uiteindelijk moet alles wat ik hem geef van de grond geraapt worden. Vandaar dat ik het echt even niet meer weet, hij heeft duidelijk wel honger want hij is steeds ontzettend verdrietig tijdens etenstijd.😅
één jaar geleden
Mijn dochter had deze fase laatst ook! je kunt ook pannenkoekjes maken van bijv (zoete)aardappel/pompoen/spinazie/pastinaak/linzen etc etc.. gewoon een ei eronder mixen en het teveel eventueel invriezen. Dit at die van ons wel.. na een weekje ongeveer was het gelukkig weer over. Succes 🤞
één jaar geleden
Reactie op CMM91
Mijn dochter had deze fase laatst ook! je kunt ook pannenkoekjes maken van ...
Zo doen wij dat ook! Heb verschillende soorten ingevroren, super handig idd 😊. Wat fijn om te horen dat het maar een week duurde, dat stelt me echt heeeel erg gerust!
één jaar geleden
Ah wij zitten nu in een zelfde fase.. heel frustrerend. Boterham en cracker vindt onze zoon gelukkig nog wel lekker, maar het meeste avondeten weigert hij of gaat direct naar de grond. Met honger naar bed werkt inderdaad niet, dan wordt ie meerdere keren wakker. Geen tips helaas, maar herkenning en hopelijk is t een korte fase inderdaad..
één jaar geleden
Hier zitten we ook in deze fase 😅 vooral het avond eten gooit ze na 2/3 happen op de grond. Ze wilt idd alles zelf doen, maar nog niet al het eten kan ze zelf eten. Als ze echt bijna niks eet, geven wij nog wel eens een potje zodat ze wel goed gegeten heeft.
Hopelijk duurt de fase niet zo lang, want hiervoor at ze hartstikke goed.
één jaar geleden
Herkenbaar deze fase!! Wat bij mij soms nog hielp was haar eten geven met een ‘grote mensen lepel’ ipv de voor haar bekende kinder lepel. Of tijdens het eten haar een paar losse stukjes geven waar ze zelf mee kan frutten en ondertussen hapjes geven terwijl ze daar druk mee was. Inmiddels eet ze weer goed en normaal.
één jaar geleden
Hier helpt het enigszins om "volwassen eten" te geven. Eten dat zoveel mogelijk lijkt op wat mijn man en ik eten. Haast nog het liefst van ons bord. Afgelebberd mag ook, is blijkbaar geen bezwaar. Doen we met te zout of te gekruid eten.
één jaar geleden
Herkenbaar. Pittig hee!! Vroeg me al af wat dit was. Ik dacht tandjes icm opstandig zijn / uitproberen / ontdekken. Hier krijgt ze al vanaf het begin de mogelijkheid om het zelf te doen (baby led weaning / Rapley) dus “zelf willen doen”, dat lijkt mij niet het geval.
Lijkt mij een ontwikkelingsfase - want ook wat jij omschrijft; je kindje is wèl hongerig!
Ik probeer dan af te wisselen met vork/ lepel/ een volwassen lepel of ineens een gek gekleurd handgeschilderd kommetje dat ze niet verwacht. Probeer het even leuk te maken. En als ze niet eet.. tja.. dan houd ik gewoon op. Jammer dan.
Ik geloof dat ze het wel weer inhaalt. Is nu af en toe balen voor mij (ik geef borstvoeding) want kost mij in die zin extra energie om meer melk te produceren voor haar. Maar goed ik geloof dat het een fase is.
Sterkte en hou moed 💛
één jaar geleden
Reactie op SmilingEve
Hier helpt het enigszins om "volwassen eten" te geven. Eten dat zoveel moge ...
Dit ook! Helpt hier. Van je eigen bord laten eten. Uit je eigen glas laten drinken.
één jaar geleden
Hier nu ook die fase! Al heeft ze tot nu toe nog nooit echt super goed gegeten, ze vond het ontdekken ervan leuker dan het daadwerkelijke eten. Maar laatste week is het echt met veel frustratie alles op de grond gooien 🥹 een maiswafel of knijpfruit is het enige dat nog enigszins naar binnen gaat. Ook ik geef nog volledig bv en merk dat ze veel meer wil drinken de laatste dagen. Nu is ze ook verkouden, maar merk toch wel duidelijk het verschil. Tandjes lijken het niet te zijn (heeft er pas 2 en zie geen andere aankomen). Dus ga er vanuit dat het inderdaad een fase is. Blijf het aanbieden in verschillende vormen en zie dan wel wat er naar binnen gaat en wat niet.
één jaar geleden
Fijn dat er zoveel herkenning is en bedankt voor de tips!
Hij heeft daarnet met moeite een halve boterham gegeten door zelf zijn vork vast te houden en met zijn boterham te spelen terwijl ik af en toe snel een stukje in zijn mond stopte. De rest heeft hij op de grond gegooid, maar heeft uiteindelijk ook nog de helft van mijn lunch op (dat wilde hij dan weer wel graag 🙈). Dus voor nu krijgt hij gewoon uit ons bord met een grote lepel, als hij dat zat is heb ik hier nog een paar dingen gelezen die we dan kunnen gaan proberen, dus bedankt daarvoor!
één jaar geleden
Reactie op Kylo
Bedoel je dan een omelet of echt een pannenkoekje? Anders wel nieuwsgierig ...
Eigenlijk kun je elk groentepureetje (of iets grover dan dat) in een pannenkoekje omtoveren! Ik gooi het allemaal in mijn mini blendertje (zo een die je aan je staafmixer klikt) met een eitje erbij en dan bakt het vrij stevig op.. als het te nat is kun je er wat paneermeel of bloem bij doen. Succes!
één jaar geleden
Hier werkt semi zelf doen heel goed. Ik gebruik dus 2 lepels. Schep eten op de lepel, geef het aan haar, zij doet de lepel in haar mond. 2e lepel vul ik alvast en dan wisselen we de lepels om. Brood wilde ze ook een tijd niet meer. Van ales geprobeerd qua beleg. Nu laatst een boterham met boter en worst gegeven en in 4en gesneden ipv in kleine stukjes en ze at hem bijna helemaal op, terwijl ze echt wekenlang brood heeft geweigerd. Crackers is ze nu even zat. Dus die heb ik van het menu gehaald. Probeer ik over een paar weken weer. Fruit gaat er heel goed in en ze eet graag met de pot mee.