Hi mama’s,
Mijn zoontje eet altijd best veel, maar de laatste paar dagen is het echt drama. Zijn boterham en avondeten gaan volledig naar de grond, zonder een enkele hap binnen te krijgen. Het heeft duidelijk te maken met het zelf willen doen, maar als ik hem zelf zijn lepel in zijn hand geef of hem zelf laat pakken van zijn bordje gooit hij het alsnog op de grond. Flessen wil hij eigenlijk ook niet meer, maar hij wordt ‘s nachts een aantal keer wakker van de honger.
Het probleem is dat hij dit dus niet doet met maisvingers, pannenkoekjes etc. en ik geneigd ben om hem dan bv een pannenkoekje te geven ipv zijn boterham (daarnet dus een hele boterham van de grond geraapt en weggegooid, meneer zit nu te smullen van zijn bananen pannenkoekje), gewoon zodat hij wel wat binnen krijgt. Ik wil alleen echt niet dat hij gaat beseffen dat hij iets lekkerders krijgt als hij zijn eten weigert, want het is echt niet dat hij die andere dingen niet lust.
Wat zouden jullie doen? Het is hard gezegd kiezen tussen hongerig en verdrietig laten zijn of toegeven en hem eigenlijk verkeerde dingen aanleren..