37 Reacties
9 maanden geleden
Hier ook een helm op bij mijn zoontje, moet er niet aan denken dat hij met zijn hoofd op de straat valt en dan geen helm op heeft
9 maanden geleden
Hier direct bij de eerste fietstochten helmpjes opgezet. Ik kan nog zo goed fietsen, er zal maar iemand ons niet zien. Kinderen zitten vast in hun stoeltje en kunnen hun val niet breken. Zag laatst een moeder met kinder achterop omvallen, kind met hoofd op de grond. Weer een bevestiging voor mij dat ik blij ben dat mijn kindjes een helmpje op hebben.
9 maanden geleden
Waar ik vandaan kom is het verplicht om een helm te dragen tot 12 jaar oud voor veiligheid en bescherming. Het is een z’on klein ding te doen om de hoofdje te beschermen. Moet genormaliseerd worden. Maar ik denk niet dat we het zo lang kunnen volhouden, maar de eeste 5/6 jaren sowiezo
9 maanden geleden
Reactie op LD86
Ik heb een gewone fiets en geen helm. Met een snelle fiets zou ik het wel d ...
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat maakt het dat je bij de loopfiets wel voor een helm kiest en achterop (waar de afstand tot de grond groter en de snelheid hoger is) kiest voor geen?
8 maanden geleden
Reactie op 2022anne
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat maakt het dat je bij de loopfiets wel voor ...
Omdat ze zelf nog snel vallen met die loopfiets en dat gaat me een partij hard.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb er op mijn gewone fiets nooit aan gedacht of bij stilgestaan. We fietsen tot nu toe alleen maar naar de opvang en naar de supermarkt... Ik heb het bij mijn zoon ook nooit gedaan vreemd genoeg 😬
8 maanden geleden
Wij gebruiken wel een helm!
Wij hebben een elektrische fiets dus ik vind het veel veiliger dat mijn dochter een helm op heeft
8 maanden geleden
Nog niet samen gefietst, maar hij zou wel zijn helm op moeten. Ik trouwens ook om het goede voorbeeld te geven.
Hij heeft een stepje waar je op kan zitten en als we buiten ermee gaan moet hij zijn helm op. Dat accepteert hij ook, anders mag hij er niet op. Ook op loopfietsjes ed zal hij er een op krijgen. Waar wij wonen doen alle kindjes dat en ze gaan soms idd heel snel op die dingen.
8 maanden geleden
Hier ook een helm, hij vindt het helemaal prima. En ik fiets ook n stuk fijner zo.
8 maanden geleden
Wij hebben een Bobike helm. Hebben even getwijfeld, maar omdat alles tegenwoordig ook veel sneller gaan toch wel gedaan. Veiligheid boven alles.
Onze dochter vind het ook vreselijk als ze de helm op moet; tót we fietsen. Dan lijkt ze ineens vergeten dat ze een helmpje op heeft. 🤭
8 maanden geleden
Bijna twee weken terug ben ik vet random flauwgevallen op de stoep. Ik kon nog net mijn dochtertje vast maken in haar fietsstoeltje (voor op de fiets aanbhet stuur) en het volgende moment dat ik me herinner lagen we beide op de grond en twee mannen probeerde me wakker te maken. Ik ben zo dankbaar dat ze een helm op had. De helm was namelijk kapot, maar mijn dochter mankeerde niets. Even gebeld naar de huisarts van wacht en we moesten meteen komen omdat het als een hoge val werd gezien op die leeftijd. De arts zij ook dat ze geluk had dat ze een helm op had en we fietste op dat moment niet eens dus laat staan met snelheid. Ik was vroeger ook heel nuchter en dacht dat een helm niet nodig zou zijn met platte wegen enzo, maar ik ben zo dankbaar dat ze er een op had en ze gaat niet meer de fiets op zonder.