3 Reacties
één jaar geleden
Onze zoon krijgt nog 3 flessen op een dag, hoewel we de middelste over zouden kunnen slaan. S ochtends en s avonds krijgt hij 120ml KV. Verder eet hij 4 boterhammen, een stuk fruit en vrijwel volledig met de pot mee. Als hij s avonds niet mee kan eten maak ik iets eenvoudigs voor hem klaar, aardappel/groente, soms met vlees of vis. Ik laat hem al heel lang alles zelf pakken, het wordt wel een smeerboel soms, maar dat hoort nu eenmaal bij het leren. Zijn brood snijden we in stukjes en eet hij volledig zelf. Als we s avonds AGV eten zorg ik voor geschikte stukjes en die pakt hij zelf, hij oefent nu ook met een vork en lepel (gaat soms al best goed!). Ik denk vooral dat het zelf proberen en oefenen super belangrijk is. Met stukjes eten ben ik stukje voor stukje begonnen, dus iedere keer een stukje aanbieden als de vorige op is. Nu hoeft dat niet meer, ik kan zijn bordje gewoon laten staan.
Water bied ik door de dag aan, uit een gewone beker. Gaat vrijwel altijd goed, die kan hij nog niet zelf vasthouden.