15 Reacties

één jaar geleden

Wanneer je kindje daar klaar voor is, zou ik zeggen. Zolang hij ze nog lekker opdrinkt, zou ik ze nog niet "afpakken " Ze zijn nog zo klein, en kunnen het nog wel gebruiken. Maar dat is mijn mening.. als jij er mee wil stoppen.. Dan stop je gewoon en geef je brood in de ochtend

één jaar geleden

Dankjewel! Ja. Hij drinkt het nog lekker op. En hij is ook niet super groot. Hij krijgt in de ochtend ook nog brood trouwens

één jaar geleden

Reactie op Lbaby1

Dankjewel! Ja. Hij drinkt het nog lekker op. En hij is ook niet super groot ...
Dan zou ik hem helemaal nog niet weg laten de flessen. Dan heeft hij het nog wel eventjes nodig.. extra voedingstoffen en vocht nooit erg. En daarbij gewoon lekker brood en warm eten, fruit ect.. zoals je nu ook al doet.. doe je het fantastisch.😁 Hij geeft vanzelf aan wanneer het genoeg is..

één jaar geleden

Mijn dochter krijgt nog 3 flessen! Ze vind het zo heerlijk en ik geniet ook echt van het fles momentje samen zeker voor het slapen. Zodra ze de fles al ziet wordt ze enthousiast. Ik moet wel ooit naar 2 flessen maar nu nog niet vind ik. Meer kindjes die 3 flessen van 180 ml krijgt ?

één jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Mijn dochter krijgt nog 3 flessen! Ze vind het zo heerlijk en ik geniet ook ...
Ja die van mij, haha. Ene dag wil die wel 3 en andere dag weer niet.. en soms zelf in de nacht ook nog 1. In de avond doe ik 2 schepjes rijstebloem erdoor. Maar altijd flessen van 180+6 schepjes. Mijn oudste van 2 jaar, krijgt zelfs nog een flesje in de ochtend en soms wil die voor slapen ook nog een.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt in de ochtend een papfles. Maar dat is ook voor ons gemak want soms wordt ze al rond 4u wakker. Om die tijd ga ik niet naar beneden met haar voor een broodje🤣 Als ze wel later wakker gaat worden, zo rond 7u, dan wil ik wel naar beneden gaan voor brood. Dan krijgt ze er gewoon karnemelk bij ipv kunstvoeding. Smiddags drinkt ze ook karnemelk en savonds afhankelijk hoe ze gegeten heeft een fles of niet.

één jaar geleden

Reactie op Lbaby1

Dankjewel! Ja. Hij drinkt het nog lekker op. En hij is ook niet super groot ...
Je kan evengoed de flesjes kunstvoeding naar normale halfvolle melk kunnen doen. Bij ons had het geen enkel effect om KV te blijven geven. Gewoon warm maken is precies hetzelfde. Zonde om KV ervoor aan te blijven schaffen.

één jaar geleden

Vanaf 7 weken kwam ons meisje al niet meer 's nachts (geluk, de oudste duurde langer dan een jaar🙈). Sinds 4,5 maand de fles van 23u gestopt. 6 maand de fles van 16u eraf gehaald, 8 maand de 12u fles gestopt. Sinds 3 weken de fles van 19u gestopt. Nu alleen nog een fles van 200ml om 7u 's ochtends. We hebben de flessen elke x vervangen voor iets anders.

één jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Hier ook. Hij geniet er nog zo duidelijk van!

één jaar geleden

Mijn meisje is bijna 13 maanden en heeft nu net de middag fles laten vallen. Die drinkt ze niet meer. Avond en ochtend fles bied ik nog 180cc aan en daar laat ze 20 cc van over. Zolang ze die blijft drinken dan blijf ik ze geven. Sowieso voor het vocht

één jaar geleden

Wij hebben inderdaad gewoon de fles vervangen door een bekertje melk (net voor zijn eerste verjaardag) die we een beetje warm gemaakt hadden.

één jaar geleden

We gaan pas afbouwen als ze naar 1 dutje gaat. Ze drinkt nu nog 4 kleine flesjes van 120-150ml, sinds deze week overgestapt naar groeimelk. Ze drinkt zo graag haar warm flesje melk bij ons vóór ze gaat slapen. Ze kan zonder, want telkens we buiten zijn valt ze zonder in slaap. Consultatiebureau vind dit oké.

één jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Hier nog 4 (soms zelfs 5 flessen). S ochtends 180, voor ieder slaapje 120 en s avonds weer 180. Af en toe komt hij nog s nachts. Ik geniet ook nog van die momentjes en ander drinken krijg ik er bijna niet in dus voor het vocht ook prima. Zolang hij het nodig heeft en zn gewichtlijn blijft volgen vind ik het wel prima.

één jaar geleden

Die van ons word maandag 1, krijgt nu 3 flesjes. Smorgens 150+4 en een boterham en fruit, smiddags 90+2 2 boterhammen, savonds 90+2 groenten hapje (inmiddels redelijk met de pot mee!) en bio yoghurt (soms 2 bakjes). We hebben elke keer als hij melk liet staan minder gegeven en nu passen we het aan, aan wat hij eet. We gaven tot voor kort smorgens 180+5 maar merkte dat hij dan zijn ontbijt liet staan en andersom als hij savonds flink eet laat hij melk staan. Zijn fruit en groenten zijn soms wat op andere momenten verspreid als hij naar de opvang gaat.

één jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Ja als ons zoontje snacht komt is dat z'n 3e fles.. heel soms laat ik dan de ochtend fles zitten..