4 Reacties
één jaar geleden
We hebben nu overigens de smalle flessen van dr. Brown. Deze heb ik destijds aangeschaft omdat ik (meestal live) borstvoeding gaf. Dit heb ik overigens tot 11 maanden gegeven. De flessen hebben we dus voor die tijd niet ‘fulltime’ gebruikt (even ter info) 😉
één jaar geleden
Wat leuk om te lezen! Hier reageert onze zoon precies hetzelfde. Ik durf de ochtend en de avondfles er niet af te halen. Hij was een slechte drinker, nu ook nog met bekers, dus ik ben blij dat hij goed drinkt nu! De ene keer wil hij het ook zelf en ik vind het ook een heerlijk moment, eventjes rust. Wij gebruiken onze eerste flessen ook nog. Eerst elke keer uitgekookt maar nu gewoon heet door de vaatwasser. De houder werkt niet, daar gaat hij mee schudden. Ik ben benieuwd wat voor vervangends je doet voor een fles en wanneer hij eraf gaat.
één jaar geleden
Wij doen precies hetzelfde bij ons zoontje van 14 maanden. We zijn de flessen wel iets aan het afbouwen. Nu van 150ml naar 120ml (magere melk).
Hij drinkt de rest van de dag uit zijn rietjesbeker volgens de groeigids van het cb is dat prima. We hebben ook een munchkin beker, maar daar drinkt hij amper uit.
We hebben zelf Dr. Brown flessen, 2 kleine en 5 grote het plastic is door de vaatwasser iets verkleurd bij sommige flessen. Verder zien ze er nog prima uit. In de ochtend geven we ons zoontje de fles en drinkt hij deze zelf leeg. 'S avonds voor het slapen gaan geven we de fles nog, van dat knuffelmoment willen we nog niet af 😊.
één jaar geleden
Wij gebruiken ook nog de oude fles van het begin. Ze drinkt graag nog tussen de middag en in de avond een flesje koemelk. Ik geef nu nog maar 120 ml per x. Ze drinkt wel goed uit een munckin beker maar niet veel. Die van ons vind thee lekkerder. Ik probeer nu warme melk tussen de middag ook te geven in de munckin beker om haar daaraan te laten wennen. Misschien ook een idee om dat te proberen? De avond fles kan er eigenlijk wel af want ze krijgt ook yoghurt.. maar dat komt vanzelf want ze gaat hem uiteindelijk weigeren, dat vertrouwen heb ik wel.