19 Reacties
茅茅n jaar geleden
Hier nog 2 flessen van 180+6 waarvan 1 met 2 schepjes pap.
Gewone melk kan niet ivm allergie.. en alternatieve "melk" haver of rijstemelk wil die niet.
Dus dan nog maar de neocate helemaal prima
Mijn oudste is 2.5 en krijgt in de ochtend ook nog zijn speciale flesvoeding. Gewoon omdat hij het lekker vind.
( wat ik me overigens niet kan voorstellen met de neocate maar goed..) 馃き
茅茅n jaar geleden
Ik geef in de ochtend ook nog een papfles. Maar dat is meer voor m'n eigen gemak want soms is ze erg vroeg wakker. Als ze later wakker wordt dan krijgt ze wel brood met een beker karnemelk.
Savonds krijgt ze een fles wanneer ze minder goed gegeten heeft. Maar als ze goed gegeten heeft dan krijgt ze 30min voor t slapen nog wat Griekse yoghurt ofzo.
Smiddags bij het brood ook karnemelk.
De karnemelk ging ook niet meteen goed hoor maar dat is langzaamaan introduceren. Denk dat het met gewone melk niet anders is? Maak je die ook warm en geef je die uit de fles?
茅茅n jaar geleden
Alleen nog maar gewone melk omdat die van mij erg goed eet overdag. In de middag krijgt ze nog flesje van 100 ml en in de avond ook zoiets. Ik ben nu aan het proberen dit in een beker te geven want ze kan prima al uit een beker drinken alleen lijkt ze het daar weer anders te vinden smaken, super gek haha.
茅茅n jaar geleden
Wij geven alleen gewone melk die hij bij de boterhammen krijgt. Voor het slapen drink hij nog gewone melk uit de fles maar dat is eigenlijk alleen om de kans op schimmelinfectie na zijn puffer te verkleinen.
Hij dronk eerst ook geen gewone melk en toen zijn we de melkvoeding met gewone melk gaan mengen. Zo hebben we de melkvoeding afgebouwd en heeft hij het wel leren drinken
茅茅n jaar geleden
Hier ook nog 2 of 3 flessen kv per dag. Er wordt best wel gepusht voor gewone koemelk, maar las laatst een onderzoek waarin ze aangaven dat dat niet perse beter is. Dus ik trek lekker mijn eigen plan馃ぃ Ze vindt haar flesjes nog heerlijk en het helpt bij het slapen en aangezien ze niet de makkelijkste slaper is vind ik het prima.
https://www.ad.nl/binnenland/geef-baby-langer-peutermelk-om-schade-te-voorkomen~a3c46195/
茅茅n jaar geleden
Ons meisje krijgt 3x per dag koemelk. Wel warm want koud accepteert ze (nog) niet. Ze drinkt nog niet heel goed uit een beker.
茅茅n jaar geleden
Hier ook nog 2 flessen op de dag. 's ochtends 210cc en 's avonds ook. Soms helemaal op en soms drinkt ze 180cc.
茅茅n jaar geleden
Ons zoontje drinkt ook nog 2 flessen ochtend en avond 210 cc (heeft ook koemelkallergie en een wat lager gewicht) dus voorlopig ga ik er gewoon mee door 馃槂
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Mijn zoontje (22-11) krijgt er nog
2/3/4 afhankelijk van de dag. Sowieso iedere ochtend en avond voor het slapen gaan (180+6), en om 11/15u afhankelijk hoe t slapen gaat. Soms is hij rond het middaguur wakker en dan eet hij gelijk 1 of 2 boterhammen. Als ik hem een fles aanbied, drinkt hij deze hoe dan ook op. Avondeten eet hij verder ook heel goed. Qua lengte en gewicht allebei op de +1 curve dus ik doe het ook niet daarvoor, maar alleen omdat hij het nog graag drinkt. Prima hoor, zolang hij dat wil dan geef ik het :-). En koemelk gaat er nog niet van harte in, dat krijgt hij bij een boterham. Mijn dochter heeft ook nog tot haar 2e jaar kv gehad en nu drinkt nog iedere ochtend en avond koemelk omdat ze het lekker vindt.
茅茅n jaar geleden
Geen, ze krijgt nog 1 keer borstvoeding en dat bouwen we binnenkort af. Gewone melk drinkt mijn dochter bijna niet, water overigens ook slecht. S ochtends drinkt ze nu wel redelijk karnemelk (halve beker), op de opvang krijgt ze yoghurt en meestal geven we zelf s avonds of s ochtends ook nog yoghurt. Als ik nu vaker borstvoeding zou geven of een fles dan drinkt ze dat ook sowieso. Kunstvoeding en borstvoeding zijn zoet en positieve associatie dus vind dat niet heel gek maar ook geen reden opzich om het te blijven geven na 1 jaar.
茅茅n jaar geleden
Hier nog 3x
3x 210 en 1x 180
Gewicht blijft stabiel en het C.B. zei dat het prima was dus we gaan gewoon nog even zo door 馃榾