15 Reacties
5 maanden geleden
met welke leeftijd begin je met een peuterkamer en dan voornamelijk met een peuterbed?
4 maanden geleden
Wij zijn al over naar een peuterkamer. Gingen begin dit jaar verhuizen en vond het een beetje onzin om weer opnieuw een babykamer in te richten voor een kindje van 1+ jaar. Dus hebben het wat meer peuter ingericht qua muurdecoratie en zijn sinds ruim een maand over naar een groot bed. Daarnaast hebben we ook een kastje staan met speelgoed, boekjes ed. Commode staat er nog wel, maar die laten we voorlopig nog staan.
4 maanden geleden
Hoe zijn jullie overgestapt naar een peuterbed inclusief dekbed? 🙈
Mijn dochter beweegt echt enorm veel in haar slaap en voordat ze überhaupt gaat slapen gaat ze eerst zitten en 8 van de 10 keer gaat ze met haar hoofd aan het voeteneinde liggen in de ledikant haha
Ik ben dus een beetje bang hoe dit zal gaan in een peuterbed. 🤭
4 maanden geleden
Reactie op Chantalld
Hoe zijn jullie overgestapt naar een peuterbed inclusief dekbed? 🙈
Mijn do ...
Hier een groot bed, maar nog geen dekbed ivm veel bewegen. Ze ligt er gewoon met slaapzak in. We hebben een vloerbed met bedhekje, dus ze kan er niet uitvallen. Tot nu toe is ze ook niet gaan staan of iets en eruit gevallen. Ook omdat we gelijk aangeleerd hebben dan de opening de in en uitgang van het bedje is. Kortom; overstap naar het grote bed is denk ik ook gewoon een kwestie van uitproberen? Als het niet werkt het ledikant weer terug zetten? Hebben wij ook 2 weken lang gedaan en alles ging goed en toen hebben we het ledikant uit de kamer gehaald.
Advies bij dekbedden is vanaf 2 jaar dus wij kijken van het najaar verder of ze er aan toe is en zo niet dan wachten we er nog even mee :)
4 maanden geleden
Reactie op Yessicamsterdam
met welke leeftijd begin je met een peuterkamer en dan voornamelijk met een ...
Wij hebben de oudste met 2 jaar en 4 maanden over laten gaan naar een groot bed. We hebben geen peuterbed gehad en sat ging prima. Nu met de jongste zal het denk ik eerder richting de 3 jaar gaan. Hij is een heel ander type (klein duiveltje) en als hij nog goed in zijn ledikantje past dan is het ook prima zo.
4 maanden geleden
Wij gaan binnenkort verhuizen, en ik wil haar kamer in het thema van Jules Verne ‘80 dagen rond de wereld’ maken. Met gouden sterren op het plafond, luchtballonnen en olifantjes, want daar is ze dol op. En mooie doeken en dekens uit India die haar papa verzameld heeft in heel wat jaren en reizen. :-)
We zullen nog beginnen met haar ledikantje, misschien met een lagere kant (van de ikea) en als dat goed gaat hoop ik een mooi houten bed te vinden op Marktplaats! 🐘