8 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar. Ik laat haar in de auto soms even razen als ik niet anders kan. Als er iemand met me meerijdt dan zit er iemand bij haar achterin. Deze fase komt bij onze dochter steeds terug. De driftbuien; afleiden werkt hier nog wel. De afstandsbediening mag ze bijv niet, ze krijgt een oude die het niet doet. Ze wil een koekje maar dat mag niet; banaan of broodje/borstvoeding. Iets aanbieden wat wel mag werkt hier soms. En anders heeft ze echt even pech en dan wordt ze maar even boos 😂. Bijna 13 maanden nu, maar dit speelt bij onze dochter al een hele tijd!

één jaar geleden

Hier ook wel herkenbaar maar gelukkig lang niet zo erg als wat jij vertelt. Hij wordt echt veel sneller boos en gooit bijv. echt boos zijn fles (die hij nog krijgt voor hij de nacht in gaat) door de kamer als hij leeg is

één jaar geleden

Ohhhh hier ook een temperamentje hoor, als we nee zeggen kan hij soms heeeeel gefrustreerd doen, met zijn hoofd tegen de bank of de grond slaan/zichzelf slaan. Soms gaat ie liggen op de grond, gezicht naar beneden en trappelen met zijn beentjes (echt zoals je in de tekenfilms ziet). Proberen het zoveel mogelijk te negeren, te corrigeren of af te leiden maar soms is het wel pittig! Gelukkig niet in de kinderwagen of auto zoals jij beschrijft.. dan heeft ie nieuwe dingen te zien en vind hij het wel mooi!

één jaar geleden

Precies mijn dochter die je omschrijft 😁 ze kan zich ook heel boos maken als ze in de auto of buggy moet. Ik moet wel wat macht gebruiken om de riempjes dicht te krijgen! Daarnaast is ook het alleen spelen een drama. Ik hoop een fase die snel voorbij gaat ;)

één jaar geleden

Hier helpt inderdaad een koekje aanbieden bij het gaan zitten in de stoel en daarna kinderliedjes. Zonder kinderliedjes wordt ze ook boos. Ben ook regelmatig aan het zingen achter de kinderwagen en in de auto zet ik altijd haar playlist op😣😣🤣. Ik heb nu trouwens ook een duwfietsje. Die gebruik ik eigenlijk altijd als het droog is. Dan is er veel minder weerstand dan bij de kinderwagen

één jaar geleden

Kan ze al lopen? Mijn zoontje vindt het fantastisch om (tot op zekere hoogte) te bepalen waar we heenlopen, als we gaan wandelen. En ook het kiezen (tussen 2 dingen) is hier begonnen. Bijvoorbeeld kiezen tussen peer of kiwi. En ja, speelgoed is hier ook maar zeer matig interessant. Alle wat niet mag is veel leuker. We hebben nu een aantal gebruiksdingen die geen speelgoed zijn,maar wel veilig om mee te spelen. Heen voor leeg flesje neusspray zonder dop, ramenwisser, haarborstel van mama en de plastic kommen en deksels van bewaarbakjes. Hij stopt nog teveel dingen in zijn mond om meer dingen te kunnen gebruiken ipv speelgoed. Bakpapier incl kartonnen rolhouder, kartonnen of kurken onderzetters, lege wc-rol, ziet mijn zoontje wel als speelgoed zitten, maar vinden wij een slecht plan.

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Kan ze al lopen? Mijn zoontje vindt het fantastisch om (tot op zekere hoogt ...
Nee mijn dochter kan nog niet lopen ook iets wat haar heel eeg frustreert denk ik. Dat is idd wel een goed idee om andere dingen te geven om mee te spelen, alleen zonde van alle speelgoed dat ze voor haar verjaardag heeft gekregen😆

één jaar geleden

Nee mijn dochter kan nog niet lopen ook iets wat haar heel eeg frustreert d ...
Net een kat die blijer is met de doos dan het speeltje. Samengevat helpt het bij ons om op zo veel mogelijk manieren ons zoontje het gevoel van autonomie te geven. Wijst jullie dochtertje al? Zo ja, zou ik daarop inspelen.