10 Reacties
7 maanden geleden
Mijn zoontje is 79,5cm en 10,6kg. Bij het CB waren er geen zorgen. Ik denk dat het belangrijk is te kijken in de groeicurve of je kleintje zijn eigen lijntje volgt (en dus niet is afgezakt naar beneden) en of hij energiek en vrolijk is. Als die twee in orde zijn zou ik me persoonlijk niet zoveel zorgen maken, tenzij je gevoel anders zegt.
7 maanden geleden
Ja onze dochter zit nu net pas op 9,2kg. En ook 18 maanden. Wij lopen al bij kinderarts (ze was dysmatuur en 5 weken te vroeg) en de kinderarts geeft bij iedere controle aan; ze is vrolijk, blij/energiek eet goed, drinkt goed, meer kun je niet doen.
Ik zou me er niet heel erg veel zorgen om maken 😉
7 maanden geleden
Onze dochter is 76 cm en net 9 kg. Ze maakte zich geen zorgen op het cb. Zeker omdat ze genoeg energie heeft voor alles en ook de hele dag door eet. (Behalve avondeten dan)
Wel bijzonder dat het overal anders is. Er zouden hiervoor toch gewoon richtlijnen moeten zijn? 😅
7 maanden geleden
Mijn dochter is nog geen 80 cm (2 weken terug 76 cm) en 9,7 kg.
Wij zijn niet recent bij het cb geweest maar wel in het verleden extra controle voor haar gewicht gehad. Ze volgt dr lijntje en dat is prima hoorde ik. Verder ook wat hier al gezegd is over het algemeen een goede eter, altijd super vrolijk en vol energie. Denk ook dat deze dingen belangrijk zijn!
7 maanden geleden
Reactie op Chantalld
Onze dochter is 76 cm en net 9 kg. Ze maakte zich geen zorgen op het cb. Ze ...
Dit vind ik ook wel bijzonder idd, het is overal anders.. misschien kijken ze bij jongetjes iets anders als meisjes? Ik heb geen idee maar wel gek dat ze het bij mij beetje zorgelijk vinden
7 maanden geleden
Reactie op SC1987
Mijn zoontje is 79,5cm en 10,6kg. Bij het CB waren er geen zorgen. Ik denk ...
Het gewicht is wel iets gezakt, kwa cm was het net prima. Je ziet dan een duidelijke lijn na onder gaan bij het gewicht. Maar buiten dat is hij de hele dag in de weer en heel erg actief! Hij kan eigenlijk nog geen minuut stil zitte😅
7 maanden geleden
Hier net gemeten. Ook 18 maandag is nu 78cm en 9.7 kilo. Maar hier prematuur en dysmatuur geboren. 6 weken te vroeg met een gewicht van 1740 gram. Dus hij groeit prima op zijn eigen lijn. Hier zijn ze dus zeer tevreden.
Indd afbuigen van Lijn kan aanleiding zijn. Hier is het op en af. Ene dag is het een bouwvakker. Andere dag eet hij minder ook zien we verschil als hij ziek is geweest hier. Zou er niet te zwaar en tillen en gewoon 4 maanden wachten.