4 Reacties
één jaar geleden
hier ook een grote smikkelkont, maar ook grote happen nemen of de kleine stukken allemaal in ze mond willen doen. dus heb geen tips maar ben ook wel benieuwd of andere die hebben😊
één jaar geleden
Hier is wel de ervaring dat als het te groot is het er vanzelf weer uitkomt. Wij benoemen heel vaak 'kleine hapjes' en 'goed kauwen'. Doen het zelf ook voor. Hij blijft nog steeds af en toe flink gulzig maar snapt nu wel als we zeggen dat het te groot is en hij kleine hapjes moet nemen.
één jaar geleden
hier hetzelfde hoor. Ze propt vaak haar mond vol. Soms moet ze er ook van kokhalzen, spuugt ze het uit en gaat ze lachen🤣 en ik super bezorgd🤣🤣 gek kind. Maar kinderen zijn niet helemaal gek hoor. Ze hebben ook gewoon een drang naar zelfbehoud. het is voor hun ook een beetje hun limieten ontdekken, kijken wat kan en wat niet. Een banaan geef ik daarom gewoon in twee stukken. een in elke hand. Soms propt ze een kwart helemaal in haar mond, maar doet ze nu wel steeds minder en het gaat ook zelden meer mis. Met dingen waar ze goed op moet kauwen ben ik wat voorzichtiger, snijd ik klein en houd ik het goed in de gaten dat ze haar mond niet volpropt. Soms blijft ze het doen, dan haal ik haar bord weg en leg ik bijvoorbeeld 3 stukjes op een nieuw bord. Pas als dat op is krijgt ze dan 3 nieuwe stukjes etc.
één jaar geleden
Hier ook met periodes. We laten het gaan. Ze moet zelf door krijgen dat de stukken te groot zijn. We benoemen het goed kauwen en hapjes nemen. Doet ze het dan is het fijn, anders spuugt ze alles weer uit. Het zij zo 🤷🏼♀️.