13 Reacties

één jaar geleden

En als je hem gewoon laat, dus niet naar hem toe gaat? Duurt het dan lang voordat hij weer gaat slapen? Ons zoontje heeft dit ook een tijdje gedaan, maar als we hem in bed laten en ook niet naar hem toe gaan, dan ging hij ook zelf weer slapen. Al duurde dit soms wel even, met een hoop geklets…

één jaar geleden

Reactie op nvo_

En als je hem gewoon laat, dus niet naar hem toe gaat? Duurt het dan lang v ...
Als ik hem laat gaat hij spelen of huilen, maar het lijkt wel of hij opeens niet meer zelfstandig in slaap kan vallen. Als ik niet naar hem toe ga zou hij het uren volhouden om wakker te blijven, dus ik ga er altijd na een minuut of 5 heen om hem in slaap te wiegen. Als ik dat niet doe zou hij gewoon tegen zijn slaap blijven vechten, dus hij maakt er zo een soort spelletje van…

één jaar geleden

Heeft hij het misschien koud? Mijn dochter is soms ook klaarwakker als ze het koud heeft.

één jaar geleden

Reactie op LD86

Heeft hij het misschien koud? Mijn dochter is soms ook klaarwakker als ze h ...
Ohh daar had ik nog niet aan gedacht, maar het zou wel kunnen. Onze verwarming doet het steeds niet goed, dus dat zou eigenlijk wel voor de hand liggen..

één jaar geleden

Koud of honger 🤗

één jaar geleden

Zou ook oorontsteking kunnen zijn, dan worden ze ook vaak wakker. Lijkt niet vanuit je berichtje, maar misschien zou je daar op kunnen letten/checken.

één jaar geleden

Vannacht hebben we een paar dingen gedaan om te kijken of hij het koud had, maar helaas hetzelfde verhaal. Oorontsteking denken we ook niet dat het is, hij maakt totaal geen zieke indruk en honger kan het ook niet zijn, want een extra fles drinkt hij niet op. Hij wil/kan al een paar maanden niet meer zelfstandig in slaap vallen, zolang ik hem vast heb in zijn slaap gaat het prima. Hij maakt er een spelletje van en probeert het zo voor elkaar te krijgen dat hij de hele nacht gewiegd wordt en niet alleen hoeft te zijn. Wij denken nog steeds dat de oorzaak meer ligt bij het wennen aan in slaap gewiegd worden en daarin de grenzen opzoeken, we wilden graag herkenning of tips om dit te doorbreken. 😅

één jaar geleden

slaap progressie?? speentje? ald het inderdaad tandjes kunnen zij n dan kijk eventueel voor spul voor de tandjes en een barnsteen armbandje hier werkt het juist goed succes

één jaar geleden

Hier ook een lange periode last gehad van een slaapregressie. Of ja.. de kleine sliep slecht. Ging heel vaak rechtop staan en huilen. Wij haalden hem inderdaad ook eruit en wiegde hem of gaven een fles. Maar gemakkelijk 6x per nacht... Op een gegeven moment hebben we hem niet meer eruit gehaald. Iedere keer een kus/aai, neer gelegd en gezegd ga maar lekker slapen, het is goed. Hoe vaker hij op stond, hoe minder gezegd werd. Dit hebben we de eerste nachten heel vaak moeten doen. Soms wel een uur bezig geweest. Maar het heeft uit eindelijk wel weer geholpen want hij kan nu (bijna altijd) zelf in slaap vallen en weer doorslapen. Misschien kun je dat eens proberen. Maar ik denk als het echt nog in een slaapregressie zit dat je die eerst moet uitzitten..

één jaar geleden

Reactie op 2022anne

Hier ook een lange periode last gehad van een slaapregressie. Of ja.. de kl ...
Oh en toen we het deden oefenen bleef ik ook in de buurt. Want soms zwiepte hij zijn hoofd omhoog en kon ik hem door sussen snel weer rustig krijgen.

één jaar geleden

Op slaaptipsvoorbabys.nl zijn wel wat blogs geschreven over het weer leren van zelfstandig in slaap vallen. Misschien heb je daar wat aan!

één jaar geleden

Ik denk dat je kindje heel goed weet dat als hij wakker blijft, hij lekker in jouw armen wordt gewiegd. Zou ik ook verkiezen boven het bedje ☺️ ik denk aan opnieuw slaaptrainen. Zeker als hij speelt, niet naar binnen gaan. Als hij begint te huilen, alleen troosten maar niet uit bed halen. Dan ben je er over een paar dagen hopelijk weer doorheen 🥰

één jaar geleden

Wij hadden dit toevallig ook met tandjes. Bij ons was het daarna weer over!