15 Reacties
één jaar geleden
Wij zijn uiteindelijk overstag gegaan voor suikervrije ranja. Water ging er ook nauwelijks in en opzich is het ook wel begrijpelijk want bv/kv is ook gewoon zoet 😅
Ik zeg niet dat je dit moet doen hoor, maar mogelijk is een suikervrije variant een fijnere optie voor jezelf
één jaar geleden
Hier bij m'n eerste zoontje net zo, en nu weer. In eten zoals fruit zit ook vocht, net als Joghurt. Ik maakte me bij m'n eerste zoontje ook altijd zorgen, maar als hij bijv koorts had, dronk hij wel meer, dus toen dacht ik, hij zal het nog toch uiteindelijk wel zelf kunnen aanvoelen hoeveel hij nodig heeft..
één jaar geleden
Hier is drinken ook geen favoriet... Maar ik maak me niet al teveel zorgen. Er zit ook vocht in yoghurt, en veel ander eten...
Wat bij mij enigzins helpt (mogelijk al geprobeerd hoor..) : lauwe kinderthee, fruit met veel vocht erin, laten drinken uit een rietjesbeker (of zelfs fles, als ze echt te weinig gedronken heeft), als ze op de grond aan het spelen is, overal "leuke" bekertjes neerzetten (antiek, rietjesbeker) zodat ze steeds tegenkomt en dan neemt ze overal 'n slokje uit.. Nouja... Het zijn misschien wat kleine dingetjes waar je wat aan hebt... 😬
één jaar geleden
Je kunt beter kijken naar het aantal natte luiers. Als dat gewoon oke is dan krijgt ze genoeg vocht binnen. Misschien stelt dat je wat gerust. Zoals iemand ook al zegt in fruit etc zit ook vocht. En als ze nog live aan de borst drinkt pakt ze dan misschien wel extra wat ze overdag niet uit de fles drinkt.
één jaar geleden
Water ging/gaat er alleen maar met een paar slokjes in. Wat slimpie ranja erdoor en mijn zoontje ging zelf uit zijn rietjesbeker drinken. Ik hoef zijn beker alleen maar op de grond te zetten en dan drinkt hij hem zelf leeg.
Misschien toch maar proberen met wat ranja. Ik vind het zelf belangrijker dat mijn zoontje genoeg drinkt.
één jaar geleden
Dank voor alle tips! Gaan we wat mee doen✌️ zo fijn om soms even tips van anderen te krijgen🤗
één jaar geleden
Geen idee of het wat is, maar ik ben gestart met warm water in de fles, daarna warm water in een open oefenbeker van difrax en dan geleidelijk aan steeds meer naar koud water werken. Voor kinderen kan koud water heel vervelend voelen in hun buik waardoor dat ze dit dus niet graag willen drinken. Als je haar langzaam laat wennen zou het zomaar kunnen dat het wel lukt. Mijn dochter drinkt nu erg goed koud water uit een munchkin 360.
één jaar geleden
1 liter water is wel erg veel hoor. Dat drinkt mijn dochter ook niet. Inderdaad lauw water drinkt ze graag 👍🏻 maak je niet te druk. Ik ruik en zie het vaak aan haar plas of ze voldoende vocht binnen krijgt. Haar plas is duidelijk geler en ruikt sterker als ze een dag minder heeft gedronken.
één jaar geleden
Ik gebruik heeeeel af en toe een druppel diksap, of het restje van mijn (kamille)thee in haar beker aanvullen met water. En die munchkin beker werkt hier niet zo goed als een rietjes beker. Daar kan ze veel beter mee overweg! En slokjes van mijn water, want dat is toch echt ander water. 🤷🏻♀️