Ik loop hier al weken / maanden tegenaan. Ik wil heel graag afbouwen met borstvoeding en gewoon overdag naar water gaan als vochtinname en dan alleen in de ochtend en avond wat melk. We merken ook echt dat ze hieraan toe is, want op de opvang weigert ze steeds meer haar flesje borstvoeding. Waar ze eerder makkelijk 350 cc dronk op de opvang over de dag, krijgen ze er nu net 100cc in met heeeeel veel moeite. Qua vaste voeding gaat het heel goed.
Het probleem is dus haar vochtinname.. omdat ze steeds meer flesjes melk gaat weigeren, krijgt ze hierdoor amper vocht naar binnen.. we oefenen al een hele tijd met bekers om water te drinken, maar het blijven kleine slokjes. Over de hele dag gaat er max 30 cc water naar binnen. Vandaag heeft ze over de hele dag van sochtends tot nu net naar bed 200 cc op... ik lees op internet dat ze zeker wel 1 liter per dag moeten drinken nu. Maar hoe dan???? Ik weet echt niet hoe anderen dit doen. Ik wil eigenlijk ook geen diksap of andere zoetigheid geven, want dat gaat een beetje tegen mijn principe in, maar ik begin nu echt te twijfelen of ik dit toch moet gaan doen.
Iemand advies???