42 Reacties

één jaar geleden

Jeetje, al die baby’s die doorslapen 😂😂😂😂 Hier om 21:30 laatste fles en dan komt ie rond 03:30 weer. Als we hem om 19:00 laatste fles geven en wakker maken voor ‘droomvoeding’ dan is ie uit zijn vaste slaap en komt hij alsnog 3 uur later. Ieder kindje is dus anders 🥰

één jaar geleden

Laatste keer bv rond 22.00 maar gaat erna niet altijd onmiddellijk slapen ik volg haar er een beetje in maar nooit na 00.00.. en slaapt door tot 8.00 u soms 9.00 😂 ben zelf in shok nu al 1 week. Mijn zoontje is 5 en is een hele slechte slaper nu nog steeds dus is voor mij is dit zalig om een goeie slaper te hebben nu😍

één jaar geleden

Laatste keer borstvoeding om 19u , hij gaat samen met z’n 2 zussen naar bed

één jaar geleden

Tussen 18-19 naar bed! Komt rond 3 uur nog voor een voeding en slaapt dan tot 6 uur.

één jaar geleden

Hier slaapt hij in de box, en gaat dus met ons mee naar boven als wij gaan slapen. Dan slaapt hij in de cosleeper verder. Meestal ergens rond 20:00 /21:00 uur een voeding en dan ergens rond 5 uur nog een keertje.

één jaar geleden

Ons dochtertje wil voor 22:00 nog niet alleen in haar cosleeper slaper. Ze is wel vanaf 18:30 heel moe dus zijn wij om de beurt met haar op de slaapkamer. We volgen haar in wat ze nodig heeft en hebben ervaren dat ze steeds stapjes maakt in eerder zelf slapen. Voorheen wilde ze pas vanaf 01:00 alleen in de cosleeper en overdag slaapt ze nog op één van ons. Ze kan ook nog niet alleen in slaap vallen en komt in de nacht om 03:00 nog voor een voeding. Een paar dagen terug ook nog om 05:00 maar nu dus niet meer. We hopen wel dat ze binnenkort alleen kan slapen, dan hebben mijn vriend en ik nog wat tijd samen 😊

één jaar geleden

Ons zoontje is negen weken en sinds vorige week houden we ongeveer een bedtijd aan tussen 18:30 en 19:30 uur en gaat dan in zijn ledikant. Dan krijgt hij zo rond 22u nog een laatste voeding en komt hij rond 02:30/03:00 uur nog voor een voeding en dan rond 06:00/07:00 uur weer.

één jaar geleden

Reactie op Milou_A

Ons zoontje is negen weken en sinds vorige week houden we ongeveer een bedt ...
De nacht slaapt hij overigens in de cosleeper. Wat hier helpt: ritueel voor bedtijd zodat hij slaapassociaties krijgt: rustig de slaapzak aan, beetje kletsen, verhaaltje voorlezen, muziekhanger of white noise aan en gaan. Ik geef hem altijd 20 minuten om zelf in slaap te vallen, lukt nagenoeg altijd gelukkig

één jaar geleden

Reactie op Noom92

Jeetje, al die baby’s die doorslapen 😂😂😂😂 Hier om 21:30 laatste fles e ...
Gaat hij voor de laatste fles van 21.30 nog wel eerst naar bed?

één jaar geleden

Ik snap het "naar bed" niet zo goed, lees het vaker op dit forum. Maar wat bedoelen jullie daar precies mee? Bij ons gaat hij de hele dag naar bed. Na elke fles is hij een tijdje wakker om vervolgens lekker te gaan slapen tot hij wakker wordt voor de volgende voeding. Voor de late fles (tussen 22.00 en 23.00 uur) halen we hem uit bed maar daar slaapt hij meestal gewoon doorheen. Vaak slaapt hij ook al onder de fles van ongeveer 19.00 uur dus eigenlijj slaapt hij bijna constant vanaf een uur of 16.00/17.00 uur...

één jaar geleden

Ik geef de laatste fles rond 22-23 u. Tot die tijd is hij beneden bij ons. Hij slaapt meestal, vaak ook al in een diepe slaap. Ik heb geprobeerd om hem na de fles van 19 u. al in zijn bed te leggen, maar dat was krijsen. Ik was er zo lang mee bezig en helemaal kapot van, dat ik die strijd even weer heb losgelaten! Ik probeer nu die laatste fles stilaan een beetje vroeger te geven zodat hij binnenkort vroeger in zijn bed ligt. Hij drinkt de laatste fles ook nog beneden en gaat dan naar bed. Hij slaapt vrijwel meteen als ik hem dan in zijn bedje leg (hoewel hij heel wakker is). Als ik dat om 20 u. probeer, lukt dat dus niet. Snap er niks van. 😂 Maar zo werkt het nu voor ons, hij slaapt door tot 7/8 u., dus ik doe zo even voort. De rest komt later wel.

één jaar geleden

Reactie op Hetiswathetis

Ik snap het "naar bed" niet zo goed, lees het vaker op dit forum. Maar wat ...
Ik denk dat ze hetzelfde bedoelen als ik ervaar. Overdag heb ik een ‘plakbaby’, slaapjes los van ons lukken nog niet (bijna 13 weken). We oefenen met in eigen bed slapen overdag maar dat wil nog niet lukken (huilen). Tegelijk met ons ‘s avonds gaat het daarentegen prima! 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Hetiswathetis

Ik snap het "naar bed" niet zo goed, lees het vaker op dit forum. Maar wat ...
Ik bedoel ermee, en veel mensen denk ik, echt naar bed voor de nacht zonder wakkertijd ertussen. Met slaapritueel en slaapzakje aan etc. Wij doen de slaapjes overdag nog niet in bed maar beneden nog in haar mandje in de box. Ze doet die slaapjes ook niet zo lang achter elkaar.

één jaar geleden

Wij geven rond 18.30/19.00 een fles en leggen haar in het wiegje. Rond 22.00/22.30 gaan wij naar bed en geef ik haar in het donker een fles, na een boertje gelijk terug in bed. Meestal slaapt ze dan vrij snel. (Als we licht etc aan doen duurt het ook langer voor ze weer in slaap valt).

één jaar geleden

Ons dochtertje is 10 weken en ze krijgt haar laatste fles rond 23u, gaat dan naar bed en slaapt tot 7.30 - 8.00u. Ze doet al haar dutjes beneden of op het werk (zelfstandige en sinds week 7 terug aan het werk). Dit werkt prima.

één jaar geleden

Zoontjr gaat om 22:30 naar bed en komt 1x om 03:00 en later om 07:30. Ben jaloers op de mamas die een baby hebben die doorslaapt

één jaar geleden

Die van mij is nu 3 maanden en geef hem om 2130 zijn laatste fles dan nog even voorlezen en rustig eten beetje laten zakken. Dus hij slaapt rond 2230 meestal en komt dan om 5 uur weer. Eerder naar bed werkt niet bij ons al ga ik deze week proberen rond 21 tedoen

één jaar geleden

Allemaal baby's die al doorslapen.. Jezus. Ik ben zo jaloers 🤣

één jaar geleden

Reactie op Sanne32

Allemaal baby's die al doorslapen.. Jezus. Ik ben zo jaloers 🤣
Ja potverdikkie haha. Wij waren om 00.50 en nu 04.15 aan de beurt. Maar het wisselt elke nacht, 1x heeft ie al wel doorgeslapen zomaar van 20 tot 05.00. Geen peil op te trekken. Anyways de "bedtijd" ligt hier tussen 18 en 20 uur. Afhankelijk van wanneer hij zich daar meldt voeden we, en trekken we slaapzak aan (overdag ligt ie onder een dekentje nog, teveel dutjes om steeds om te kleden vind ik). Als ie zich daarna mocht melden voeden we hem in de nachtstand, dus op de slaapkamer, mini lichtje aan zodat we nog net iets kunnen zien, niet praten of hooguit fluisteren en geen gezellig gedoe. Dus niet beneden hier maar dat werkte sowieso niet, die van ons is snel overprikkeld dus alle slaapjes zijn boven in de cosleeper, ook overdag.

één jaar geleden

Hier is het nog wisselend hoe onze zoon van 12 weken het doet. Maar dat komt denk ik ook doordat ik nog borstvoeding geef icm flesje (met gekolfde borstvoeding). Meestal krijgt ie rond 21u ‘grote voeding’ en dan probeer ik hem in de co-sleeper te laten slapen. Slaapritueel luier - drinken - zingen - maar dan is hij vaak nog klaar wakker, lachend als ik zing (slaap kindje slaap). Vaak slaapt ie pas rond 23/24u en komt rond 3u weer voor de borst en fles en luier (tot 4:15 oid) en daarna komt hij rond 9u (dus hij redt het 6u vanaf start drinken als we grote voeding geven) maar als ik hem morgen om 7:25 weg wil brengen naar KDV, is dit schema niet zo handig 🤨 want kan ik max 6-7u slapen - het zou fijn zijn als hij om 22u al gaat slapen maar het lijkt wel een avond mens (wat ik op zich ook ben..) overdag slaapt ie zoals ieder kind denk ik - normaal - maar ‘s avonds altijd meer wakker