4 Reacties
één jaar geleden
Hoi! Lastig he? Die fases blijven. Ik vond dat m'n zoontje uit bed kon komen ook zo'n irritante slaapfase. Als ik eerlijk ben, ben ik wat dat betreft wel duidelijk naar mijn kinderen. Kijk als het eenmalig is dan ben ik super lief, veel knuffelen etc. Als het structureel lijkt te worden dan ben ik wel wat 'korter' en 'duidelijker'. Liefdevolle duidelijkheid. Ik ga er niet heen (op deze leeftijd he!) tenzij ik hoor dat hij of zij echt overstuur is. Dan ga ik er kort heen, troost ze in bed en dan ga ik weer. En als het echt meerdere keren per dag is dan ga ik ook timen. Eerst 2 minuten wegblijven, troosten en weer weg, dan 3 minuten weg blijven, troosten en weer weg. Etc. Misschien heb je er wat aan🙈
één jaar geleden
heel herkenbaar haha zoontje is 13 maanden en heeft nu een weekje last van slaap progressie niet willen slapen en als je weg gaat brullen
ik ga kijken wat er is als er niets aan de hand is en als ik dan ben 6 ben geweest dan is het klaar voor me ik ben al een heel lichte slaper en gebruik al oordopjes wanneer het nodig zou zijn wel maar aan 1 oor
maar gewoon proberen de 10 minuten regel eventueel of of aaien op het bollentje en zeggen we gaan nu slapen mama houdt heel veel van je en hou alles donker
het is ook lastig zoeken vind ik
aangezien ieder kind anders is
heel veel succes
één jaar geleden
Hoi! Lastig he? Die fases blijven. Ik vond dat m'n zoontje uit bed kon kome ...
Hier de laatste tijd ook wat meer richting deze aanpak. Het is vaak niet echt huilen hier maar vaak wat meer jammeren. We wachten dan 5 minuten en gaan er dan pas heen, aai over de bol, kusje, troosten en dan weer weg. We halen haar dan niet uit bed. We merkte ook dat uit bed halen niet meer bij haar paste. Ze viel niet meer in slaap zoals vroeger wel en werd er vaak onrustiger van.
Nieuwe fase in ons leven dus ook een manier van troosten die daar beter bij past 😊
En voor de duidelijkheid: bij echt huilen pakken we haar wel op om te troosten.
één jaar geleden
Hier slaapt onze dochter nog steeds onder een Fedde en Kees lakentje en echt we zweren erbij.🙈 Bij de opvang en in haar campingbed zit ze meteen rechtop als ze evdm wakker wordt en gaat ze huilen. Met dit lakentje houdt dat toch wat tegen. Ze kan met gemak rechtop als ze wil, maar vaak slaapt ze alweer voor dat dat lukt. Als ze jengelt ga ik haar een aai over haar bol geven en doe ik haar speentje in (alles in het donker) en slaapt ze weer verder. Hier ook andere tijden gehad hoor, maar wellicht is het een tip.😊 Je zag ook vaak dat ze gewoon gefrustreerd werd dat ze weer rechtop was gaan zitten.😅