13 Reacties

één jaar geleden

Hey. Wat ontzettend naar!! Hier sinds 4 weken sondevoeding. Zoontje met voorheen veel buikpijn waardoor niet goed kunnen leren eten en uiteindelijk ook op de onderste lijn. Wij hebben 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht en uiteindelijk sondevoeding de enige oplossing voor nu. Hij krijgt nu ook antibiotica om hem de winter door te helpen 🤞🏼 Ik heb destijds een topic geopend en daar staan meerdere dingen in besproken. Misschien heb je er wat aan 😘 en anders vraag maar en ik zal kijken of ik je vraag kan beantwoorden! https://community.24baby.nl/forum/baby/sondevoeding-thuis-tips-and-tricks-DQmkoy

één jaar geleden

Onze zoon is trouwens 69cm en net geen 8kg, al maanden... Zodra hij de 8kg haalt gaat de vlag uit 🤣🙈 elke keer bijna en dan wordt hij weer ziek en valt af.... Vanmiddag weer wegen 🤞🏼

één jaar geleden

Zijn groeicurve

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Zijn groeicurve
Jeetje voor jullie ook een pittige tijd geweest!! Ik heb een foto van ons dochtertje haar groeicurve bijgevoegd, zoals je ziet met de laatste meting is ze ineens heel veel afgevallen.. terwijl we juist op een stabiele lijn leken te komen (waarin we haar écht vol hebben gepropt, kostte heel veel moeite)

één jaar geleden

Jeetje voor jullie ook een pittige tijd geweest!! Ik heb een foto van ons d ...
Ja afvallen tijdens ziekte is niet erg, als ze daarna maar weer bij trekken en dat gebeurde hier niet.. daarom nu ook antibiotica om hem even door de winter te helpen anders blijft hij zo vaak ziek en in zn reserves zitten..

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ja afvallen tijdens ziekte is niet erg, als ze daarna maar weer bij trekken ...
Is ook zo alleen willen we sowieso (kinderarts ook) dat haar gewicht toch wat hoger word dan tussen de -1,5 a -2 en nu dus -2 a -2,5 .. dat ze stabiel bleef kwam door 3 grote flessen, fruithapje met koek, boterham, groentehapje en koekjes + maisvingers dus echt de hele dag door eten

één jaar geleden

Is ook zo alleen willen we sowieso (kinderarts ook) dat haar gewicht toch w ...
En wat denken ze waardoor het komt dat ze niet aan komt?

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

En wat denken ze waardoor het komt dat ze niet aan komt?
Dat weten ze niet..

één jaar geleden

Hier ook een dochter iets onder het gemiddelde. Niet zo veel als jullie kindjes maar mijn dochter krijgt inderdaad nog 3 grote flessen. En soms in de nacht de 4e. Dat is veel voor haar leeftijd maar ze blijft daardoor wel stabiel kwa gewicht

één jaar geleden

Reactie op Mommiejam

Hier ook een dochter iets onder het gemiddelde. Niet zo veel als jullie kin ...
Onze oudste kreeg nog lang voor elk slaapje een fles. Toen zn ochtend dutje eraf ging verdween die fles vanzelf (rond 1,5 jaar volgens mij) en de middag fles wilde hij zelf niet meer toen hij tussen de middag flink begon te eten en de avond fles heeft hij nog tm ruim 2 jaar gehad! Wij hebben hem daar altijd in gevolgd en hij zat altijd gemiddeld qua gewicht 😁

één jaar geleden

Is ook zo alleen willen we sowieso (kinderarts ook) dat haar gewicht toch w ...
Wij zijn ook heel de dag bezig met eten.. 4x per dag aan tafel en 5x per dag sondevoeding.. nu gelukkig 3 vd sondevoedingen tijdens de maaltijden, dus dan zit hij een gedeelte ervan aan tafel waardoor ik geen 3 kwartier achter hem aan hoef 🤣

één jaar geleden

Ik zit even te denken hè. Kun je die 3 flessen die je geeft niet verrijken met andere voeding zodat het voedzamer is dan wat je nu geeft (ik weet niet wat ze nu krijgt..)

één jaar geleden

Wat enorm vervelend! Hier geen tips wat betreft sondevoeding. Wellicht een overbodige tip.. Maar qua vast voedsel kijk vooral dat je haar nuttig eten geeft. Soepstengels; rijstwafels; maissticks zit allemaal niks in qua calorieën maar ook niks qua voedingswaarde. Daarnaast lekker veel olijfolie en roomboter enzo. Volle zuivelproducten, avocado, banaan etc. Sterkte!