12 Reacties

10 maanden geleden

Hoelang slaapt ze overdag? Misschien is dat het.

10 maanden geleden

Reactie op Liesje98

Hoelang slaapt ze overdag? Misschien is dat het.
Overdag slaapt ze een uurtje, ze heeft het echt sinds deze week dat ze in de avond niet wil slapen en alleen maar huilt. Fles en speentje geven werkt ook niet. Want fles drukt ze aan de kant

10 maanden geleden

Reactie op Nana1984!

Overdag slaapt ze een uurtje, ze heeft het echt sinds deze week dat ze in d ...
Misschien een fase? Soms weetje t niet frustrerend he.. geen last van de oortjes ?

10 maanden geleden

Reactie op Liesje98

Misschien een fase? Soms weetje t niet frustrerend he.. geen last van de oo ...
Klopt inderdaad het is inderdaad frustrerend zeker nu ik ook 30 weken zwanger ben van de 2e, nee ze heeft geen last van haar oortjes wel komen er weer 2 tandjes door

10 maanden geleden

Reactie op Nana1984!

Klopt inderdaad het is inderdaad frustrerend zeker nu ik ook 30 weken zwang ...
Oh ja.. dat is pittig.. hopelijk gaat het snel wat beter..
Misschien later naar bed doen want is ze nog niet moe genoeg?

10 maanden geleden

Hoeveel uur en welke tijden slaapt je dochter overdag? Deze info mis ik.

10 maanden geleden

Reactie op Nana1984!

Overdag slaapt ze een uurtje, ze heeft het echt sinds deze week dat ze in d ...
Overdag een uur is veels te weinig op deze leeftijd. Minimaal 2 uur max 2,5 uur. Slaap doet slapen. En bij oververmoeidheid krijg je weerstand met slapen. Ook is er een slaapregessie met 15 maanden.

10 maanden geleden

Overdag een uur is veels te weinig op deze leeftijd. Minimaal 2 uur max 2,5 ...
Maar soms slapen ze gewoon niet meer dan een uurtje 😉 Bij ons ging het een tijdje soepel met 2u slaap overdag, maar hij leert nu lopen waardoor het drukker is in zijn hoofdje en zijn slaap meer verstoord is. Het komt bij ons ook af en toe voor dat hij maar een uurtje slaapt, en dat gaat prima. Het ene kindje slaapt minder dan de andere ☺️ Maar goed, nu hij (15mnd) leert lopen, is het slapen ook ineens weer lastiger. Hoort erbij kennelijk 😬 Nana1984, misschien dat jouw kindje ook net iets nieuws aan het leren is? 🥰

10 maanden geleden

Misschien ‘s ochtends nog even een halfuurtje laten slapen? Omdat ze smiddags maar een uurtje slaapt kan ze daar savonds nog onrustig over zijn. Mijn dochter wil ook altijd ‘s ochtends nog even slapen maar ben dat slaapje wel aan het inkorten en zitten nu op een halfuur . En sowieso fases, ik zit nu ook weer met een baby die snachts een keertje wakker wordt 😣 en dit is ook een fase want deed ze nooit.

10 maanden geleden

Reactie op Floortje vB

Maar soms slapen ze gewoon niet meer dan een uurtje 😉 Bij ons ging het een ...
Los van dat een kindje veel leert ? Een kind van deze leeftijd heeft echt minimaal 2 uur slaap nodig. En soms moet je daar als ouder mee helpen. Mijn dochter rent momenteel en is 16 maand. Slaapt ook wat onrustig maar ik probeer haar wel minimaal 2 uur en max 3 uur te laten slapen. Slaapt ze minder dan 2 uur merk je onrustig zijn en vroeg wakker worden. Elke slaapcoach zou ook zeggen minimaal 2 uur slaap op de dag.

10 maanden geleden

Los van dat een kindje veel leert ? Een kind van deze leeftijd heeft echt m ...
Ja ze moeten zeker ongeveer 2 uur slapen op deze leeftijd! Het lukt alleen niet altijd - dat bedoelde ik 😉 Ik ga ervan uit dat Nana1984 haar kindje ook niet al weken elke dag maar 1 uur slaapt, maar dat het een fase is en dat ze er gewoon even doorheen moet 😬 Het beste wat je kunt doen, is je kindje volgen en flexibel zijn. Als je het idee hebt dat ze echt te weinig slaapt overdag, kun je haar het beste in de ochtend of in de middag nog even een kort slaapje laten doen, en dan wat later naar bed (als het totaal maar op ongeveer 2 uur zit). Maar goed, er zijn heel veel knoppen waar je aan kunt draaien, maar dat neemt niet weg dat ze soms een fase moeilijker slapen, of moeten huilen. Persoonlijk ben ik voorstander van geborgenheid bieden, dus al er gehuild wordt, stel ik hem gerust. @nana1984 ik weet niet tot je nog ideeen nodig hebt, maar anders even weten hoe laat je dochtertje ongeveer opstaat en slaapt in de middag? Misschien dat er wat geschoven moet worden met de wakkertijden / slaaptijden ❤️ Ik heb (helaas 😂) veel ervaring met het moeten bijstellen van de slaapknoppen, dus wie weet kan ik er wat zinnigs over zeggen 🤪