18 Reacties

9 maanden geleden

Altijd een afgeleide van wat wij eten; eten wij curry, dan witte rijst met gegrilde groenten (en evt wat kip). Aardappel vlees groente gewoon exact wat wij eten, bij pastas zonder saus en stamppot ook exact hetzelfde :)

9 maanden geleden

Hier ook niet perse een goede eter, maar wel helemaal fan van zoete aardappelblokjes die zijn gebakken in de pan. Verder eet ze ook zo veel mogelijk mee met wat wij eten, zover kan. Wij merken nu ook dat ze alleen het eten wilt hebben wat wij ook hebben. De ene dag eet ze goed, de andere dag minder. Net wat er op haar bord ligt. Ze heeft duidelijke voorkeuren...

9 maanden geleden

Ik probeer hem altijd te laten mee eten met ons (zonder zout en evt marinades of pittige kruiden ofzo). Vaak een variatie van pasta met groenten en vaak ook een sausje gemaakt van groente zoals avocado/courgette gepureerd met evt beetje kookroom. Of gewoon tomatenblokjes in blik als saus. Bloemkool gepureerd met kookroom is ook een lekkere pastasaus. Hoe meer groenten hoe beter! Vandaag dahl gemaakt (met rode linzen, zoete aardappel, spinazie, tomaatjes). Ook een makkelijke: zoete aardappel poffen in de magnetron. Groenten ernaast en dan met zalm, vlees of kip.

9 maanden geleden

https://chickslovefood.com/recept/shepherds-pie-zoete-aardappel/ Dit is echt (by far) het lievelingseten van m鈥檔 zoontje! Doe er ook nog (bevroren) doperwten door. We vinden het zelf ook lekker!

9 maanden geleden

https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/ En deze is ook 谩ltijd een groot succes!! Voor jezelf ook heerlijk en makkelijk om in te vriezen. Je moet het wel 鈥榮 ochtends maken, want het moet de hele dag opstaan..

9 maanden geleden

Oh leuk! Goed om idee毛n uit te wisselen. Bij ons eet ze gewoon met de pot mee. Ons weekmenu is deze week: - stoofvlees met romanesco en roseval aardappeltjes met rozemarijn en knoflook uit de oven - zalm met gekookte aardappelen en snijbonen - paddenstoelen risotto - vega burrito鈥檚 - de kliekjes van de risotto - falafel, wortel en pastinaak uit de oven, rijst - spaghetti bolognese Ik maak elke week een weekmenu en bestel dan alle boodschappen in 1x, behalve de dingen die we op zaterdag op de markt halen. Op zondag kook ik altijd extra veel zodat we het in de loop van de week nog een keer kunnen eten of kunnen invriezen. In bovenstaande week bijv gaat de risotto dus 2 avonden mee, en komen het stoofje en de bolognese saus uit de vriezer. Het is wat plannen maar bevalt ontzettend goed

9 maanden geleden

Reactie op Mama221122

https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/ En deze is ook ...
Ha dit is ook de bolognese saus die ik maak!

9 maanden geleden

Bij ons blijft AVG het grootste succes in een prak馃槄 wij doen hier verplicht aan mee, (wij zijn pasta liefhebbers). Aardappel prakken groente erdoor prakken en gehaktbal er ook doorheen. Vind ze heerlijk. Rode kool, spinazie, boontjes eigenlijk alles.

9 maanden geleden

Ze eet met ons mee voor zover mogelijk Ze is dol op gebakken aardappelschijfjes, pasta met zelfgemaakte saus (tomatenblokjes, courgette/wortel/ui, gehakt met de blender gladgemaakt), vega schnitzel, kidneybonen, zelfgemaakte tomatensoep (beetje hetzelfde als de saus maar dan zonder gehakt), vega gehaktballetjes, pannenkoeken Soms wil ze iets niet in stukken maar wel geprakt op een lepel, bv bloemkool. Als ze echt niks wil geven we nog een potje, maar dat gebeurt niet heel vaak. We geven ook altijd yoghurt na

9 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

Ha dit is ook de bolognese saus die ik maak!
Haha toevallig! Lekker h猫? Kan geen andere tegenop! Jij nog meer van dit soort recepten die je ook makkelijk kan invriezen toevallig? 馃槉

9 maanden geleden

Reactie op Mama221122

Haha toevallig! Lekker h猫? Kan geen andere tegenop! Jij nog meer van dit so ...
We hebben er een paar, maar nog op zoek naar nieuwe aanvullingen: - stoofvlees (vind ik het allerlekkerst met veel peper, dus ik maak vaak een hazenpeper recept zonder chocola en als vlees dan rund uit Nederlandse natuurgebieden) - langzaam gegaarde knolselderij uit de oven (ik maak dan meteen twee of drie knollen en vries ze als ze klaar zijn als losse plakken in) - lasagne, m.n. pompoenlasagne is hier favoriet - kip a la Normande

9 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

We hebben er een paar, maar nog op zoek naar nieuwe aanvullingen: - stoofvl ...
Dankjewel 馃檹馃徏

9 maanden geleden

Reactie op Mama221122

https://chickslovefood.com/recept/shepherds-pie-zoete-aardappel/ Dit is ec ...
Thanks voor deze, vandaag gemaakt en beviel ons allemaal goed!

9 maanden geleden

Reactie op Flopje23

Thanks voor deze, vandaag gemaakt en beviel ons allemaal goed!
Wat leuk!! 馃

9 maanden geleden

Reactie op Mama221122

https://chickslovefood.com/recept/shepherds-pie-zoete-aardappel/ Dit is ec ...
Ik wil deze vandaag gaan maken! Gebruiken jullie ook gewoon walnoten? 馃槉

9 maanden geleden

Ik wil deze vandaag gaan maken! Gebruiken jullie ook gewoon walnoten? 馃槉
Leuk! Wij doen het zonder walnoten, maar ik doe er wel nog doperwten doorheen. Hopelijk was het lekker 馃榾

9 maanden geleden

ik maak gewoon wat wij ook eten als hij het niet lekket vind geef ik nog wel een potje mocht het nodig zijn ik had gisteren rijst met kerrie pangasius en kokos melk en dit ging er in uhm pita broodjes ging er ook goedf in noodles ook eigelijk(niet gedacht super fijn met korea straks) vega lasagne als ik op de markt ben koop ik vaak groenten die met veel gerechten gemaakt kan worden en risotto/pasta/couscous/aardappelen heb ik altijd in huis

9 maanden geleden

Reactie op Mama221122

Leuk! Wij doen het zonder walnoten, maar ik doe er wel nog doperwten doorhe ...
Het was heerlijk! Ik had op 3 kwart walnoten gedaan en onze dochter het stuk zonder gegeven. We vonden het alle 3 een succes, dus thanks voor de tip! 鈽猴笍