9 Reacties
één jaar geleden
Nog niet, ik had er wel eerder over gelezen maar heb ‘m nu na jouw berichtje meteen besteld.
Ik denk dat er voor ons nog veel te leren valt maar tegelijkertijd neem ik onze dreumes wel al aardig mee in ‘normale dingen’, de was doen, in de keuken bezig zijn, en sinds deze week zag ik dat ze me na begon te doen met schoonmaak-activiteiten.
Jij?
één jaar geleden
Staat op mijn leeslijst! Is het inderdaad voor deze leeftijd ook al een aanrader? Op basis van reviews dacht ik dat ik nog wel even had haha. Jagen, verzamelen, opvoeden staat trouwens als ebook en luisterboek bij de Online Bibliotheek! Je kind kan gratis lid worden en dan kan je met zijn/haar lidmaatschap zelf ook gebruik maken van de online bibliotheek app.
Hebben jullie andere aanraders voor boeken over opvoeding? Ik ben ook fan van de Montessori Baby en Montessori voor Thuis. En heb veel gehad aan Slaap!
één jaar geleden
Heb je het boek al uitgelezen? Ik vond persoonlijk de eerste paar hoofdstukken best inspirerend maar daarna voelde het meer als een herhaling van de stof met iets andere woorden 😅 het kind betrekken in je dagelijkse bezigheden pas ik nu wel toe. Maar alleen maar mee naar activiteiten die we alleen zonder kids zouden kiezen bijv niet. (Al zouden we gerust ook naar de kinderboerderij gaan zonder kids 😂)
één jaar geleden
Het is inderdaad wel lekker op tijd, maar ik vind het juist fijn om die inzichten nu al te hebben. Het maakt je toch nu al bewust van sommige dingen. Ik was bijv al best veel ‘bevelen’ aan het geven (pas op, kijk uit, niet doen, kom hier) en dat probeer ik nu al anders te doen. Ook deed ik voorheen het huishouden als hij sliep en activiteiten voor mijn zoontje als hij wakker was. Nu doe ik alles wat ik moet doen met mijn zoontje en rust ik zelf ook even uit als hij slaapt. Win win! Zelf heb ik voorgenomen om het over een half jaar nog eens te lezen. Er blijven dan vast weer andere tips hangen, omdat dat op die leeftijd weer meer speelt.
Ik vond inderdaad wel het begin van het boek het meest interessant.
Leuk om ook andere boekentips voorbij te zien komen, ik ga gelijk kijken!
één jaar geleden
Er is trouwens ook een Facebook pagina ‘jagen, verzamelen, opvoeden’ waar praktische ideeen worden gedeeld.
één jaar geleden
Ik ben inmiddels een stuk verder in het boek. Ik lees nu vooral op momenten dat we even ‘ontspan en speeltijd’ hebben. De kleine speelt, ik lees tegelijkertijd een boek. Soms ;)
Ik vind het hele interessante concepten en kijk ook vooral naar het meedoen/helpen en inderdaad ook naar het niet te veel commanderen (let op, pas op, nee) en complimenten geven. Ik moet zeggen dat dat er diep ingesleten zit en moeilijk uit gaat.
Bijvoorbeeld bij dingen in huis waar ze niet aan mag komen: ik probeer nu af te leiden en ergens anders op te richten, maar een luide ‘pas op’ of een strenge ‘nee’ floept er snel uit
één jaar geleden
Qua helpen in het huishouden sta ik versteld van hoeveel ze al kan, wil, en zelf ziet. Ze helpt bijvoorbeeld mee de grond schoonmaken met een doekje na het eten, ze kan nieuwe waxinelichtjes in glaasjes doen, en laatst begon ze haar eigen spulletjes uit de vaatwasser uit te ruimen. Ik merk dat ze me continu verrast