9 Reacties
8 maanden geleden
Kdv heeft zich aan jouw slaap regels te houden wat mij betreft. Zolang ze makkelijk inslaapt en het nodig heeft zou ik gewoon zo voortzetten.
Hier gingen ze eerder op 1x slapen over op kdv dan thuis. Simpelweg omdat ze niet meer makkelijk wilden gaan slapen. En ik wil geen (overstuur) huilende kinderen in bed. 1x slapen bleek de uitkomst, ook al was ze daar nog niet aan toe
8 maanden geleden
Ik ben zelf werkzaam geweest op een kdv en nu als nanny aan huis.
Een kdv hoort zich te houden aan je dochters ritme en als zij het nog nodig heeft om 2x te slapen, wat overigens ook heel normaal is nog. Zullen ze haar in de tijd dat de rest slaapt dus gewoon 1 op 1 moeten vermaken en samen met haar gaan buiten spelen of kleuren of wat dan ook.
8 maanden geleden
Hier ook. Best wel beetje pushen dat we naar 1 slaapje gaan zodat ie ook mee buiten kan spelen. Ik gooi het in de wind. Ik heb een overstuur kind als hij te weinig slaapt, naast de overprikkeling van een drukke dag kdv.
Doe gewoon waar jij een blij kind van krijgt. Zij mogen zich aanpassen 😬
8 maanden geleden
Hahaha ik heb ook zo een getouwtrek gehad met het kdv, maar dan andersom. Mijn dochter slaapt iets minder dan gemiddeld en ging dus vroeg over op 1 dutje. Op de kdv bleven ze haar nog een tijd 2 dutjes aanbieden, met als gevolg dat ze hier s avonds nog stuiterde en niet wilde slapen. Gelukkig ging ze na een paar weken haar middagdutje daar weigeren💪🏻 liet ook zien dat ik dus gewoon gelijk had en goed naar haar behoeftes luisterde. Ik ben gewoon iedere keer de discussie aangegaan. Ze hebben een beleid dat ze kinderen ook niet wakker maken, maar ze maken haar nu gelukkig ook gewoon op mijn verzoek om uiterlijk 14.30 uur wakker. Was even gedoe, maar uiteindelijk is het wel goedgekomen. Jouw meisje zal vast binnen aanzienlijke tijd 1x gaan slapen. Zou hen gewoon blijven vragen haar 2x in bed te doen.
8 maanden geleden
Bij ons pushen ze niet, maar merk wel dat de 'leuke' dingen (naar buiten, voorstellen), na het fruit eten gebeuren. Ik vind dat best gek op een babygroep. Geadviseerd wordt toch echt dat kinderen pas vanaf 18 maanden 1 slaapje gaan doen. Mijn meisje houdt ook nog van haar twee slaapjes. Wel zo de dat ze dan veel mist. Maar goed, nu het warmer wordt gaan ze ook in de namiddag nog naar buiten.
8 maanden geleden
Dank voor de reacties. Ze hebben zich nog maar even te schikken en houden maar om en om pauze terwijl de kindjes slapen. 😉
8 maanden geleden
Hier was hij ook eerder thuis over op 1 slaapje. Op de opvang had hij echt nog 2 slaapjes nodig. Vonden ze geen probleem maar dan ging hij tussen de middag wel naar de babygroep zodat hij speelmaatjes had als de kindjes op zijn eigen groep sliepen. De opvang dient zich aan jouw slaapritme te houden vind ik