13 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben vandaag 27 weken en ik heb deze week nog een aantal ouders (ik werk in de kinderopvang) binnen gehad die niet wisten dat ik zwanger was en ook helemaal blij verbaasd waren. Daar baal ik dan ook wel van want ik had zelf zo het idee dat het nu goed te zien is. Ik snap je onzekerheid!
2 jaar geleden
Hoop dat je je niet teveel zorgen maakt. Iedereen groeit op haar eigen manier! Sommige weken groeit je buik harder dan andere weken. De groei van je buik zegt niets over de grootte van je kindje.
Een vriendin van mij had ook een erg kleine buik, de baby werd ook klein geschat door de verloskundige. Zij werd daar onzeker door. Haar baby bleek 5 kilo bij de geboorte 😅.
Ik weet zeker dat je een prachtig buikje hebt 💛
2 jaar geleden
Hoi ik ben vandaag 28 + 1 ik heb precies het zelfde! 😭 ik kan ook alles nog aan, ik zelf ben ook maar 2 kilo aangekomen nu totaal weeg ik 50 maar iedereen keer bij de echo en verloskundige is alles goed, de verloskundige zegt goeie gene en buikspieren maar het maak mij ook onzeker 😥
2 jaar geleden
Had ik ook bij mijn 1e zwangerschap. Duurde heeeel lang totdat het zichtbaar werd. Nu bij de 2e weet ik het zeker; bij de 1e waren m'n buikspieren gewoon nog veel strakker. Het verschilt per persoon en per zwangerschap. Heb toen een gezonde zoon (met gemiddeld gewicht) gekregen dus niks met de baby aan de hand.
2 jaar geleden
Ik had dat mijn eerste zwangerschap ook en nu weer. Heb gewoon een lang lijf, waardoor de baby genoeg ruimte heeft in de lengte en niet ver naar voren hoeft. Is heel normaal hoor. Ik ben ook de vorige keer weinig aangekomen en nu ook weer. Maar mijn eerste was wel gewoon 3875 bij geboorte, dus zeker geen kleintje. Maak je geen zorgen😘
2 jaar geleden
Ik heb ook een kleine (lage) buik en krijg er regelmatig opmerkingen over.
Volgens de verloskundige groeit mijn buik prima en toon ik minder snel door strakke buikspieren. Ondanks mijn kleine buik groeit mijn baarmoeder zelfs te snel (te hoge fundushoogte) waarvoor ik over een week een groei echo krijg.
De grote van je buik zegt dus weinig over hoe je baarmoeder/kindje groeit ☺️
2 jaar geleden
Heel herkenbaar, krijg ook steeds weer diezelfde opmerking. Ik ben nu 29+1 weken en krijg dus regelmatig de vraag of dat echt wel zo is. Met ons dochtertje gaat alles prima, afgelopen week nog een echo gehad en ze is zelfs relatief groot voor deze termijn. Zolang je kindje goed groeit, zou ik me er niet druk om maken.