17 Reacties

9 maanden geleden

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar aanbevelen de buisjes te laten plaatsen. Bij veelvuldig oorontsteking is het vaak een uitkomst. Wat had jij verwacht dat de kno arts nu had gedaan? Andere optie dan kno beoordelen en dan buisjes advies is er lijkt mij niet?

9 maanden geleden

Ik denk juist dat je heel blij met deze uitkomst kan zijn , ik lees en hoor van veel moeders dat ze moeten binden en smeken om buisjes.. wij hebben ze zelf ook heel snel gekregen voor onze dochter 1 x kijken en conclusie buisjes en neusamandelen eruit.. en t gaat super goed! De gehele ingreep duurde ook 5 minuten.. dus zal t zeker aanraden. Tevens werden wij binnen 1.5 week geholpen van moment afspraak kno tot behandeling

9 maanden geleden

Als je je er niet goed bij voelt, moet je het misschien niet doen… Onze ervaring is dat buisjes een geschenk uit de hemel waren… maandenlang dubbele oorontstekingen, weinig tot geen slaap, veel (te veel) antibiotica, ons zoontje enorm veel pijn. Wij waren erg opgelucht dat het ‘mocht’ want we trokken de situatie zoals ie was echt niet meer… Sterkte met de keuze!

9 maanden geleden

Ons zoontje(hij wordt in mei 5 jaar) had ook iedere keer weer oorontsteking. Hij kreeg 2x een doorverwijzing naar de KNO arts. Mijn ervaring is dat ze zeer terughoudend zijn. Ons zoontje had niet "vaak genoeg" een oorontsteking gehad. Daarom deden ze het niet. In die periode ging hij zeer slecht eten en groeide hij ook niet. Persoonlijk zou ik voor buisjes gaan want het belemmerde duidelijk zijn ontwikkeling. Inmiddels lijkt hij er overheen "gegroeid". Het is gelukkig alweer een tijd geleden dat hij het had.

9 maanden geleden

Reactie op Marleen1987

Ons zoontje(hij wordt in mei 5 jaar) had ook iedere keer weer oorontsteking ...
ah ja belemmerde ontwikkeling was bij ons ook… een week na de ingreep kon hij ineens allemaal nieuwe dingen. Blijkbaar ging alle energie naar de oorontstekingen (als je dat zo kunt zeggen)

9 maanden geleden

Reactie op Duc_je

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar aanbevelen de buisjes te laten plaats ...
Ik ging er heen omdat ik deskundig advies wil,een beoordeling of buisjes nodig zijn, of niet dus. Dus de uitkomst is niet per se anders dan verwacht maar de manier waarop. Ik dacht dat het wel een wat langer gesprek zou zijn, dat ze wat vragen zouden stellen en meer zouden vertellen over hoe het werkt, wat de buisjes doen, etc. Wat de afwegingen zijn ook vooral.

9 maanden geleden

Onze zoon is nu ook 15 maanden, maar is met 10 maanden geopereerd aan neus en keelamandelen en buisjes. Ivm hij ook constant oorontsteking had en keelontsteking. Maar zo erg dat hij constant daarmee in her ziekenhuis lag ..ons ziekenhuis doet het pas vanaf 1 jaar dus werden we naar kinderziekenhuis in Utrecht gestuurd. Super goede kno arts. Ivm met zijn leeftijd toen, moest hij wel 1 nachtje blijven, maar dit was ivm kans op nabloeding op die leeftijd. Wij zijn echt heel blij dat we het toen gedaan hebben, sindsdien is hij niet meer ziek geweest. Geen keel en geen oorontsteking meer.

9 maanden geleden

Mijn zoontje word donderdag geopereerd aan buisje en neusamandelen Hij heeft ook echt laast van ze oren is en constant ziek zo er dat er snot hij ze oog hoeken komt daarom ook ze neusamandelen

9 maanden geleden

Wij moeten volgende week weer op controle, na in dec geweest te zijn. Ons zoontje van 15 mnd heeft in 8 maanden tijd 4 of 5 keer oorontsteking gehad dus ik vreesde ook dat de KNO arts zou zeggen dat het buisjes werden, maar ze zei; joh als ik 100 kinderen van de straat pluk in deze tijd van het jaar, hebben er 50 vocht achter hun oren. En die kleintjes hebben nog zo’n smal hoofdje dat alles nog ruimte moet krijgen om te groeien en dat ze daarom vatbaarder zijn voor oorontsteking. De kans dat ze er overheen groeien is redelijk groot. Ze liet de keuze aan ons wat we wilden, als we voor hem buisjes wilden, dan kon dat, maar als we wilden wachten en na 3 maanden een nieuwe controle, kon dat ook. Hij heeft meestal er niet zó veel last van, alleen 1 terror nacht en als het dan knapt, gaat het verder goed. Dus ik ga hem geen buisjes laten geven als het niet strikt noodzakelijk is.

9 maanden geleden

Op thuisarts.nl staat een handige keuzehulp over trommelvliesbuisjes. Dan kan je rustig samen de voor en nadelen afwegen op basis van betrouwbare informatie. https://www.thuisarts.nl/keuzehulp/wel-of-geen-trommelvlies-buisjes-bij-mijn-kind

9 maanden geleden

Reactie op Mandarijn2020

Wij moeten volgende week weer op controle, na in dec geweest te zijn. Ons z ...
Hm interessant, fijn dat ze de keuze aan jullie lieten. Dat is bij ons natuurlijk ook zo maar ze relativeerden het totaal niet zoals jouw arts dat deed. Onze kleine heeft er wel echt veel last van, echt wel 3-5 dagen slapeloze nachten, weer paracetamol aanslepen, langs de huisarts, etc. Dus als dit idd de oplossing biedt is het wel de moeite waard. Alleen vind ik de afweging dus lastig te maken.

9 maanden geleden

KNO artsen zijn geen KNO arts geworden omdat ze zo graag met mensen praten 😂😂😂 er worden idd 5, hooguit 10 minuten per patiënt gepland op de poli. Als je zelf een wat meer gedegen afweging wilt maken heeft thuisarts een keuzehulp buisjes. Hier wel gedaan, niet zozeer vanwege de ontstekingen maar vooral vanwege slecht horen door vocht achter de trommelvliezen, en het heeft enorm verschil gemaakt voor zijn spraaktaalontwikkeling, dus ik zou het zó weer doen.

9 maanden geleden

Reactie op Flopje23

Hm interessant, fijn dat ze de keuze aan jullie lieten. Dat is bij ons natu ...
Ik denk dat ook de belangrijkste afweging is hoeveel last je kleintje ervan heeft. Als hij er continu zoveel last van heeft als je aangeeft, zou ik ook sneller geneigd zijn om buisjes te laten plaatsen. Of het helpt weet je denk ik nooit zeker, ik weet nog dat ik vroeger buisjes heb gekregen en de volgende ochtend wakker werd met al 1 buisje die eruit was, en op m’n kussen lag. Ze kunnen nog steeds oorontsteking krijgen, alleen de druk is dan sneller af volgens mij. Je zou misschien nog een second opinion kunnen laten doen in een ander ziekenhuis, om te zien hoe ze het daar zouden beoordelen en of dat misschien een ander/beter gevoel geeft. Succes met de keuze in ieder geval en sterkte voor je zoontje!

9 maanden geleden

Huisarts zei toen onze dochter regelmatig oorontstekingen had dat buisjes vooral worden geplaatst als er problemen zijn met gehoor of ontwikkeling spraak.

2 maanden geleden

Hey, ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan. Heb je de buisjes wel laten plaatsen of niet? Mijn dochter word nu ook doorverwezen naar een KNO arts omdat ze dit jaar ook al meerdere keren een oorontsteking heeft gehad. Ik was even benieuwd wat de keuze is geworden en waarom.

2 maanden geleden

Hi, hier ook 5 oorontstekingen in een jaar tijd. Bij ons was het ook een afspraak van 5 minuten maar wij hadden er zelf ook al over nagedacht. Besloten toch voor buisjes te gaan, we vinden het erg sneu elke keer en ook sneu dat ze dan niet kan zwemmen. Hopelijk is het maar eenmalig nodig. 😊

één maand geleden

Wij hebben in juni buisjes laten plaatsen bij onze dochter na 5 oorontstekingen, waaronder een dubbele in een paar maanden tijd. En wat een verschil, het lijkt alsof ze veel beter kan horen, haar spraak is met sprongen vooruit gegaan, en ze heeft geen oorontstekingen meer gehad. Als ze nu verkouden is komt de snot ook eruit ipv dat ze heel veel druk in haar holtes heeft, dus wij zijj er dolblij mee. Ons meisje is weer blij en zichzelf