20 Reacties
茅茅n jaar geleden
Ik kolf nu nog 1x dan stop ik als ik een flesje van 160ml heb ongeveer. Omdat mijn zoontje niet een enorme liefhebber is van de fles en ik ook een beetje klaar ben met het kolven wil ik eigenlijk volgende week als hij 1 is niet meer kolven. Denk dat dat voor hem prima is, vraag me vooral voor mezelf af of het prettig is, want op dagen dat hij bij mij is drinkt hij wel echt nog bijna elke 2 uur.
茅茅n jaar geleden
Ik kolf ook nog 1x omdat ik het zat begin te worden. Soms red ik het net, maar vaak moet ik nog aanvullen met een zakje uit de vriezer. De vriezervoorraad begint nu wel flink te slinken, even aankijken wat ik dan ga doen...mijn zoontje drinkt de laatste tijd wel minder dus ik denk dat we het met 1x kolven wel gaan redden uiteindelijk, anders overweeg ik om aan te vullen met kv.
茅茅n jaar geleden
Ik sinds 2 weken niet meer, niet meer nodig ivm vaste voeding enzo. Even uitgeprobeerd over het weekend en dat ging prima. Wat fijn om dat kolfapparaat achterin de kast te gooien zeg 馃檲馃檲馃檹馃徎馃槀 daarvoor deed ik ook 1x kolven, was tegen het eind nog maar <100 ml, en als het nodig was aanvullen met kv.
茅茅n jaar geleden
Ik werk 4 dagen. Ik kolfde tot vorige week 2 keer per dag en dan 30-50mL per keer. Mijn kind drinkt op de opvang meer dus zij krijgt 1 fles van 90mL gekolfde melk en 1 fles van 120mL kunstvoeding.
Vanaf deze week ga ik 1 keer per dag kolven en ook het live voeden op de dagen dat ik thuis ben afbouwen/vervangen met vast voedsel of kunstvoeding.
茅茅n jaar geleden
Mijn zoontje krijgt nog steeds op verzoek, nog steeds zo'n 7-10 keer per etmaal. Als hij thuis is. Hij lust veel verschillende dingen, maar eet niet zoveel per keer. Naar de opvang geef ik zo'n 300ml mee. De ene keer gaat dat bijna op, de andere keer drinkt hij maar 90 ml verspreid over de dag. Hoe meer hij drinkt op de opvang, hoe rustigere avond ik heb. Voor de nacht maakt het helaas niet uit, hij komt nog 3x in zijn nacht, 2x in mijn nacht, 1x valt samen met mijn bedtijd. Ik kolf nog 2x overdag. Vaak haal ik wel bijna de 300 ml op een dag. Dus als hij een dag minder drinkt loopt de voorraad op. Als ik een keer wat minder kolf, krijg ik geen stress, melk genoeg.
Een vriendin van mij herkent dit. Haar oudste dochter ging pas veel eten toen al haar tanden door waren. Met 1,5 ongeveer.
茅茅n jaar geleden
Ik kolf in nog 3 keer zo een 300-360 in totaal. Mijn dochtertje drinkt op verzoek nog altijd zo een 8-10 keer per 24 uur. Ze gaat 3 dagen in de week naar de opvang en drinkt dan 2 a 3 flesjes van 120cc bv.
Het liefst maak ik het helemaal af zonder kunstvoeding, maar ik moet dan dus wel genoeg blijven kolven om haar die hoeveelheid bv te kunnen bieden. Begin het kolven wel beu te worden, dus hoop erop dat ze minder behoefte aan melk gaat krijgen de komende periode. Tot die tijd is het nog even doorbijten. Overigens hoop ik nog lang bv te kunnen blijven geven, alleen dan zonder het kolven.
Ze eet nu nog niet zo veel vaste voeding per keer (Rapley gecombineerd met responsive spoon feeling), dus vind het belangrijk dat ze genoeg bv krijgt aangeboden. Vaak drinkt ze snachts na een dag opvang wat meer. Ze heeft ook pas 2 tandjes en of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar merk bij vrienden dat de kindjes ook vaak pas meer gaan eten bij het hebben van meer tandjes.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Celestevdw
Ik kolf 1x, tussen de 120 en 140 cc meestal.
Ik ook dit.
茅茅n jaar geleden
Ik ben gestopt toen ze een jaar was (vorige week). Toen vond ik het mooi geweest, ze mocht koemelk. Desondanks wil op de opvang geen fles meer鈥p dagen dat ik thuis ben drinkt ze overdag nog wel bij mij voor het slapen gaan.
茅茅n jaar geleden
Reactie op CWTH
Ik kolf in nog 3 keer zo een 300-360 in totaal. Mijn dochtertje drinkt op v ...
Ik lees nu voor het eerst de term responsive spoon feeding. Dat deed ik dus al vanzelf.