27 Reacties

één jaar geleden

Ja doen wij wel, hier ook al wel kaneel gebruikt bij z'n havermout pap😄 Het enige waar we nog terughoudend mee zijn is zout en pittige kruiden. Maar ons zoontje vindt eten met kruiden zoals kerrie en paprikapoeder erg lekker en ook kruiden als oregano, basilicum door z'n pasta.

één jaar geleden

Ik heb nooit anders gedaan.. 😄 Uiteraard niet de pittige kruiden. Maar voor de rest kruid ik hun vlees ook gewoon met vleeskruiden, knoflook, zout, peper ect. Patat eten ze ook met zout, en frikadel met mayonaise ect. Doe waar je goed bij voelt.😃

één jaar geleden

Ja heb nooit anders gedaan (Gerookte paprika, ras el hanout, knoflook, kerrie, Italiaanse kruiden etc.). Het enige wat ik niet doe is zout toevoegen aan haar eten, voor de rest eet ze alles.

één jaar geleden

Ze eet savonds met ons mee. Dus dat eten is gewoon gekruid. Ik let er alleen op dat het niet te pikant is.

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Ik heb nooit anders gedaan.. 😄 Uiteraard niet de pittige kruiden. Maar ...
Ik zou wel uitkijken hoor met zout. Dat is echt niet goed voor de niertjes 🙁

één jaar geleden

Ja ik gebruik al een tijdje ook kruidenmixen zonder zout! En niet te pittig.

één jaar geleden

Reactie op Mama221122

Ik zou wel uitkijken hoor met zout. Dat is echt niet goed voor de niertjes ...
Ik weet het, Geen kilo's, 🤭 klein beetje.. ben zelf ook niet zoutloos,.. 😁

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Ik weet het, Geen kilo's, 🤭 klein beetje.. ben zelf ook niet zoutloos,.. ...
Oké is helemaal aan jou natuurlijk 😊 Net even opgezocht en ze mogen maximaal 3 gram zout per dag 🧂

één jaar geleden

Reactie op Mama221122

Oké is helemaal aan jou natuurlijk 😊 Net even opgezocht en ze mogen maxima ...
Ja en niet te vergeten dat er in veel producten al zout zit, zoals brood. Je zit dan zo aan die 3 gram 🙈

één jaar geleden

Zeker. Hij eet gewoon met de pot mee. Ik gebruik gewoon alle kruiden, behalve de pittige. Ik schep voor hem op en voeg dan pas het zout toe aan de pan.

één jaar geleden

Ik doe al alle kruiden sinds 6 mnd, alleen pittig pas ik mee op en geen zout.

één jaar geleden

Bij ons is hij eigenlijk meteen met de pot mee gaan eten (zout de eerste maanden later toegevoegd) 😋 Overigens zou ik niet te spastisch doen over het zout als je alles vers kookt. Begrijpelijk dat de niertjes zich nog moeten ontwikkelen, maar na zelf research te hebben gedaan, blijkt dat die 1 gram voor onder 1 jaar gebaseerd is op 1 studie uit 1940… Er zijn geen peer-reviewed studies die laten zien dat 1 gram de max is. Gewoon niet te gek doen, geen processed eten, maar wel lekker op smaak maken. Ik vind helemaal zoutloos ook saai 😉

één jaar geleden

Gewoon altijd al haar eten gekruid, al vanaf 6 maanden. Mijn dochter lust echt letterlijk alles en eet ook gewoon pepers of Surinaamse sambal door het eten🤭 Iets minder dan dat ik bij mezelf erdoor doe, maar ze geniet er echt van🥰 Kaneel zou ik me al helemaal geen zorgen over maken, gewoon lekker proberen

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ja en niet te vergeten dat er in veel producten al zout zit, zoals brood. J ...
Op zich valt dat wel mee hoor, er zit gemiddeld 0,35 gram zout in 1 snee brood. Maar goed onze kleine is dan ook geen broodeter dus meer dan 1-1,5 snee gaat er hier niet in😅

één jaar geleden

Ja mijn dochter eet maximaal 1 snede brood per dag. Verder fruit. Tussen de middag eet ze een potje (zoutloos) en savonds eet ze dan met ons mee (zit wel zout in), maar denk dat ze dan niet boven de 3 gram uitkomt.

één jaar geleden

Mijn kind eet al maanden kruiden en nu ook gewoon met ons mee. Ik geef geen zout maar ook pittig eten gaat er goed in. Ik zou geen kant en klare kruidenmix doen want daar zit vaak zout in, maar eten we zelf eigenlijk ook nooit.

één jaar geleden

Ja hoor, hier krijgt ze al een paar maanden gewoon kruiden. Ze eet bijna alles wel. Ze jatte zelfs laatst een stuk pizza van haar papa die echt pittig is, maar mevrouw at gewoon vrolijk verder 👀 Papa komt uit India, zullen zijn genen wel zijn 😝

één jaar geleden

Hier ongekruid, maar we eten zelf ook weinig tot geen kruiden.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt in feite alle kruiden al sinds 6-9 maanden, alleen zout helemaal niet en pepersoorten krijgt ze heeeeeeel gedoseerd. Nooit ergens last van, maar wij zijn zelf dan ook erg van de sambals en chutney enzo haha.

één jaar geleden

Ik doe bijna nooit extra kruiden of zout ergens in, maar gebruik bijvoorbeeld wel kant en klare nasikruiden.