24 Reacties
één jaar geleden
Wat ook kan helpen is je vinger op het rietje doen (zodat er water in zit) dat in haar mond doen en je vinger eraf halen, zoals ze merkt dat er water uitkomt. Vaak hebben ze hem daarna door.
één jaar geleden
Ons zoontje drinkt ook uit een open beker. Wij hebben de mepal mio oefenbeker gehaald voor onderweg, die kun je dicht draaien, dan lekt niks en als hij gaat drinken aan de bovenkant een beetje open draaien. Dan werkt het als een open beker, erg fijn! Werkt dus niet zoals 360 beker van munchkin waar ze echt aan moeten zuigen, maar echt als een normale open beker.
één jaar geleden
Reactie op Dippie
Ons zoontje drinkt ook uit een open beker. Wij hebben de mepal mio oefenbek ...
https://www.mullersport.com/oefenbeker-scf78220-9-maanden_37921/?gclid=Cj0KCQjwz8emBhDrARIsANNJjS4GKWO3S9VJep-LLepXbmaBGDCRfjhnA5du0E0Kt2qdQBuSLQG56NIaAiApEALw_wcB
Deze hebben we ook, maar dat werkt niet goed hier.
één jaar geleden
Reactie op Stephanie850922
https://www.mullersport.com/oefenbeker-scf78220-9-maanden_37921/?gclid=Cj0K ...
Zo'n soort beker als jouw link werkt hier ook niet inderdaad, daar moeten ze echt aan zuigen. Maar die van mepal werkt anders, daar draai je zelf het klepje aan de bovenkant een stukje open en dat werkt het precies als een open beker, maar dan met een gecontroleerd stroompje drinken. En als je hem dicht draait, lekt hij niet en kun je hem dus in de tas doen.
één jaar geleden
Reactie op Dippie
Zo'n soort beker als jouw link werkt hier ook niet inderdaad, daar moeten z ...
Nee, die beker daar moet hij zijn lip tegen 'duwen' en dan kan het water eruit komen. Maar ofwel drukt hij er te hard tegen en kwakt er veel water uit ofwel niet hard genoeg en komt er niks uit. 😅🤣
één jaar geleden
Reactie op XxAlysxx
360 graden beker van Munchkin geprobeerd?
Hier gebruiken we altijd een ope ...
Nee nog niet geprobeerd maar wel gelijksoortig systeem dat geen succes was.
Mag ik vragen waarom je geen voorstander bent voor een rietjesbeker?
één jaar geleden
Ik heb ooit eens ergens gelezen of een filmpje gezien dat ze wanneer ze aan bijv. de fles zuigen, die snel vervangen voor een rietje zodat ze de zuigreflex en techniek leren koppelen aan het rietje 🤗. Misschien het proberen waard?
één jaar geleden
Reactie op XxAlysxx
360 graden beker van Munchkin geprobeerd?
Hier gebruiken we altijd een ope ...
Een rietjesbeker schijnt juist beter te zijn voor de ontwikkeling van de drinktechniek en mond/lip dan een 360 beker. Maar genoeg bronnen die weer het tegenovergestelde zeggen. Ik gebruik daarom lekker alles door elkaar: 360, rietje, open beker
één jaar geleden
Het is gelukt. De rietjesbeker die ik had van Avent waar ik zelf amper iets uit kreeg, had maar een klein spleetje in het rietje. Ik heb geprobeerd met een naald om het grote te maken, maar lukte niet. Ik heb dan zelf een rietje geknipt en erin gedaan.
Met een ander rietje water opgezogen, in zijn mond gedaan en laten zuigen aan het rietje. En dan snel wisselen met de rietjesbeker, zo lukt het. Na een paar keer snapt hij het systeem en drinkt hij vanzelf uit de rietjesbeker. 👌🏽
Nu wissel thuis af ene maaltijd rietjesbeker en volgende maaltijd zijn open glaasje.
één jaar geleden
Reactie op Smus
Wij hebben de rietjesbeker van munchkin. Dit is de enige beker die mijn doc ...
Die van Hema ook!
één jaar geleden
Reactie op serrabre
Op zoek naar tips om te leren drinken met een rietje. Het lukt hier nog nie ...
Ik heb eerst een slok uit een open beker gegeven (maar daar kon ze al wel goed uit drinken) en toen snel de rietjesbeker aangeboden. Ze maakt toen gelijk een drinkbeweging. Als je kind nog niet uit een open beker kan drinken, helpt dit misschien ook wel met een fles of 360 beker