7 Reacties

6 maanden geleden

Hier geen ervaring mee, maar ik heb gehoord en ook gezien bij andere, dat als je je kindje 2 balletjes/mandarijnen/ wat dan ook wat rond is. Ze ineens gaan lopen. Misschien dat ze daarmee wat meer zelfvertrouwen op kan bouwen! Geen idee of het werkt maar ik hoop het wel! Wat je eventueel kunt doen tegen het slijten van haar knieën, van die beschermertjes kopen/maken.

6 maanden geleden

Hier ook knieloper loopt wel aan de hand 1 hand maar niet los nog

6 maanden geleden

Hoi hoi, Ons zoontje is 18 maanden en kruipt ook liever. Hij kan goed lopen maar geeft dus de voorkeur aan snel zijn en dat is kruipen. Vaak zet ik hem op zijn voeten neer maar hij heeft er echt geen zin in. Hij trekt dan zijn benen omhoog dus dan wil hij echt niet lopen. Hij begint wel steeds vaker en verdere afstanden te lopen. Wij hebben afgelopen vrijdag de eerste schoentjes gekocht met zo'n flexibele zool. Hij lijkt stabieler te staan en makkelijker te lopen dus sindsdien loopt hij meer. Dus schoentjes kopen en oefenen, oefenen en nog meer oefenen zijn de enige tips. Wij maken van het lopen vaak een spelletje; we laten hem van mama naar papa lopen en maken dierengeluiden als hij bij ons is of geven elke keer een dikke knuffel.

6 maanden geleden

https://vm.tiktok.com/ZIJn7YUs8/ Hier is een filmpje met bijvoorbeeld limoenen. En idd zoals in het berichtje van dutchgirl misschien met schoentjes met flexibele zool ze zich daar ook veiliger bij voelt.

6 maanden geleden

Onze zoon loopt net twee weken wat los en sinds een paar dagen echt wat langere stukjes los uit zichzelf. Ieder zn eigen tempo, ze gaan echt wel. Bij ons kreeg hij de smaak te pakken toen hij sneakers aan had, ook flexibele zool. Inmiddels ruim 19 maanden oud.

6 maanden geleden

Onze dochter loopt sinds een week prima aan de hand en wil ook overal naartoe “stappen” zoals ze het zelf zegt. Wij worden er helemaal gek van, want ze wil/kan nog niet alleen opstaan en lopen, maar wil ook niet meer kruipen of in de buggy 😅 De tip van voorwerpen in de hand werkt hier (nog) niet.

6 maanden geleden

Oh nou wat denk je?! Ik heb een tip! Mijn man is vanochtend met onze dochter naar het zwembad geweest. In het peuterbadje had ze een zwemband om en kon daar staan. En wat denk je? Gaat ze gewoon lopen met die zwemband om in het water! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.