6 Reacties

één jaar geleden

Hee lieve mama. Ik heb zelf geen burn out maar absoluut wel periodes gehad dat ik helemaal uitgeblust was. Het is ook zo pittig af en toe! Ik hoop dat je mensen om je heen hebt waar je steun uit kunt halen en misschien is het een idee om je verhaal ook eens te delen bij je huisarts. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk voel je je snel weer een beetje jezelf♥️

één jaar geleden

Ik heb 2 keer een burn out gehad waarvan 1 toen onze oudste zoon nog geen jaar was. Een hele heftige tijd waarin ik alleen maar moe was en niet eens meer voor hem kon zorgen en amper voor mezelf. Maar elke burn-out is anders. Als het je te veel is zou ik je aanraden om je toch ziek te melden en hulp te zoeken.

één jaar geleden

Herkenbaar.. ik werk 24 uur per week en heb twee zoontjes van 2,5 en net 1 jaar. Allebei geen goede slapers waardoor we al 2,5 jaar best slechte nachten hebben, ze wisselen elkaar lekker af. Dat breekt mij ook aardig op. Concentratie weg, duizelig etc. Het heeft mij geholpen om het op werk aan te geven waardoor nu sommige werkzaamheden zijn overgedragen aan collega's. Ook heb ik elke week een gesprek met mijn leidinggevende hoe het gaat. Blijft met ups en downs gaan maar helpt wel dat ze het nu weten

één jaar geleden

Wat vervelend. Slaapt je dochter altijd slecht of alleen nu een periode? Je moet goed kijken waar je moe van wordt, is het slecht slapen of een heel druk leven en kan je het allemaal niet voor lopen? 20 uur werken valt mee dus dat zal het niet zijn. Dus dan is het slecht slapen, druk in je hoofd of je bent niet moe maar duf en moet je iets doen waar je juist energie van krijgt. En probeer iets te doen om je hoofd leeg te maken, sporten wandelen etc… Kleed je leuk aan zeg tegen jezelf elke ochtend ik voel me goed en heb veel energie. Dat helpt echt. Manifesteren. Ik heb ook regelmatig mijn downs maar ik manifesteer en wordt het vanzelf weer ups. 👍🏻

één jaar geleden

Heyy mama, wat naar om je verhaal zo te lezen. Hopelijk kom je er snel uit! Hier geen burn-out maar wel een depressie. Wat ik vanuit mezelf herken zijn inderdaad ook wel de eigenschappen die je benoemt. Perfectionistisch en streng zijn voor mezelf en door blijven hollen. Dit heeft mij behoorlijk in de weg gestaan om goed voor mezelf te kunnen zorgen. Maar ook het invullen van mijn nieuwe rol als moeder zijn en te kunnen zorgen voor een ander. Dit betekende voor mij dat ik niet alleen aan de klachten moest werken zoals vermoeidheid, prikkelbaarheid etc etc. Maar ook bereid moest zijn om niet alles perfect te willen hebben, rust gunnen, niet te streng zijn, alles meer op zijn beloop laten en de controle meer los laten. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal ❤️ Maar mijn advies en de eerste stap is je huisarts. Aangegeven dat het niet goed gaat en vanuit daar samen in gesprek en verder kijken. Niet alleen denkend aan een psycholoog maar een ergotherapeut kan vaak ook heel veel meerwaarde hebben. Voor mij inzicht in planning en energieverdeling maar ook bereid zijn om te veranderen en lief voor jezelf te zijn. Heeeel veel succes! ❤️