8 Reacties

23 dagen geleden

ik denk niet dat je het af kan leren en dat het bij de fase hoort ik laat het gewoon op de grond liggen en of meteen weg gooien dat mijn kind denkt oh dat krijg ik niet terug of ik leg het bakje weg

18 dagen geleden

Bij mijn zoontje mag er vaak niks op zijn tray liggen, alles gaat dan meteen naar de vloer. Hier helpt het om een bakje te geven waar hij eten in mag doen als hij klaar is (wat meteen is want hij is een hele slechte eter). Ik ga niet zeggen dat er niks meer op de grond belandt, soms gaat het hele bakje naar de vloer haha. Maar het in het bakje doen terwijl we “klaar!” Zeggen maakt hem vaak heel trots. Het bakje zetten we daarna vaak buiten handbereik op tafel, als hij dan meer wil dan gaat hij deze proberen te pakken en proberen we het opnieuw.

18 dagen geleden

Hier ook. Ik geef er geen aandacht en gooi het weg. Als hij het wel opeet volgt natuurlijk gejuich. Ook van zijn broer en zus dus dat werkt ook mee.

14 dagen geleden

Mijn zoon doet dit ook! Hij pakt het letterlijk uit zijn mond en smijt het op de grond!! Fase denk ik…

14 dagen geleden

Ik heb het haar vanaf het begin al duidelijk gemaakt dat ze dit niet mag en als ze niet meer hoeft dat ze het mama moet geven. Natuurlijk heeft dit wel wat tijd en moeite gekost maar je kan het zeker afleren ze weten al heel goed wat wel en niet mag

13 dagen geleden

Zeker een (vervelende) fase. Wij halen haar bordje weg en geven het weinig aandacht.

13 dagen geleden

Reactie op Attent

Ik heb het haar vanaf het begin al duidelijk gemaakt dat ze dit niet mag en ...
Niet altijd. Het is ons derde kindje en hij gooit al vanaf het begin. We hebben alles al uit de kast getrokken maar niets helpt. Dus het is niet altijd af te leren. Het ene kind is hier makkelijker in dan de andere. We gaan er vanuit dat het vanzelf over gaat en tot die tijd pakken we het weg als hij gooit.

8 dagen geleden

Gooien met eten is een vorm van aandacht vragen. Positief (ik zit vol), of negatief (ik verveel me). Als je er aandacht aan schenkt, gaan ze er waarschijnlijk mee door. Hoe groter jouw reactie, hoe interessanter hij/zij het vindt. Ook gooien met eten is een fase. Het laten gebeuren, neutraal reageren en als je het vervelend vindt dat de vloer vies wordt, dan je er misschien een opengescheurde vuilniszak onder leggen.